یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ویژه اَفتونیوز:


برجستگی های کارنامه«ندای وحدت»/ چرا عملکرد «روشنفکر» غیر قابل چشم پوشی است

نمی‌توان از چند نطق و سخنرانی های روشنفکر در صحن مجلس عبور کرد، او در چند فقره به شدت علیه مافیای آب و حامیان سد خرسان۳ سخنان تندی را در دفاع از منافع مردم شهرستان مطرح کرد و همچنین در یک نطق بی سابقه صحبت های صریحی را در خصوص ساختار های معیوب و ضرورت اصلاح آنها مطرح کرد.

برجستگی های کارنامه«ندای وحدت»/ چرا عملکرد «روشنفکر» غیر قابل چشم پوشی است

اَفتونیوز| کارنامه هر کنشگر سیاسی مملو از نقاط مثبت و منفی بسیاری است، مهدی روشنفکر نیز از این امر مبرا نیست و در کنار انتقاداتی که در این سالها از طریق تریبون این رسانه به او وارد شد اما نمی‌توان از برجستگی ها و شایستگی او نگفت و ننوشت، مخالف یا موافق روشنفکر باشیم تفاوتی نمی کند و باید اذعان کرد وی در این چهار سال  موثرتر از نمایندگان دو شهرستان دیگر عمل کرد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

روشنفکر برای اولین بار توانست یک اجماع سازی در طبقات کمتر دیده شده شهرستان بویراحمد ایجاد کند و اعتماد به نفس و خود باوری را برای گروه های اجتماعی که تا پیش از این، سهم اندکی از معادلات داشتند را به ارمغان آورد.

در واقع تا پیش از روشنفکر ما صرفا با یک ترکیب از چهره ها و اشخاص برای تصدی مسولیت ادارات سرکار داشتیم اما روشنفکر این بازی را بهم ریخت و از ترکیب جدیدی از مدیران رونمایی کرد، گرچه این اقدام او با قرابت های قومی همراه شد و در نهایت به یکی از پاشنه های آشیل او تبدیل شد، این موضوع در کنار  ضعف چند تن از مدیران مانند آموزش و پرورش، صمت و ... در نهایت تغییر نسل مدیران توسط وی را تحت شعاع قرار داد. شاید اگر روشنفکر چربش قومی مدیران  را تعدیل می‌کرد یا در برخی جایگاه ها از افراد توانمند تری بهره می‌برد امروز باید بیش از پیش از جسارت او در استفاده از مدیران جوان و جدید صحبت می شد.

نقطه پررنگ دیگر کارنامه روشنفکر در پایان دادن  به انحصارگرایی اصول گرایان به ویژه طیف هدایت خواه دانست، حضور او باعث شد این جریان سیاسی برای همیشه در سپهر سیاسی شهرستان بویراحمد در حاشیه قرار گیرند.

از دیگر توانمندی های روشنفکر  می‌توان به دست بالاتر او در انتصابات در مقایسه با موحد و حسینی اشاره کرد، او  با وجود هم دوره بودن با موحد با تجربه، به شدت عرصه را بر او تنگ کرد و اکثریت جایگاه مهم از آن نیرو های خود کرد، بصورت کلی روشنفکر در این دوره، شرایط مطلوب تری نسبت به دو نماینده دیگر استان داشت.

سماجت و پیگیری پروژه های عام المنفعه مانند گاز مختار، سد سقاوه، گازرسانی به لوداب، تونل  جاده سی سخت، زیرگذر و روگذر مهریان از جمله برجستگی های کار اوست، در واقع روشنفکر در کنار تمام ضعف هایی که بارها به او اشاره شد، کوتاهی در خصوص پروژه های مهم  عمرانی نکرد، شاید تعداد زیادی از آن‌ها در دوره چهار ساله اش به سامان نرسید اما نمی‌توان از همت و کوشش های او در این سه سال و نیم فروگذاری کرد.

علاوه براین نمی‌توان از چند نطق و سخنرانی های روشنفکر در صحن مجلس عبور کرد، او در چند فقره به شدت علیه مافیای آب و حامیان سد خرسان۳ سخنان تندی را در دفاع از منافع مردم شهرستان مطرح کرد و همچنین در یک نطق بی سابقه  صحبت های صریحی را در خصوص ساختار های معیوب و ضرورت اصلاح آنها مطرح کرد.

در هر صورت، امروز روشنفکر دارای پایگاه بیش از ۶۰ هزار نفری است که غیر قابل چشم پوشی است، وی می‌تواند با اصلاح برخی رویه ها و بازنگری در برخی رویکرد ها مجدد به کرسی های بهارستان بیااندیشد.

روشنفکر امروز حامیان سرسختی دارد که در کنار او ایستاده اند و رویای فرداهای بهتر را دارند، حامیان جریان ندای وحدت امروز می‌توانند مدعی باشند آرای شان در این چهار سال از نظر تعداد دچار ریزش نشد و با اندک بهبودی مجدد به صحنه رقابت برگردند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 دانشجو 1402/12/20 7:56:14

    ۳۰ هزار رای روشنفکر ... اشکار بود توسط عوامل اجرایی یکدستش

    پاسخ
  • 2 نورالا برتینا 1402/12/20 3:45:37

    زلف تابحاچهل پنج سال است که جمهوری اسلامی پادشآهیراازایران برکنارکردوریاستحمهورارابنیان کذاری کرددراستان کهگیلویه وبوراحمدتنهانماینده ای که دربهارستان توانست ازبهترین عمل کردخودرادربرابراین همه نمایندهایی که بصورت چهارسال بیشتریاحتادراستان مانمایندیهدوماهی که دربهارستان ادعاداربودحتا درزمان هشت سال دفاع مقدس نمایندهایی همداشتیم که غیرازبومی بودندنتوانستندحتاچهارسال راتمام کنندبه هردلیل کرسی مجلس رابابی ابرویی ازبهارستان بیرونشان کردندولیخدامیداندمحرومانی که درچهل سال پیش باان همه شهیدی جانبازی اسیری که تقدیم به جمهوری اسلامی دادندازامکانات خیلی ضعیفی برخورداربودنددرطول سه سال نیم دکترروشنفکرتوانست بهترین خدمات رابااین همه کمبودتحریم کارشکنی های همشهریها بهرمندشدند بازهم توکل به خدای روشنفکرتومناظرهاهمه دیدندکه چهارده نفرکمربستندان دکتررامعاصره کنندولی به قوت الاهی همشان راشکستدندان شکن دتودهنی زدچونکه همیه این چهارده نفرترح عملیات ریخته بودندوخداکمک به دکترروشنفکرکردهمهراازمناظره شکست دادتا کاهی چهارده به یک حمله نکنند

    پاسخ
  • 3 سکندر 1402/12/19 8:31:50

    افتو جون خوت بلمو کرو ککا ندای وحدت فقط در حد یه شعار بی سی گول زدن مردم و کسب رای عملکرد چه چی چه ....

    پاسخ
  • 4 ۱۲ 1402/12/18 21:33:34

    الکی کل و سرو سیش نگیت. بویراحمد را نابود کرد

    پاسخ
  • 5 علی 1402/12/18 14:59:57

    باز منتظر 4سال دیگه ومرد پاک دست می مانیم حاج مهدی یامهدی

    پاسخ
    • 5 - 1 تامرادی اصیل پاسخ به : علی 1402/12/19 9:26:9

      شتر در خواب بیند پنبه دانه روشنفکر عملکردش برای همیشه از صحنه سیاسی خارجش کرد

سایر اخبار
برگزدیدها