یادداشت
گفتگو و گزارش

سخنان مهم یک نماینده مجلس: بسیاری از افراد نمی‌دانند با کد ملی آنها رای‌گیری شده!

یک نماینده مجلس: اتفاقی که در این انتخابات افتاد، پدیده کد ملی وارداتی است که به‌وفور شاهد آن بودیم. افراد زیادی بودند که با کد ملی آنها رأی داده بودند و بعد از مراجعه به صندوق متوجه این امر شدند که به جای آنها رأی داده‌اند.

سخنان مهم یک نماینده مجلس: بسیاری از افراد نمی‌دانند با کد ملی آنها رای‌گیری شده!

اَفتونیوز| روزنامه شرق نوشت: قانون جدید انتخابات برای اولین بار در مجلس دوازدهم اجرا شد و این‌طور که برخی نمایندگان روز گذشته ادعا کردند، اصلاح قانون انتخابات، نتوانسته مانع از ورود پول‌های غیرشفاف به عرصه انتخابات شود.

نمایندگان معتقد بودند در برخی حوزه‌های انتخابیه شاهد پول‌پاشی‌هایی به منظور خریدوفروش آرا بوده‌اند. حتی برخی نرخ خرید آرای افراد را در برخی حوزه‌های انتخابیه بین صد هزار تا یک‌میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کردند.

نکته دیگری که برخی نمایندگان تذکردهنده و منتقد تخلفات انتخاباتی احتمالی بیان کردند، ارسال کارت‌های ملی اشخاص به تعداد درخورتوجهی به شهرستان‌های دیگر به منظور ثبت رأی از طرف اشخاص دیگر بدون حضور صاحب کارت ملی بود. 

سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس یازدهم، گفت:  اتفاقی که در این انتخابات افتاد، پدیده کد ملی وارداتی است که به‌وفور شاهد آن بودیم. افراد زیادی بودند که با کد ملی آنها رأی داده بودند و بعد از مراجعه به صندوق متوجه این امر شدند که به جای آنها رأی داده‌اند.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 اسلام پناه 1402/12/20 1:13:24

    انتخابات کهگیلویه به ما سه چیز راثابت کرد صداقت ،شرافت وشجاعت بزرگواری و سعادتیان

    پاسخ
  • 2 س.د 1402/12/19 19:40:44

    در بویراحمد افرادی ما میشناسیم و ادعا دارند که جهت رای دادن به صندوق مراجعه کردند که بعد از انجام عملیات رای گیری کاربر به آنها اعلام کزده که قبلا کد ملی شما در جای دیگه ثبت شده واقعا باید اسمشو بذاریم دزدی کد ملی مردم، آخه این چه کاریه بیشتر این تخلفات توسط داروخانه‌ها و کارگزاران تامین اجتماعی، کافی نتها و دفاتر پیش خوان وووو. یه ضرب المثل لری هست که میگن، (هونی دزد چی وانیبو) آخرش چی؟ با پول پاشی و تخلف راه یافتن به مجلس چه ارزشی داره، نماینده تا بخواد هزینه های که خود و دوستانشون کرده اند را جبران کنه چهار سال تموم میشه مردم هم هیچ بر هیچ کسی که اینجور هزینه میکنه و تشنه قدرت هست معلومه که عاقبتش چی میخواد بشه،فقط دنبال رانت و زر و زور تزویر هست، نماینده باید دست پاک و از بین مردم مظلوم و پابرهنه بلند شده باشه نه از کاخ نشینی.

    پاسخ
  • 3 جعفر صادقی 1402/12/19 15:4:31

    رای گیری شهرستان کهگیلویه چرام بهمیی ولنده موردتائیدنیست چون تخلفات زیادی ازپول پاشی قرارگرفت ازطرف طرفداران اقای محمدموحد

    پاسخ
  • 4 شهروند 1402/12/19 10:4:26

    در حوزه کهگیلویه با کد ملی های تبریز و اصفهان و....در روستاهایی که صد نفر رأی دهنده ندارند آمار صندوق این روستاها به هشتصد نفر رأی دهنده رسیده اما چه فایده ؟

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها