یادداشت
گفتگو و گزارش

اولین کارگروه مسکن شهرستان مارگون برگزار شد

اولین جلسه شورای مسکن شهرستان مارگون با حضور مختار اندرخور فرماندار و حبیب حاجت‌مند دادستان شهرستان مارگون، و مسئولان استانی راه، مسکن و شهرسازی، بسیج سازندگی، و دیگر دستگاهای اجرایی مرتبط شهرستان مارگون برگزار گردید.

اولین  کارگروه مسکن شهرستان مارگون برگزار شد

اَفتونیوز| اولین جلسه کارگروه مسکن شهرستان مارگون با حضور مختار اندرخور فرماندار و حبیب حاجت‌مند دادستان شهرستان مارگون، و مسئولان استانی راه، مسکن و شهرسازی، بسیج سازندگی، و دیگر دستگاهای اجرایی مرتبط شهرستان مارگون  برگزار گردید.

این جلسه جهت تعیین تکلیف موضوعات مختلف این حوزه، برگزار و منتج به مصوبات مهمی گردید و با تاکید فرماندار و دادستان شهرستان قرار گردید در جلسه آینده گزارشی از اجرایی شدن بخشی از مصوبات به مردم ارائه گردد.  

فرماندار مارگون ضمن اشاره به کم کاری و نادیده گرفتن شهرستان مارگون گفت: در جلسه آینده حتما گزارشی از عملی شدن برخی مصوبات به مردم ارائه شود و جهت کاهش هزینه‌ها مربوط به صدور مجوزهای واگذاری و مراحل ساخت نهایت همکاری را با مردم محروم مارگون به ویژه خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی داشته باشند.

در این جلسه ابتدا فرماندار مارگون مشکلات و مطالبات مردم و مسئولان شهرستان مارگون مرتبط با راه مسکن و شهرسازی را طرح ‌کرد و از کم‌کاری‌ها گلایه کرد.

اندرخور در ادامه افزود: مردم شهرستان مارگون در محرومیت به سر میبرند و در  تامین هزینه‌های مربوط به مجوزات ساخت و ساز مشکلات زیادی دارند و مسکن شهرسازی و شهرداری باید در تمامی زمینه‌ها حداکثر همکاری را با مردم به ویژه افراد تحت پوشش داشته باشد.

وی گفت: باید در اولین فرصت،  تکلیف طرح مسکن شهرستان مشخص گردد و نهادها و دستگاههای مربوطه شروع به کار کنند همچنین موضوع مجتمع ادارات را داریم و ساختمان دادگستری که باید در اولین زمان ممکن، مجوزات و دستورات لازم صادر گردد.

مختار اندرخور گریزی به بحث سلامت زد و خطاب به مسئولان استانی حاضر در جلسه گفت: تمام مجوزات و مربوط به احداث بیمارستان ۱۰ تخت خوابی صادر شده و فقط مجوز نهایی مسکن و شهرسازی مانده که باید ظرف یکی دو هفته نتیجه را اعلام کنند تا سرمایه گذار جهت ساخت بیمارستان،  شروع به کار کند.

دادستان شهرستان مارگون در این جلسه خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: با این تاخیر و کم‌کاری که برخی مسئولان به بهانه قانون مداری دارند مارگون و دیگر مناطق استان تا ۲۰ سال دیگر تغییر خاصی را تجربه نخواهند کرد.

حاجت‌مند افزود: قانون نباید بهانه ای برای کند شدن صدور مجوزات و ساخت باشد گاها ما میبینیم دو پروژه یکسان با مجوزهای یکسان و شرایط کاملا یکسان دارای دو پروسه زمانی کاملا متفاوت در صدور مجوزات و ساخت می باشد و دلیل آن تنها تفاوت در کارامدی و پیگیری مسئولان مربوطه و همکاری مردم می باشد. یعنی به بهانه قانون مداری یا اجرای درست فلان پروژه، شاهد تاخیرات و کم‌کاری‌های بسیار زیاد در برخی پروژه‌ها هستیم. و  جالب بعدها مشخص میشود در برخی از همین پروژه‌ها که تاخیرات و کم‌کاری‌ها را با نام قانون و کیفیت و زمان پروژه توجیه میکردند بعضا مواردی غیر قانونی داشته اند کیفیت و زمان اجرا نیز با کیفیت و زمان مد نظر فاشله دارد.

حاجتمند خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تاکید کرد:

کوتاه ترین و بهترین راه را با در نظر گرفتن قانون و انعطاف قانون انتخاب کنید وگرنه اگر بخواهیم به بهانه قانون، هر تاخیری و طولانی شدن یک پروسه را توجیه کنیم خیلی ها می ایند و میروند ولی مارگون هنوز همان مارگون می ماند و توسعه ای نخواهیم دید.

دادستان شهرستان مارگون از فقر و محرومیت در مارگون گفت و تاکید کرد در تمامی مراحل تلاش کنید نهایت تخفیفات را برای مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی و خانواده های تحت حمایت قوانین جوانی جمعیت در نظر بگیرید.

حاجت‌مند در انتها با اشاره به نیاز  و ضرورت مارگون برای داشتن ساختمان دادگستری که در خور این مردم باشد خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی حاضر در جلسه گفت تمام استانداردهای لازم برای واگذاری زمین و ساخت ساختمان دادگستری لحاظ گردد و تلاش کنید فضای مناسبی برای توسعه آینده ساختمان دادگستری در نظر بگیرید‌.

در ادامه جلسه، دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به برنامه ها، موانع و محدودیت‌های پیش روی ساخت مسکن ملی و مجتمع ادارات شهرستان مارگون و بحث عرض راه‌ ورودی و کمربندی اشاره کردند و مواردی را طرح کردند. و قول دادند بخشی از مصوبات را تا جلسه آینده اجرایی کنند.

بخشی از مصوبات اولین جلسه شورای مسکن شهرستان مارگون در سال ۱۴۰۳ عبارتند از:

۱_افزایش متراژ زمین مربوط به ساختمان دادگستری با رعایت موارد قانونی

۲_هزینه صدور پروانه و دیگر مجوزات برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

۳_پیشنهاد و تقاضا جهت گرفتن کد اعتباری و تخصیص اعتبار برای طرح تفکیک و تسطیح سایت ادارات شهرستان

۴_پیگیری و اجرای مصوبات طرح جوانی جمعیت در کمترین زمان ممکن

۵_درخواست از مسئولان مربوطه جهت تشکیل کمیسیون ماده ۵ و رفع برخی ابهامات و شبهات

۶_ صدور تمام مجوزات ساخت بیمارستان مارگون در چارچوب قانون طی روز‌های آینده

۷_ تلاش شود در اجرای پروژه‌ها جهت افزایش کیفیت و کاهش مدت زمان  و هزینه اجرای پروژه‌ها تا حد ممکن از قرار‌گاه امام حسن استفاده گردد

۸_ تعیین تکلیف زمین‌های واگذاری که در گذشته به مردم واگذار گردیده است.

۹_ در واگذاری زمین و صدور مجوزات، آینده نگر باشیم تا مانند برخی پروژه‌ها در آینده شاهد مشکلات متعدی نباشیم و هزینه‌های مختلفی به دستگاههای اجرایی و مردم تحمیل نشود.

 

۱۰_ مسکن و شهرسازی پیگیر باشد تا  حریم راههای ورودی مارگون و کمربندی و دیگر مسیرها باید با لحاظ کردن رشد جمعیت و آینده نگری محاسبه و اعلام گردد.

 

دومین جلسه کارگروه مسکن قرار است به زودی برگزار شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها