یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی کرد:


اخبار دردناک خودکشی و خواب دفتر اموراجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

در روزهایی که اخبار خودکشی استان ما در صفحات مجازی بازنشر و وایرال می شود و حتی کار به جایی رسیده که مرثیه سرایی نیز تهی از معنا شده است اما مدیران حوزه اجتماعی در استان به چه مشغول اند؟

اخبار دردناک خودکشی و خواب دفتر اموراجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| در روزهایی که اخبار خودکشی استان ما در صفحات مجازی بازنشر و وایرال می شود و حتی کار به جایی رسیده که   مرثیه سرایی نیز تهی از معنا شده است اما مدیران حوزه اجتماعی در استان به چه مشغول اند؟

در بهبوهه این اخبار اما شاهد عمیق زمستانی دفتر امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

نگارنده این سطور معتقداست که  ریشه مسائل اجتماعی ساختاری است و نمی‌توان آنرا گردن یک یا چند مدیر استانی انداخت اما این موضوع نباید دستاویزی برای چشم پوشی از ضعف مفرط مدیران در حوزه آسیب های اجتماعی در استان شود.

سالهاست در استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی متولی خاصی ندارد و مدیرانی که در این حوزه ها فعالیت کردند با نگاه ها و سمت و سوهای سیاسی انتخاب شده و حتی گاها نسبت به حساسیت های این حوزه بی اطلاع اند!

از ابتدای شروع به کار دولت رئیسی در استان نیز راهبرد مشخصی در حوزه آسیب های اجتماعی مشهود نبوده و از اساس نگاه شخص استاندار، معاون سیاسی و مجموعه زیر دست آن بیشتر امنیتی و سیاسی بوده است.

حال باید  از جناب نوری مدیرکل امور اجتماعی پرسید، در سال‌های اخیر چه عملکردی در حوزه آسیب های اجتماعی داشته است؟ خروجی کارگروه های دفتر امور اجتماعی چه بوده است؟ اعتبارات فصل ۵ در کجا هزینه شده و خروجی و دستاورد آن چه بوده است؟

هر روزه تصاویر و استوری ها حکایت از خودکشی های متعدد دارد[ آمار ها در این زمینه شفاف نیست] حال دفتر اجتماعی استانداری در این زمینه چه پیشنهاداتی دارد؟ به جز جلسات اداری بی خروجی چه اقداماتی صورت گرفته است؟ تاکنون از روانشناسان، مددکاران اجتماعی، جامعه شناسان و پژوهشگران اجتماعی برای حل مسائل  دعوت بعمل آمده است؟

انتظار رسانه ها این است که دفتر امور اجتماعی استانداری در خصوص آسیب هایی مانند طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی، نزاع دست جمعی طرح ها و ایده های خود را درمیان گذاشته و کارنامه خود در این چند ساله را ارائه دهد، حداقل خواسته این است که اگر در ایم زمینه پژوهش و تحقیقاتی انجام پذیرفته در نهایت منجر به سیاست گذاری و ساماندهی امور شود.

علاوه بر دفتر امور اجتماعی استانداری باید از معاونت اجتماعی بهزیستی استان یاد کرد که تاکنون  نتوانسته اقدامات اثربخشی در   در این زمینه صورت دهد و یا شاید متولی این معاونت در بهزیستی استان آنچنان در  ارتباط با نمایندگان از چپ و راست و [پروژه مدیرکل شدن] گیر افتاده که به کلی فراموش کرده که رسالت مهمی در حوزه آسیب های اجتماعی  دارد!

 در استان ما با لابی نماینده ها پست ها  بذل و بخشش  می شود اما حداقل انتظار این است بخش های مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی اینگونه رها نشده و شاهد اثر گذاری باشیم و متخصصین و صاحب نظران بر سر کار آمده تا این روزها اخبار خودکشی و سایر آسیب ها، اینچنین نشخوار  روح و روان مان نباشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها