یادداشت
گفتگو و گزارش

نصب اِلمان های عجیب و‌ فاقد هویت در شهر لنده

سوالی که به ذهن مخاطب می رسد این است که این المان ها (گلدان های ایموجی شکل) نشان دهنده کدام هویت و فرهنگ مردم دیار تاریخی و‌ فرهنگی لنده هستند ؟ المان هایی که باید حامل پیام های فرهنگی و مذهبی مردم لنده باشد در عوض یادآور فضای پر‌ از آسیب مجازی هستند.

نصب اِلمان های عجیب و‌ فاقد هویت در شهر لنده

اَفتونیوز| اِلمان و نماد های یک شهر، نمایان کننده هویت؛ تاریخ، یادبود و معرفی کننده یک شهر و منطقه می باشند. زیبایی های بصری  می تواند باعث افزایش میزان علاقه و حس تعلق به یک شهر و یا منطقه‌ای خاص گردد، به  نحوی که که مخاطبین؛ مسافر ها و شهروندهای، آن محیط  را در ذهن خود با همان نماد و سمبل‌ها و المان یاد  کنند. به‌تازه‌گی شهرداری شهر لنده در‌حرکتی بسیار عجیب و غیر کارشناسانه اقدام به نصب گلدان هایی با نماد ایموجی های موجود در اپلیکیشن های مجازی در خیابان اصلی در  کنار مجسمه امام خمینی نموده است.

حال سوالی که به ذهن مخاطب می رسد این است که این المان ها (گلدان های ایموجی شکل) نشان دهنده کدام هویت و فرهنگ مردم دیار تاریخی و‌ فرهنگی لنده هستند ؟  المان هایی که باید حامل پیام های فرهنگی و مذهبی مردم لنده باشد در عوض یادآور فضای پر‌ از آسیب مجازی هستند.

این المان ها در بهترین حالت در پارک و یا بلوار های فرعی-محلی قابل نصب هستند نه در اصلی ترین خیابان کخ اتفاقا اکثر اداره ها‌ نیز در کنار آن واقع شده اند.

آیا شهرداری و شورای اسلامی شهر لنده فاقد افراد صاحب نظر در این عرصه می باشد؟ آیا شورای اسلامی شهر لنده بر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری نظارت می‌کند؟

به نظر می رسد که این المان های شهری نیازمند بازنگری جدی می باشد.

زیرا اهداف المان‌های شهری باید معرفی و اطلاع رسانی در‌مورد منطقه شهری به لحظه ویژگی های  جغرافیایی؛ تاریخی؛ و ویژگی های خاص مردم آن منطقه باشد یا حداقل   از یک رویداد خاص در منطقه مزبور الهام گرفته شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 صادقی 1402/12/28 9:44:59

    برادر عزیز المان با حجم فرق داره.اینا حجم هستند ولزوما همه چیز نباید هویتی بومی داشته باشه .ایموجی هم یکی از مسایلی هست که همه روزانه باهاش درگیرن .رنگ هم میتونه به زیبایی شهر کمک کنه .البته در جانمایی اونا با نگارنده هم نظر هستم وباید در جاهای فرعی نصب بشن

    پاسخ
  • 2 لنده 1402/12/25 12:41:3

    آقای آرام عزیز درمورد فرماندار لنده وعملکردش چراخبر نمی زنید مدیونید اگه خبرش ونزنید ۴ماه محل کارنمیاد لنده مظلوم

    پاسخ
  • 3 لنده 1402/12/25 8:52:45

    وقتی کاری همراه با کارشناسی نباشد نتیجه همین است انگار برنامه کودک است

    پاسخ
  • 4 امیدوار حسینی 1402/12/25 5:12:40

    اشکال نداره واین قدر دم از دین ومذهب نزنید همه خوبند واین هم کار خوبی است

    پاسخ
  • 5 ابراهیم پور 1402/12/24 12:54:40

    درود بر نگارنده نقد درست و به جایی است... متاسفانه اصلأ حس خوبی به مخاطب نمیدن...تا حدودی برای فضای پارک های بازی کودکان مناسب هستند... و از شهرداری محترم انتظار می‌ره با رنگ آمیزی این گلدان ها شبیه سفره هفت سین یا دیگر نمادهای ایرانی این اشکال را برطرف کند

    پاسخ
  • 6 س. د 1402/12/24 12:48:9

    تاریکی. نیوز صرفا به فکر دیدن شی تاریک است بنابراین از چشم او نبینیدکه. اینخصلت اوست

    پاسخ
  • 7 A.p 1402/12/24 12:47:9

    نقد وارده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها