یادداشت
گفتگو و گزارش

سرپرست آموزش و پرورش استان؛


طرح پنجشبه‌های طلایی با هدف توانمندسازی مدیران، معاونان آموزشی و دبیران برگزار می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پنجشبه‌های طلایی با هدف توانمندسازی مدیران، معاونان آموزشی و دبیران کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقاء کيفيت آموزشی اجرا می شود.

طرح پنجشبه‌های طلایی با هدف توانمندسازی مدیران، معاونان آموزشی و دبیران برگزار می‌شود

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری طرح پنجشبه‌های طلایی با هدف توانمندسازی مدیران، معاونان آموزشی و دبیران کهگیلویه و بویراحمد برای ارتقاء کيفيت آموزشی خبر داد.

محمد جمالی آرند در کارگاه آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران،معاونان آموزشی و مشاوران مدارس شهرستان بویراحمدگفت: برای ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس برگزاری دوره های توانمندسازی ویژه مدیران ،معاونان آموزشی و دبیران استان یک ضرورت است که به همین منظور کارگاه های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران،معاونان آموزشی و دبیران متوسطه اول و دوم استان ،روزهای پنجشنبه برگزار می شود.

وی،ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی استان را یکی از اولویت های کاری اداره کل آموزش و پرورش در سال جدید برشمرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش در مدارس عادی دولتی در گام اول، توانمندسازی مدیر و معاون مدرسه مهم است و باید در این راه از ظرفیت مدیران توانمند،خلاق،، انقلابی، شجاع و به روز برای مدیریت مدارس عادی دولتی بهره برد.

محمد جمالی افزود:مهم‌ترین فردی که در تحول مدرسه و بالابردن کیفیت آموزشی و تربیتی آن نقش تعیین کننده‌ای دارد، مدیر مدرسه است.

وی با بیان مهمترین ویژگی های یک مدیر مدرسه توانمند گفت: مدیری توانمند است که برنامه محور،نوآور،کارآمد و شبانه روز  برای ارتقا کیفیت آموزش در مدرسه اش پای کار باشد.

جمالی با اشاره به ضروت جلب مشارکت در امور مدرسه، افزود: جلب مشارکت و همکاری والدین در تمام ابعاد مدیریتی مدرسه قطعا در بهبود و ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی مدرسه موثر است.

وی ،به در پیش رو بودن امتحانات نهایی پیش رو و تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در کنکور ،به حضور آنها بر سر کلاسهای درس تا پایان سال تحصیلی در نقاط مختلف استان تاکید کرد و گفت:حضور نیافتن دانش آموزان در کلاس درس به طور حتم افت تحصیلی آنها را در پی خواهد داشت.

جمالی ، به نقش مدیران مدارس در حضور  یافتن دانش آموزان در کلاس های درس در مدت زمان باقیمانده از سال تحصیلی اشاره کرد و افزود:خانواده ها و والدین هم باید مدیر مدرسه و دبیران را در حضور دانش آموزان در کلاس های درس و ارتقاء کیفیت تحصیلی و آموزشی فرزندان خود یاری و همراهی کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نقش مهم و بسزای مشاوران ،مربیان امور تربیتی و پرورشی در کاهش استرس ،اضطراب و آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت:آنها در کنار معلمان نقش مهمی در تربیت صحیح،شکل گیری شخصیت ،رشد و یادگیری ،کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی  در دانش آموزان دارند و آنها باید نسبت به رسالت خطیر  و حساس خود واقف باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها