یادداشت
گفتگو و گزارش

پدیده ای به نام "سگ‌های ولگرد" در کهگیلویه و بویراحمد

اینکه در اکثریت شهرهای استان گزارشات و گلایه‌های شهروندان حاکی از وجود سگ‌های ولگردی است که در بعضی موارد چندان نیز بی آزار نیستند سبب شده که نگرانی شهروندان و ساکنین استان در این باره را منعکس کنیم.

پدیده ای  به نام "سگ‌های ولگرد" در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| امروزه یکی از معضلات زندگی شهری افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرها و معابر است که علاوه بر مسائل محیط‌ زیستی، سلامت شهروندان را نیز به خطر انداخته است.

اینکه در اکثریت شهرهای استان گزارشات و گلایه‌های شهروندان حاکی از وجود سگ‌های ولگردی است که در بعضی موارد چندان نیز بی آزار نیستند سبب شده که نگرانی شهروندان و ساکنین استان در این باره را منعکس کنیم.

شهروند گچسارانی می‌گوید: این سگ‌ها در تمام نقاط شهر قابل مشاهده هستند مگر جمع آوری این سگ ها چه بودجه‌ای نیاز دارد که سازمان های متولی از جمله شهرداری این مشکل را برای همیشه حل نمی‌کنند؟!

شهروند دهدشتی می‌گوید :سگ‌های خانگی ظاهر زیبایی دارند و قابل تحمل هستند اما سگ‌های ولگرد ظاهر آلوده و ترسناکی دارند و نگران بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات نیز در این باره هستیم.

شهروند یاسوجی می گوید: به هر نقطه که نگاه میکنید این سگ‌ها قابل مشاهده هستند تا کی باید شاهد جولان سگ‌های ولگرد در شهر باشیم؟!

این گزارش کوتاهی از سه شهر پرجمعیت استان است که  عمق نگرانی شهروندان را از وجود سگ‌های ولگرد نشان می‌دهد کمااینکه شهرهای کم جمعیت تر در استان نیز با این‌مشکل درگیر هستند و این نشان میدهد که مشکل نیاز به راه حل اساسی دارد.

اینکه در شهرهای ما سگ‌های ولگرد به راحتی در تردد هستند و نگرانی بابت بیماری‌های منتقل شده از آنان برای شبکه بهداشت وجود ندارد خود جای سوال است و اینکه چرا شهرداری‌های استان یک بار برای همیشه این مشکل را حل نمی‌کنند نیز جای تفکر دارد.

و باید یک تذکر به ساکنین و شهروندانی داد که من باب دلسوزی برای این سگ‌های ولگرد غذا و آب مهیا می کنند و این مصداقی از دخالت در طبیعت است.

در بعضی موارد این سگ‌ها دیگر چندان رام و مطیع و بی آزار نیستند و شهروندان نمی‌دانند کدام سگ آرام و کدام اهل حمله است و همین خود بار روانی زیادی را به شهروندان جدای از ترس انتقال بیماری وارد می‌کند.

وجود این مشکل در اکثریت شهرهای استان نشان از حاد بودن مشکل و نیاز ورود مدیران ارشد استانی دارد که امیدواریم با پیگیری مدیران شهرستانی و استانی این مشکل مرتفع گردد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها