یادداشت
گفتگو و گزارش

جوابیه معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان پیرامون حواشی اخیر بیمارستان شهید جلیل

معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم پزشک متخصص بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط ماموران انتظامی جوابیه ای صادر کرد.

جوابیه معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان پیرامون حواشی اخیر بیمارستان شهید جلیل

اَفتونیوز| معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم پزشک متخصص بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج توسط ماموران انتظامی جوابیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی وارستگی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: سلامت و امنیت دو مقوله مهم و جدا ناپذیر از یکدیگرند که هم عوامل انتظامی و هم کادر سلامت به خوبی آن را درک نموده‌اند و در تایید این موضوع و بنا به درخواست مدیریت بیمارستان، یگان انتظامی به منظور تامین نظم و امنیت بیماران و کادر درمان در بیمارستان شهید جلیل شهر یاسوج از سال گذشته مستقر گردیده است.

وی افزود: با توجه به شایعات فضای مجازی و انتشار خبری بدون بررسی و صرفا بر مبنای نقل قول، متاسفانه برخی خبرنگاران، بدون رعایت اخلاق حرفه ای و در اقدامی جانبدارانه، تلاش و زحمات ماموران انتظامی حاضر در بیمارستان را که در حال ماموریت بوده نادیده گرفته و مبادرت به انتشار خبر مذکور علیه پلیس نموده اند.

این مقام آگاه در ادامه تصریح نمود: در راستای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی، لازم است نکاتی را به شرح ذیل اعلام نمایم:

۱ - ماموران انتظامی به منظور مراقبت از یک نفر مجرم زندانی که در بیمارستان شهید جلیل بستری و تحت درمان بوده در حال ماموریت در بیمارستان بوده اند.

۲_ هیچگونه علائم و مشخصه‌ای دال بر اختصاصی بودن آسانسور به کادر درمان نصب نشده و مورد استفاده عموم مراجعین بوده است.

۳- بازبینی فیلم دوربین های مداربسته محل و اظهارات شهود حاضر در صحنه حاکی از برخورد نامناسب و نامتعارف پزشک و تلاش وی برای بیرون راندن همکار انتظامی از آسانسور بوده است.

۴- برابر تصاویر ضبط شده دوربین ها،  تعداد ماموران انتظامی تنها دو نفر بوده، در صورتیکه تعداد زیادی از عوامل کادر بیمارستان در محل درگیری حاضر و به حمایت صنفی از پزشک مربوطه پرداخته اند.

۵ - با توجه به مظلوم نمایی پزشک و حمایت همه جانبه رسانه ای از ایشان و عدم تحقیق از همکاران انتظامی جهت شفاف سازی و کشف حقیقت سزاوار نیست خدمات شبانه روزی پلیس که در عرصه نظم و امنیت، از تقدیم جان خود نیز دریغ نورزیده نادیده گرفته شود و با انتشار مطالب واهی و رفتار های هیجانی مورد بی حرمتی قرار گیرد.

۶- چنانچه بین عوامل انتظامی و پزشک مجادله لفظی یا درگیری اتفاق افتاده بود می‌بایست مراتب از طریق قانونی تحت پیگیری قرار می گرفت و از هرگونه قضاوت نابجا و تحریک احساسات پاک جامعه پیشگیری بعمل می آمد.

۷_ تاکنون هیچ گونه گزارش مکتوب و یا شکواییه‌ای ای مبنی بر درگیری مذکور از سوی پزشک یا کادر بیمارستان به مبادی نظارتی فرماندهی انتظامی استان ارائه نشده، هر چند آغازگر و عامل اصلی نزاع فی ما بین، پزشک مربوطه بوده است.

۸- با توجه به اینکه رئیس بیمارستان شهید جلیل در مجادله اولیه بین پزشک و ماموران انتظامی حضور نداشته، استعفای ایشان هیچ ارتباطی با موضوع فوق نداشته و شنیده ها حاکی از قصد کناره گیری وی از مدتها قبل از این ماجرا از مسئولیت مربوطه بوده است.

۹- مجموعه انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت و حفظ کامل قوانین و مقررات، همواره خدمتگزار مردم عزیز بوده و در دفاع از امنیت تا آخرین قطره خون ایستاده و تقدیم چهار شهید سبکبال در سال گذشته، دلیل روشنی بر صدق این ادعاست.

در پایان ضمن تبریک هفته سلامت به تمامی عزیزان حوزه سلامت، از خداوند بزرگ توفیق روزافزون خادمین عرصه امنیت و سلامت را مسئلت داریم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کادر درمان 1403/2/2 22:25:12

    اوف بر کسانی که بی شرمانه به نهاد مقدس پلیس حمله می کنن. این پزشک پر سر و صدا بارها در بیمارستان حاشیه ایجاد کرده و الان هم با مظلوم نمایی دنبال سرپوش نهادن بر رفتار متکبرانه و ناپسند خود هست. البته ماموران انتظامی هم بهتره در عین داشتن استحکام اما مهربان باشند.

    پاسخ
  • 2 خدازده ی دیگر 1403/2/2 7:5:51

    این مدل پاسخگویی نشاندهنده به حق نشان دادن رفتار اشتباه ماموران انتظامی است. اینها با خاطی قرار دادن خبرگزاری ها، تعداد بیشتر افراد درمانی و ایجاد شائبه ی در خطر بودن نظامی ها در پی سرپوش نهادن به خطاهای خود هستند. بخدا دیگه سنگ رو سنگ بند نمیاد😑

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها