یادداشت
گفتگو و گزارش

گل آلود شدن آب روستاهای چرام به دنبال بارش‌های سیل‌آسا

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش‌های سیل‌آسای اخیر در استان موجب گل آلود شدن برخی منابع آب چرام شده است.

گل آلود شدن آب روستاهای چرام به دنبال بارش‌های سیل‌آسا

اَفتونیوز| محمود سپهر در گفت‌وگو با خبرنگاران در چرام، افزود: در پی بارش‌های سیل‌آسای هفته‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد برای نخستین بار طی سالیان اخیر، شاهد جوشش چشمه‌های فراموش شده در برخی روستاهای استان به‌ویژه چرام بودیم.

وی افزود: این اتفاق و سیل‌های آبرفتی بالادست، باعث گل آلودن شدن آب چشمه‌ها و همچنین اثر پذیرفتن برخی چاه‌ها و منابع آب تأمین روستایی از این بارش ها شده است.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال ( با حوزه تاثیر روستاهای القچین، تمبی، شیخ حسین ، بلدان، بردیان و...) یکی از منابع اصلی تأمین آب چرام است که گل آلود شده و همکاران در حال انجام تدابیری برای رفع این ایراد هستند.

وی تصریح کرد: آب در مدار اگرچه برای مصارفی مثل شست و شو قابل استفاده است، اما برای آشامیدن مناسب نیست و باید مدتی ساکن بماند و بجوشد تا قابل مصرف شود.

سپهر افزود: آب برخی روستاها از منابع دیگر تأمین شده و اتصال شبکه آب آنها به ایستگاه پمپاژ تنگ پیرزال محدود شده تا مشکل‌شان برطرف شود.

وی ضمن تقدیر از مردم برای همراهی تا رفع مشکل خاطرنشان کرد: تلاش همکاران ما در جهت رفع این چالش در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها