یادداشت
گفتگو و گزارش

ورودی تنگ پیرزال؛ اختلاف مرزی کهگیلویه و چرام یا بهانه‌ای برای خدمات ندادن؟!/ سازمان ملل ورود کند!

این قسمت بیشتر مورد اختلاف دو شهرستان کهگیلویه و چرام است که حوزه استحفاظی آن‌ها نیست اما اینکه حوزه استحفاظی کدام شهرستان است چندان مطرح نیست مورد عجیب تر سکوت مسئولین دو شهرستان در این باره است که چرا یکی از پرترددترین جاده‌های استان سطح ایمنی پایینی داشته باشد!! تنگ پیرزال جز مناطق گردشگری و شلوغ استان است و حداقل قبل از تعطیلات عید باید این مورد بررسی میشد و با هماهنگی میان دو شهرستان مشکل این جاده حل می‌شد.

ورودی تنگ پیرزال؛ اختلاف مرزی کهگیلویه و چرام یا بهانه‌ای برای خدمات ندادن؟!/ سازمان ملل ورود کند!

اَفتونیوز| راه و امنیت راه از اساسی ترین حقوق اولیه و زیر ساخت برای یک منطقه است.

جاده ورودی تنگ پیرزال با وجود خطرناک بودن، گاردریل ندارد و این مسئله بارها از طریق رسانه ها منعکس شد و خطرات این مسیر بر همگان مشخص ولی مسئولان در این خصوص کوتاهی کرده اند.

در تصاویر ارسالی، گاردریل که کج شده و استاندارد لازم برای حفاظت را ندارد مشخص است.

این قسمت، بیشتر مورد اختلاف دو شهرستان کهگیلویه و چرام است که حوزه استحفاظی آن‌ها نیست اما اینکه حوزه استحفاظی کدام شهرستان است چندان مطرح نیست مورد عجیب‌تر سکوت مسئولین دو شهرستان در این باره است که چرا باید یکی از پرترددترین جاده‌های استان به ویژه در ایام نوروز سطح ایمنی پایینی داشته باشد!!

تنگ پیرزال جز مناطق گردشگری و شلوغ استان است و حداقل قبل از تعطیلات عید باید این مورد بررسی و با هماهنگی میان دو شهرستان مشکل این جاده نیز حل می‌شد.

فرضا که تحت حوزه استحفاظی چرام نباشد آیا نباید فرماندار چرام و بخشداران این منطقه خطر این جاده که راه دسترسی به بخش سرفاریاب است را پیگیری می‌کردند و به دنبال آسایش و تامین امنیت مردم حوزه خود باشند؟

مسئولین شهرستان کهگیلویه که همیشه از دید پنهان هستند و هیچ‌گاه پاسخی ندارند امروز اگر طبق تقسیمات کشوری این منطقه تحت حوزه استحفاظی آنان نیست حداقل به مردم احترام بگذارند و اعلام کنند و اگر ادعای مسئولین شهرستان چرام صحیح است دلیل کم‌کاری خود را به مردم توضیح دهند؟!

آیا این مسئولان منتظر چند اتفاق دیگر و از بین رفتن جان انسانهای دیگری هستند تا شاید قدمی بردارند؟!

مگر یک گاردریل چقدر هزینه دارد که در پشت بروکراسی اداری دو شهرستان مانده است!

مسئولین کهگیلویه و چرام باید بدانند هر دو گروه مقصر و مسئول تصادفات این جاده به علت نبود گاردریل هستند و با جملاتی مثل تحت حوزه استحفاظی ما نیست نمیتوانند مردم را قانع کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وقتی چنین اختلافی می‌بیند چگونه با وجود هشدارها به این مسئله ورود نمی‌کند؟ منتظر چند قربانی دیگر در این جاده است؟

میراث فرهنگی و گردشگری مگر نمی‌داند این جاده راه دسترسی به نقاط گردشگری است و قطعا پذیرای گردشگران زیادی بوده است آیا نمی‌توانستند به فکر تامین حداقل زیرساخت یعنی راه و امنیت آن برای گردشگران باشند؟

بخواهیم ورق بزنیم تمام مسئولین در این مورد مقصر هستند و باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشند.

شب گذشته در این مسیر خانواده‌ای داغداری شد و خدا می‌داند چند خانواده دیگر باید عزادار شوند تا شاید مسئولی از این استان یا شهرستان صدایش بلند شود و پیگیر کمترین حق مردم شود.

جناب استاندار امروز که برای چنین مطالبه حداقلی صدای ما به گوش مدیران تعیین شده جنابعالی در دو شهرستان مذکور نمی‌رسد شاید ایراد از شماست که نتوانستید مدیران کارآمدی تعیین کنید پس خودتان قبل از بروز حادثه‌ای دیگر برای حل این مشکل و کمترین حقوق مردم این منطقه ورود کنید.

شب گذشته خانواده‌ای عزادار و بانویی چشم از جهان فروبست و مسئولین هنوز درگیر این هستند که چگونه از پاسخگویی فرار کنند!

(این سایت آمادگی درج جوابیه ارگان‌های نام برده را دارد)



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 بلاد شاهپور خسته 1403/1/14 20:5:44

    اخ وبخت کهکیلویه ومهندسی انتخابات ...باز هم فلاکت وبدبختی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها