یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس اتاق اصناف بویراحمد


بیشترین تخلفات سال گذشته گران فروشی و کم فروشی بوده است/ الهی: یاسوج به نسبت بقیه شهرها گران نیست

رئیس اتاق اصناف بویراحمد گفت: عمده تخلفات گزارش شده واحدهای صنفی این شهرستان در سال گذشته گرانفروشی، کم فروشی و خدمات دهی نامناسب واحدهای صنفی بوده است.

بیشترین تخلفات سال گذشته گران فروشی و کم فروشی بوده است/ الهی: یاسوج به نسبت بقیه شهرها گران نیست

اَفتونیوز| مهرداد الهی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته ۶ هزارو ۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: در این تعداد بازرسی برای چهار هزار و ۳۹۰ واحد صنفی متخلف اخطاریه صنفی صادر شد.

الهی تعداد شکایات دریافتی از صنوف را یکهزارو ۱۶۱ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد برای ۱۱۰ مورد فرم جریمه و ۸۸۵ فقره شکایت نیز حل و فصل شد.

وی تصریح کرد: بیشترین تخلفات گزارش شده واحدهای صنفی از سوی مردم این شهرستان در سال گذشته گرانفروشی، کم فروشی و خدمات دهی نامناسب واحدهای صنفی بوده که در کمترین زمان ممکن رسیدگی شده است.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد اضافه کرد: در سال گذشته ۲۱۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان بویراحمد پلمب شد.

الهی اظهار کرد: نصب برچسب قیمت کالا برای همه واحدهای عرضه کننده کالا و خدمات الزامی است و رعایت نکردن آن تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پویش خرید نکردن از فروشگاهایی که برچسب قیمت نداشته باشند در بویراحمد راه اندازی شده و نیاز است مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد افزود: در سال جاری با ایجاد تفاهم نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه آموزش های لازم به صنوف مختلف برای خدمات رسانی بهتر در دستور کار است.

الهی گفت: بیش از ۱۰ هزار پروانه کسب فعال در بویراحمد صادر شده است.

رئیس اتاق اصناف یاسوج با تاکید بر توسعه آموزشی، گفت: ۲۴ دوره در سال قبل با محوریت آموزش اجرایی کردیم.

الهی افزود: تفاهم نامه با دانشگاه فنی یاسوج اجرا و بحث آموزش را به شکل تخصصی گسترش خواهیم داد.

الهی ابراز داشت: در سال گذشته ۶ میز خدمت در مصلی برگزار و پوشش خدمات به مردم را داشتیم.

الهی گفت: ۳ نمایشگاه در سال ۱۴٠۲ اجرایی شد که نمایشگاه پاییزه با محوریت مدارس، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه در اسفند ماه اجرایی شد.

الهی با بیان اینکه روزانه حضور بازرسین در نمایشگاه‌ها را داشتیم، عنوان کرد: اتاق اصناف در نمایشگاه کسب و کار نیز حاضر بود.

وی با اشاره به اینکه عدم درج اتیکت قیمت کالا منشأ تخلف است، اظهار کرد: یک پویش تعریف شده که مردم از مراکز بدون اتیکت خرید نکرده و اقدامات قانونی نیز در راستای صیانت از حقوق مردمی اجرایی می‌شود.

او همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری صنعت و معدن استان با اتحادیه می‌گوید که مدیریت علمی و تجربی در صمت استان مشغول به خدمت است و بهترین مراودات و ارتباط را با اتحادیه دارند کارهای مشترک بسیار خوبی با یکدیگر انجام می‌دهیم واحد بازرسی اتاق اصناف و صمت در تعطیلات به صورت مستمر بر بازار نظارت داشتند و مشکلات از نزدیک احصا می‌شد.او می‌گوید برای اولین بار اتحادیه صنف تعمیرکاران ما کشیک شبانه روزی داشتند و برای اولین بار خدمات رایگان به دستگاه‌های خدمات رسان همچون اورژانس و هلال احمر در نوروز می‌دادند او همچنین از تعامل خوب اتحادیه با مدیریت اقتصادی استان و به خصوص معاون اقتصادی خبر می‌دهد و می‌گوید که در ۲۰ تا ۳۰ ساله اخیر چنین همکاری‌های متقابلی میان اتحادیه با مسئولان و مدیریت اقتصادی کلان استان وجود نداشته است در خصوص قیمت شن و ماسه هم رداد الهی می‌گوید که قیمت گذاری توسط اتحادیه ما انجام نمی‌شود و دخالتی هم نداریم قیمت گذاری خود یک روالی دارد که در انجمن شن و ماسه انجام می‌شود

الهی در پاسخ به سوالی که وضعیت گرانی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را چگونه ارزیابی کنید چنین می‌گوید که یاسوج یکی از ارزان‌ترین شهرهای کشور است قیمت مرغ در یاسوج را با سایر نقاط کشور بسنجید در زمینه مرغ قیمت متعادل داریم قیمت نان در یاسوج نسبت به خیلی از شهرهای کشور ارزان‌تر است که حتی موجب قاچاق نان هم شده است و شنیده‌ایم که برای مثال نان از شهر یاسوج به دلیل ارزان بودن قیمت در بازار بابامیدان و نورآباد و شهر باشت و دیگر مناطق همجوار نیز قاچاق می‌شود. او از بحث مالیات در بازار هم دل پرخونی دارد و می‌گوید دولت سال به سال فشار بیشتری به بازار وارد می‌کند مهم‌ترین چالش بازار بحث مالیات است مسئولان دولتی باید تفاوتی میان استان کهگیلویه و بویراحمد با این سطح از درآمد کم با سایر نقاط کشور قائل شوند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها