یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


ایده پردازان استخدام های تبعیض آمیز استانداری:«افضل»«حشمت»«مرادعلی» و دیگران

شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد سید افضل حسینی مدیرکل حوزه استاندار و مراد علی پیوند معاون توسعه و منابع استانداری، نقش اصلی در معرفی افراد استخدام شده را داشته اند.

ایده پردازان استخدام های تبعیض آمیز استانداری:«افضل»«حشمت»«مرادعلی» و دیگران

اَفتونیوز| در دولت سیزدهم و با نامگذاری مجوزهای استخدامی به نام شهدا، طرح شهید زین الدین به منظور جذب و استخدام نیروی مورد نیاز دستگاه های اجرایی؛ به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است و به استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجوز استخدام ۱۰ نفر  داده شد، در حالی که گفته می شد که افرادی مومن، نخبه، انقلابی و کارآمد استخدام شوند اما با نگاهی به این لیست متوجه می شویم صرفا افرادی که دارای پشتوانه سیاسی و حمایت لیدر ها بودند وارد این لیست شدند و خبری از افراد نخبه و کم نام نشان نیست.

این طرح  از ابتدا تبعیض آمیز و غیر عادلانه تلقی می شد.

اخیراً ابلاغ استخدامی این افراد صادر شده و آنها بعنوان معاون مدیرکل می‌توانند شروع به کار  کنند، روز گذشته این پایگاه خبری اسامی این افراد را منتشر کرد.

شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد سید افضل حسینی مدیرکل حوزه استاندار و مراد علی پیوند معاون توسعه و منابع استانداری،  نقش اصلی را  در معرفی این افراد را داشته اند.

این طرح از بدو مطرح شدن توسط دولت انقلابی با انتقادات شدیدی مواجه شد اما به نظر می‌رسد در استان ما شرایط و موج انتقادات شدید تر باشد.

نکته ابتدای ماجرا  عدم توزیع منطقه ای عادلانه این لیست است، برخی شهرستان ها چند نماینده دارند و برخی دیگر کاملا بی بهره بوده اند، برای نمونه  شهرستان کهگیلویه بزرگ در این لیست سهمی نداشته و حتی هماهنگی در این خصوص با نماینده این شهرستان  نشده است، حتی گفته می شود (معینی) بعنوان نیروی نزدیک به نماینده بویراحمد، از طرف شهرستان کهگیلویه معرفی شده است.

نکته جالب ماجرا آنجاست از جمع معاونین مدیران کل ستادی که عزل شده اند چهار نفر نیز از حوزه کهگیلویه است و گویا  تعمدی در این زمینه وجود دارد!

علاوه بر تبعیض شهرستانی در جذب این افراد، جناب استاندار و دیگران باید پاسخ دهند مکانیسم انتخاب آنها بر چه مبنایی بوده است؟ آیا شایسته نبود استاندار حتی در صورت داشتن اختیار برای انتخاب، فرصت برابر را در اختیار افراد مختلف قرار میداد، تا اینگونه این ۱۰ سهمیه بین چند لیدر اصول گرا تقسیم و بذل و بخشش نمی شد.

آیا استاندار می بایست از بین نخبگان و افراد شایسته انتخاب می‌کرد یا اینکه نورچشمی ها و دُردانه های  چند چهره سیاسی  می بایست [بواسطه خوش خدمتی و خم و راست شدن] از این فرصت بهرمند می شدند؟

گفته می شود که معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مدیرکل حوزه استانداری اسامی را مشخص کرده‌اند  و استاندار نیز آنها را تایبد کرده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 مهدی 1402/12/27 22:11:21

    خدا نه حافظت استاندار .... برو .... آرای مردم

    پاسخ
  • 2 دلاور 1402/12/25 10:20:2

    پاکسازی دولت از عناصر اصلاح طلب و ضعیف

    پاسخ
  • 3 حسن 1402/12/24 23:50:32

    قضای مراد علی من سر جواد

    پاسخ
  • 4 پیروان ولایت 1402/12/24 21:20:51

    باسلام جناب آقای معینی نژاد از انسانهای ارزشی و ولایی جوان خوشنام ومتعصب به نظام وانقلاب واز پرچمداران حقیقی ولایت وبسیار پاکدست می باشند وحق ایشون فراتر از مسئولیتی است که درنظر گرفتند آرزوی موفقیت دارم برایشون

    پاسخ
  • 5 یاسوج 1402/12/24 21:14:39

    مدیر محبت م افتد نیوز لطفا گزارشی از استخدامها ی شرکت سیمان یاسوج تهیه کنید در ضمن مدیر عامل شرکت سیمان یاسوج که توسط یکی از معاونین استانداری حمایت می شود برادر خانم خودرا در تن شرکت استخدام نموده و....

    پاسخ
  • 6 احمدی 1402/12/24 15:30:48

    استاندار بسیار ضعیف

    پاسخ
  • 7 سپهر 1402/12/24 14:19:23

    بخدا ول معطلیم با این استاندار و مدیرکلهای سهمیه ای نماینده ها و دزدهای انتخابات....اوف بر شما

    پاسخ
  • 8 مطلع 1402/12/24 8:28:43

    از آقای حمید کرمی معاون مدیرکل بحران نخبه طرح زین اادین بپرسید چرا یکسال استخر انقلاب اداره ورزش وجوانان را که انقلابیون به شما واگذر کرد ه اند بدون قرارداد ازش پول در میاری؟...اگه شما معاون مدیرکل بحرانی مکانی که قرارداد نداره خدای نکرده زبانم لال یک نفر غرق شد یا آسیبب دید درجایگاه معاون مدیر کل بحران چه کاری میخوای انجام بدی؟...لطفا فقط آقای کرمی پاسحگو نباشه کسانیکه ایشون رو دراین جایگاه قراردادن پاسخگو باشند////

    پاسخ
  • 9 قاسم معینی 1402/12/24 1:42:51

    خداپشت پناهشون که حامی جوانان و افراد توانمند هستن

    پاسخ
  • 10 مطلع منصف 1402/12/24 1:31:36

    لطفا بدون علم و اطلاع مطالب غیر مستند و بدون مدرک بیان نکنید که نتیجه ای جز تشویش اذهان عمومی نخواهد داشت. اقای معینی نژاد متولد کهگیلویه شهرستان چرام دهستان پشته زیلایی می باشد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها