یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی؛


۳۰ هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه استان مصوب شد

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از محل مسئولیت‌های اجتماعی حاصل سفر دوم رییس محترم جمهور به این استان تصویب شد

۳۰ هزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه استان مصوب شد

اَفتونیوز| جهانگیر شاهینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در سفر دور دوم رئیس جمهور وهیات دولت به این استان افزایش سه تا چهار برابری نسبت به دور اول داشته که با همت مسئولین استانی این مهم تحقق یافته است.

وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده کلیه تعهدات نفت از محل منابع مسئولیتهای اجتماعی نفت در دور دوم سفر رییس محترم جمهور در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب و به استان جهت انجام تعهدات ابلاغ شد.

شاهینی با اشاره به رشد ۲ برابری بودجه استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بودجه استان از ۱۵ هزار ملیارد ریال در سال گذشته با احتساب سایر ردیف ها به بیش از ۳۰ هزار میلیارد با سایر ردیف ها افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: دستگاه‌های اجرایی تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند اعتبارات تخصیص یافته را عملیاتی و در پروژه‌ها بکار گیرند.

شاهینی افزود: دستگاه های اجرایی در زمان مشخص شده علاوه بر جذب اعتبارات سال گذشته باید اعتبارات ملی، سفر و استانی سال جدید نیز همزمان جذب کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بر اساس دستور سازمان برنامه به منظور عدم افزایش قیمت تمام شده پروژه ها،کوتاه شدن زمان اتمام پروژه ها وجلوگیری از مستهلک شدن پروژه ها، ۱۵۰ تا ۲۰۰ پروژه با پیشرفت فیزیکی بالا هدف گذاری شده که اعتبارات و تخصیص کامل به این پروژه‌ها داده شده و برخی در سال ۱۴۰۲ اتمام یافته و برخی باید در سال ۱۴۰۴ باید به اتمام برسند.

شاهینی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری به نام « جهش تولید با مشارکت مردم» اجرایی نمودن آن به عنوان اصل مهم در توسعه کشور با حضور و مشارکت جامعه نخبگانی و خبرگانی میسر است.

کهگیلویه و بویراحمد، با برخورداری از ظرفیت های طبیعی و انسانی فراوان، پتانسیل های بالایی برای توسعه اقتصادی و صنعتی دارد. در دولت سیزدهم، توجه ویژه ای به توسعه این استان شده است.

کهگیلویه و بویراحمد، با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع، در جنوب غربی ایران واقع شده است. این استان، با داشتن کوه های بلند، دشت های حاصلخیز، جنگل های سرسبز و منابع آبی غنی و نفت و گاز از ظرفیت های طبیعی فراوانی برخوردار است. همچنین، این استان، با بیش از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت، از ظرفیت های انسانی قابل توجهی نیز برخوردار است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها