یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


« فراز بام خائیز دهدشت » نهالی که ثمر داد

«فرازبام خائیز دهدشت» در ورزش کشور به یک برند تبدیل شده است. ممکن است روی کاغذ امتیاز باشگاه متعلق به یک فرد باشد اما مالکیت معنوی آن به همه شهروندان دهدشت، شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد است.

« فراز بام خائیز دهدشت » نهالی که ثمر داد

اَفتونیوز| در خبرها آمده بود تیم هندبال فرازبام دهدشت تنها تیمی است که رقابتهای لیگ برتر هندبال کشور فارغ از نتیجه کار همه بازیکنان اش صددرصد بومی هستند 

این اتفاق مبارکی است. نهالی که به دست مالک و مدیرعامل این باشگاه در سال ۹۴ کاشته شد اکنون میوه داد. این کار بزرگ حاصل برنامه ریزی درست و استراتژی خوبی است که توسط بخش خصوصی و بدون حمایت دولت و نهادهای دولتی انجام شد.

یکی از بهترین فرصتها برای معرفی یک شهر می تواند ورزش باشد. ورزش همه مرزها در می‌نوردد. ورزش به همه خانه ها راه می یابد و شور و نشاط را برای همه جامعه به ارمغان می آورد. نام شهرها از این طریق بلندآوازه می شود. شاید یکی در گوشه ای از این کشور، حتی نام استان را نتواند به درستی تلفظ کند اما به مدد همین تیمهای ورزشی با اسم استان و شهرستان آشنا می شود و چه بهتر از این برای گردشگری و رونق اقتصادی آن منطقه!

فکر می کنم مسئولان،  اگر بخشی از اعتبارات گردشگری برای معرفی استان و شهرستان را به همین تیمهای ورزشی اختصاص دهند هم کارایی بهتری دارد و هم به اهداف خود در کوتاه مدت می‌رسند.

«فرازبام خائیز دهدشت» در ورزش کشور به یک برند تبدیل شده است. ممکن است روی کاغذ امتیاز باشگاه متعلق به یک فرد باشد اما مالکیت معنوی آن به همه شهروندان دهدشت، شهرستان کهگیلویه، استان کهگیلویه و بویراحمد و به امید خدا همه مردم ایران تعلق دارشته و دارد.

نهالی که ۷ سال پیش کاشته شد اکنون درخت تناوری است که شاخ و برگ فراوانی در این سالها به آن افزوده شده  و هرچند میوه هایی نیز داشت اما اکنون می‌توان میوه آن را برداشت کرد.

همه کسانی که در استان و شهرستان زندگی می کنند فضا و مکانی برای رشد استعدادهای آنان به وجود آمده که تا قبل از این نبود. چه بسیار استعدادهایی که در رشته های ورزشی مختلف (نظیر فوتبال و کشتی و ...) در این استان وجود داشت اما فرصتی برای عرض اندام آنها در سطح کشور به وجود نیامد. بر کسی پوشیده نیست که هر کجا امکانات ورزشی و رفاهی برای جوانان و مردم فراهم باشد بالتبع از آسیبهای اجتماعی آن منطقه به شدت کاسته می‌شود. اینکه با گسترش روز افزون شبکه های مجازی و اطلاع رسانی، و همچنین حضور در سطح اول ورزش کشور و مطرح شدن که در سابق آرزوی دست نیافتنی بود اکنون در دسترس همه است نعمت بزرگی است که به مدد برنامه‌ریزی، پشتکار، تجربه و هزینه شخصی «مجید پارسایی» مالک و مدیرعامل خوش فکر فرازبام دهدشت بدست آمده است.

تیم فرازبام خائیز دهدشت اکنون درختی است که میوه داده است. درخت نیز مراقبت و نگهداری می خواهد. حضور در بین تیمهای مطرح کشوری و لیگ برتر کشور و رقابت با تیمهای ثروتمند صنعتی (مثل سپاهان، ذوب آهن، سنگ آهن بافق، گل گهر و ...) نیاز به حمایت نیز دارد. پیشنهاد می شود که استاندار بخشی از بودجه ورزشی ادارت یا معرفی استان را به این مهم اختصاص دهد. تجربه تیم فوتبال شهرداری یاسوج پیش روی ماست. نگذاریم آن تجربه تلخ تکرار شود.

آقای پارسایی از همه زحماتت در طول این سالها برای جوانان استان و شهرستان تشکر می شود.

نام‌ت در کنار فرازبام دهدشت در تاریخ استان و شهر دهدشت ماندگار و بلند آوازه باد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها