یادداشت
گفتگو و گزارش

ناگفته‌های سد کوثر از زبان امام جمعه دهدشت؛ صحبت های وحدانی در مورد سد آبریز چه‌ بود؟

امام جمعه کهگیلویه در خطبه‌های نماز جمعه هشدار داد که وضعیت به همین روال باشد لطمات سد کوثر را خواهم گفت.

ناگفته‌های سد کوثر از زبان امام جمعه دهدشت؛ صحبت های وحدانی  در مورد سد آبریز چه‌ بود؟

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه این هفته دهدشت تهمت زدن را یکی از مواردی که تقوا و دین انسان را از بین می‌برد عنوان کرد و گفت: این روز ها بازار تهمت داغ است، مراقب باشید آن‌چیزی را که می‌شنوید بیان کنید. وی به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و دید رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته برای انتخاب شعار سال را اقتصادی خواند و گفت: این نشانگر اهمیت مسئله تولید است و جهش تولید برعهده مسئولان ماست مشارکت تکلیف شرعی ما است.وحدانی فر خاطرنشان کرد: جهش تولید اقتصاد پایدار به وجود می‌آورد و معضل اشتغال بر طرف خواهد شد و نرخ تورم کاهش می‌یابد. وی از حل معضل نظام بانکی و کسری بودجه دولت به عنوان نتیجه تقویت تولید نام برد و گفت: کشوری که پایه اقتصاد قوی داشته باشد عزت دارد و اعتماد به نفس ملی کشور را ارتقا می‌دهد.حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی آب، گفت: مسئله آب برای دنیا حیاتی است و در آینده نزدیک جنگ روی مسئله آب است. وی به مسئله آب در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با وجود سد های فراوان در استان مانند مارون و کوثر اما به استان ما آبی نمی‌رسد. وحدانی فر از آب در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان اشتغال، تحول در کشاورزی و رفاه نامید و گفت: آب از هر مسئله ای مهم تر است. وی با اشاره به بارش های فراوان اخیر افزود: با این وجود هم‌چنان دشت های کلاچو، سوق و چنگلوا تشنه هستند و نمایانگر این است که گذشتگان کاری نکردند و دعای خیر مردم پشت سر آن‌ها نیست و اگر ما کاری نکنیم مورد نفرین آیندگان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام وحدانی فر به کارهای سال گذشته در حوزه آب شهرستان اشاره کرد و گفت: لذا عمق نداشته‌ها بالا است باید چاره ای اندیشید.وی به اقدام خوب احداث مخزن آب و مجوز ماده 23 آب دیشموک و چاروسا اشاره کرد و گفت: در سرپری به همت پیمانکار آن کار خوب پیش می رود و کوهبرد نیاز به کار بیشتر دارد. وحدانی با ابراز امیدواری به احداث سد آبریز در سال 1403، گفت: پیشرفت آب چهار شهر رضایت بخش نیست شتاب در این طرح مطالبه جدی ما در اول سال است.

وی با بیان اینکه در خصوص سد کوثر ناگفته‌های مهمی هست که خواهم گفت، افزود: مدتی به عهده مسئولان وزارت نیرو می‌گذارم و در فضای عمومی مطرح نمی‌کنم، اگر توجه نشود سد کوثر و لطمات وارده به کهگیلویه را به سمع مردم خواهم رساند.
 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها