یادداشت
گفتگو و گزارش

تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون افزون بر ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی‌سخت تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت

اَفتونیوز| علی محمد روستا در بازدید از محور یاسوج به سی‌سخت اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز دو مسیر جایگزین محور یاسوج به سی‌سخت توسط دستگاه‌های مربوطه ضروری بوده و در این راستا هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.

وی عنوان کرد: این پروژه از مصوبات دور اول سفر دولت به استان است که 500 میلیارد تومان اعتبار دارد و با موافقت نامه‌ای که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام گرفته هر ساله نیز به این پروژه اعتبار اختصاص داده می‌شود. 

روستا با بیان اینکه دو تونل رفت و برگشت در این محور در حال احداث است، افزود: با همکاری راه و شهرسازی این پروژه فعال بوده و تعطیلی در کار نیست تا در وقت مقرر به اتمام رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت خوب این تونل‌ها گفت: عملیات ساخت یکی از تونل ها به پایان رسیده و تونل دوم پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد.

روستا به احداث پل قوسی سردار شهید عبدالله نجفی اشاره و عنوان کرد: قرار است عملیات اجرای فونداسیون این پل انجام شود که با آغاز عملیات احداث این پروژه مسیر یاسوج به سی‌سخت در محدوه ده برآفتاب مسدود و مسیر جایگزین در نظر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: دو مسیر بیاره و توت‌نده به عنوان مسیر جایگزین جاده یاسوج به سی‌سخت در نظر گرفته شده است که باید ساماندهی و نقاط حادثه خیز آنها رفع شود و مسیر توت‌نده دارای چند پیچ با شیب زیاد است که قرار شد این موارد توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع و علائم رانندگی نصب شود. همچنین ارتفاع خاکریز اطراف جاده افزایش یابد تا جلوی تصادفات رانندگی گرفته شود.

روستا خاطرنشان کرد: در مسیر بیاره مشکل اصلی تقاطعی است که به محور یاسوج به اصفهان ختم می‌شود که دارای معارض است که از فرماندار دنا خواستیم جلسه‌ای با مالک برگزار و رفع معارض صورت گیرد که با رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی به زودی محور یاسوج به سی‌سخت در محدوده ده برآفتاب مسدود می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بنا داریم هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود،گفت: به دلیل گردشگرپذیر بودن سی‌سخت نیاز است که مشکلات مربوط به مسیرهای جایگزین رفع و هر دو مسیر زیر بار ترافیک برده شود و  تاکنون افزون بر 128 میلیارد تومان اعتبار به پل و تونل‌های در حال احداث مسیر یاسوج به سی‌سخت تخصیص داده شده است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها