یادداشت
گفتگو و گزارش

در سالی که گذشت:


۳۴نمایش در سال گذشته درگچساران به روی صحنه رفت

گروههای نمایشی شهرستان گچساران در سال۱۴۰۲ توانستند باحضور در جشنواره های تئاتر استانی .تئاترمنطقه ای و جشنواره بین المللی تیاترفجر ودیگر جشنواره های تئاتر کشور جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.

۳۴نمایش در سال گذشته درگچساران به روی صحنه رفت

اَفتونیوز| گروههای نمایشی شهرستان گچساران در سال۱۴۰۲ توانستند باحضور در جشنواره های تئاتر استانی .تئاترمنطقه ای و جشنواره بین المللی تیاترفجر ودیگر جشنواره های تئاتر کشور جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان گچساران ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در ابتدا ضمن تبریک روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی به همه تلاشگران این عرصه گفت: تولید آثارهای نمایشی در طول سالی که گذشت بیانگر این است که این دیار و منطقه توانسته با بهره گیری از جوانان علاقمند در این حوزه استعدادهای درخشانی را به دنیای جامعه هنری، بویژه عرصه نمایش و تئاتر معرفی نماید.

اورنگ نارکی افزود: ازابتدای فروردین ۱۴۰۲تا پایان اسفند۱۴۰۲هنرمندان تئاترشهرستان باتولید۳۴ نمایش در بخشهای صحنه ای .خیابانی.نمایشنامه خوانی و تعزیه در۱۹۵ نوبت اجرا ، توانستند حضوری پر رنگ در عرصه هنرنمایش داشته باشند.

 

وی اظهار داشت : در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ با برگزاری دو جشنواره تئاتر(ولین جشنواره تئاتراستانی خیابانی معبر و جشنواره تئاتر استانی فجر) واجراهای عمومی نمایش در شهرستان روزهای زیبایی را برای هنرمندان .هنردوستان وهمشهریان به ارمغان آوردند.

نارکی بیان کرد : گروه های نمایش شهرستان وهنرمندان تئاتر شهرستان واستان با اجرای نمایش های صحنه ای.خیابانی.تعزیه و نمایشنامه خوانی با موضوعات دفاع مقدس آئینی ومذهبی.آسیب های اجتماعی.طنز ونقد اجتماعی.و فولکلورتوانستند فعالیتهای تئاتر شهرستان گچساران را رونق دهند.

وی اضافه کرد : گروه های نمایشی شهرستان گچساران در سال۱۴۰۲ توانستند باحضور در جشنواره های تئاتر استانی .تئاترمنطقه ای و جشنواره بین المللی تیاترفجر ودیگر جشنواره های تئاتر کشور جوایز متعددی را به خود اختصاص دهند.

به گفته نارکی درحال حاضر۳ نمایش برای اجرای در سه ماه اول ۱۴۰۳ در حال تمرین وآمادگی می باشند.

نارکی با بیان اینکه روز جهانی تئاتر فرصتی است برای بزرگداشت این هنر . تئاتر هنری است که می تواند میان فرهنگها و مردم مختلف پل ارتباطی باشد تئاتر فرصت بسیار خوبی است برای آموزش و فرهنگ سازی .همانطور که پیتر شومان می گوید:" تئاتر یک ضرورت است؛ چیزی شبیه نان " افزود : امید است هنرمندان این حوزه با تولید و اجرای کارهای فاخر مطابق با فرهنگ غنی دینی و باستانی این خطه بیش از پیش اهتمام ورزند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در پایان گفت : مجدد اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه بزرگمردانی که سالیان سال در حوزه تئاتر و نمایش مشقت های زیادی کشیدند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی این هنر زیبا در عرصه های مختلف باشیم، با تبریک سال جدید و تقارن نسیم دل انگیز بهاری با ندای روح بخش بهار جان، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به همه هنرمندان شریف و پرتلاش این عرصه ، بویژه هنرمندان حوزه ئئاتر و نمایش تبریک عرض نموده و امیدوارم در سال جدید، با فراهم شدن هر چه بیشتر زمینه فعالیت هنرمندان هنرهای نمایشی شاهد رشد، شکوفایی و تعالی این هنر ارزشمند و حضور همه جانبه و گسترده جامعه هنرهای نمایشی شهر باشیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها