یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت ارسالی؛


سوالاتی پیرامون فیش‌های نجومی برادر نماینده کهگیلویه/ سکوت عجیب مسئولان و تریبون‌داران

سئوال اساسی اینجا است؛ آیا بخشی از نجومی بگیران مورد حمایت و همراهی نمایندگان قرار دارند؟؟ دیوان محاسبات که مدیون رای نمایندگان است می تواند قاطعیت لازم را دربرخورد با طبقه و گروه ویژه‌خوار را اعمال نماید؟

سوالاتی پیرامون فیش‌های نجومی برادر نماینده کهگیلویه/ سکوت عجیب مسئولان و تریبون‌داران

اَفتونیوز| سید محمد حسن موسوی زاد از مخاطبان این پایگاه خبری در یادداشتی  به شرح زیر نوشت: 

"وَ لاَ تَصْلُحُ اَلْوُلاَةُ إِلاَّ بِاسْتِقَامَةِ اَلرَّعِیَّةِ" و زمامداران نیز صالح نمی شوند مگر اینکه مردم استقامت داشته باشند.

کلام زیبای نهج البلاغه و طرح حقوق متقابل زمامداران وجامعه با آئین حکمرانی  از مباحث مبنایی نظام جمهوری اسلامی است و مشابه آن در هیچکدام از دانشنامه‌های سیاسی تاریخ و تحولات دولت‌ها و ملت‌ها پیدا نمی‌شود امام علی (ع) در خطبه ۱۵ نهج البلاغه که در روز دوم بیعت شرعی صحابه و تابعین ایراد فرمودند، بسیار مناسب دوران فعلی و احکام و حقوق‌های نجومی است؛ گویا فیش‌های نجومی به شهرستان کهگیلویه رسیده است؛ درسال ۱۳۹۵ دوران مسئولیت دولت شیخ حسن روحانی اولین فیش حقوقی نجومی‌بگیر از مدیریت صندوق توسعه ملی رسانه‌ای شد. ظاهرا دامنه نجومی‌بگیران در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت سرایت کرده بود؛ بعد از انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، دومین فیش حقوقی نجومی ابراهیم الدوله!! موحد؛ در اختیار افکار عمومی قرار گرفته است. برای تنویر و روشنگری با حساسیت‌های افکار عمومی و پیگیری نجومی‌خواران به چند نکته مهم اشاره می‌شود:

۱) جناب ابراهیم موحد که در دوران نمایندگی سید محمد موحد در شرکت گاز تنگ پیرزال با مدرک تحصیلی زیر دیپلم! شرایط استخدام برایشان فراهم شد؛ و در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مسئول دفتر اجرایی جناب نماینده منصوب گردید آیا در کنار حقوق نجومی شرکت گاز ارقام دیگری را ذیل بذل و بخشش‌های نماینده به عنوان پاداش مدیر دفتر اجرایی دریافت می کنند؟ احتمال می‌رود دامنه دریافت‌های مدیر دفتر اجرایی بالاتر از مباحثی است که در فضای رسانه در اختیار افکار عمومی قرارگرفته است.

۲) مجلس شورای اسلامی در ابعاد مسئولیت نظارتی رئیس دیوان محاسبات کشور را انتخاب و با حکم ریاست مجلس شورای اسلامی منصوب می شود.

سئوال اساسی اینجاست؛ آیا بخشی از نجومی‌بگیران مورد حمایت و همراهی نمایندگان قرار دارند؟ دیوان محاسبات که مدیون رای نمایندگان است می‌تواند قاطعیت لازم را در برخورد با طبقه و گروه ویژه‌خوار را اعمال نماید؟

۳) جناب موحد به نکات و مفاهیم نامه «امام علی» به «اشعث ابن قیس کندی» توجه کنند! نمایندگی مجلس شورای اسلامی طعمه‌ای نیست که هر جور بخواهید از آن استفاده شخصی و خانوادگی کنید؛ گرچه با نمایندگی به استخدام شرکت نفت رسیده‌اند و بعضی از بافت خانوادگی و قبیله‌ای را با استفاده از حضور در مجلس شورای اسلامی در شرکت نفت و گاز با اشتغال پایدار بکار گرفته‌اند، با کدام پیشنه و سابقه می‌خواهند از عدالت علوی سخن بگویند؟ خدا رحمت کند علامه مطهری را که افکار و آثار ایشان مبنای فرهنگی نظام جمهوری است، می‌فرمایند: بعضی ظاهر شیعی دارند اما در عملکرد مرجئه‌ی هستند «اعلای شیعی اسفلی مرجئی» چنین شیوه و کارنامه‌ای از جناب سناتور با سیره علوی فاصله دارد، و به دوران شیخ ثالث راشده نزدیک است.

۴) متاسفانه کمیسیون نظارت بر رفتار و عملکرد نمایندگان تاکنون نتوانسته‌اند، پرونده قطور و عملکرد جناب سناتور را مورد بررسی قرار دهند! یا اینکه در جریان انحراف‌ها جناب ژنرال سیاسی قرار ندارند.

۵) رهبر معظم انقلاب "حضرت ایت الله العظمی خامنه ای"ادام الله ظله الشریف" درچند سال گذشته فساد و حیف و میل بیت‌المال به وسیله سودجویان را به مار هفت سر تشبیه کردند که دامنه گسترده‌ای در فساد و رانت‌بازی در مجموعه سازمان‌ها و نهادهای وابسته به دولت فضای خاصی باز کرده اند. اینکه  ژنرال سیاسی در چه سطحی متصف به این صفت زشت و مذموم هست یا نیست، وظیفه نهادهای نظارتی و امنیتی است که به تکلیف خویش عمل نمایند.

۶) جناب حجت‌الاسلام  قاسم روانبخش نماینده منتخب مردم قم در کانال خاص خود خاطره‌ای را از مرحوم دکتر پرویز داودی که زمانی معاون اول رئیس جمهور بود، نقل کرده‌اند: که مرحوم داودی در کلاس درس در دانشگاه شهیدبهشتی فرمودند: در زمان مسئولیتم بسیاری از نمایندگان مردم!! با شبکه پیمانکاران به دفتر محل کارم مراجعه می‌کردند  که به شکلی برای پیمانکاران  زمینه حیف و میل اعتبارات بانکی را برایشان فراهم کنم. گرچه مرحوم دکتر داودی در هیچ شرایطی زیر بار پیشنهاد چنین نمایندگانی نرفتند ظاهرا چنین برنامه و شرایطی در اکثر ادوار بین نمایندگان و دولتمردان رایج بوده است!

۷) شهروندان حق دارند دولتمردان را به نقد دلسوزانه بکشانند. این چه صیغه سیاسی است که بخشی از پیمانکاران از سال ۱۳۶۲ تا دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی با جناب سناتور در یک کاسه و لایه سیاسی قرار گرفته‌اند در ایام انتخابات یار و همراه و غمخوار سناتور هستند؛ و بعد از انتخابات هر شرایطی برخلاف ضوابط و قوانین کشور بر آنچه اراده و مطالبه کنند، می‌رسند مگر اژدهای هفت سر چه تعبیر و تعریفی غیر از این رابطه می تواند داشته باشد.

۸) نظارت عمومی و نقد خیرخواهانه تکلیف عامه مردم و شهروندان است؛ بر اساس روابط و تعامل متقابل دولت و مجلس و مردم، نظارت دقیق وظیفه دستگاه قضایی و سازمان بازرسی کل کشور و نهادهای امنیتی است، که هرگاه فیش نجومی‌بگیری در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرید اگر برخورد قاطع صورت نگیرید کلیت نظام به تقویت نجومی‌بگیران متهم می‌شود.

۹) مجلس شورای اسلامی جایگاه نظارت ملی بر دستگاهها و نهادهای اجرایی است هرگاه نماینده‌ای تقید خاصی از شرح مسئولیت‌ها بر اساس قانون اساسی نداشته باشد، نجومی‌بگیران در کنارش لانه می‌بافند و احساس امنیت می‌کنند. اگر نهادهای نظارتی عملکرد و معامله‌گری را مورد بررسی قرار دهند حتما به نکات دیگری خواهند رسید.

۱۰) ائمه جمعه شهرستان‌ها در بخشی از قرائت خطبه‌های سیاسی نگران بی‌عدالتی و حیف و میل بیت‌المال در قالب نجومی‌بگیران بوده‌اند، اگر در چند سال گذشته که بخشی از فیش‌های حقوقی گروه نجومی‌بگیران رسانه‌ای شده، اراده نظام و دستگاهای نظارتی تا حدی که مصوبه خاص مجلس شورای اسلامی فراهم کرد پیگیری شده اما امروز افکار عمومی شاهد دریافتی‌های نجومی برادر نماینده و رئیس دفتر ایشان هستند. آیا ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌خواهند به شکل سکوت از پرونده نجومی‌خواری ابراهیم موحد عبور کنند یا مانند گذشته با استفاده از این تریبون مقدس و مردمی از حقوق عامه مردم و عدالت دفاع کنند؟!

ایام به کام
سید محمد حسن موسوی زاد
سوم اردیبهشت ۱۴۰۳

 

خبر مرتبط:
-حقوق فوق نجومی برادر نماینده کهگیلویه/ حقوق ۳۷۳ میلیون تومانی «ابراهیم موحد» در بهمن ماه ۱۴۰۲ / سند

-دومین فیش«حقوق فوق نجومی» مسئول دفتر نماینده کهگیلویه/ آیا «ابراهیم موحد» هر ماه وام می‌گیرد؟! / سند

 

دیگر خبرها مرتبط با حقوق‌های نجومی استانی در سال 1400:

حقوق نجومی ۹۰ میلیون تومانی در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد(+ سند)

حقوق نجومی رکوردشکن در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ دریافتی خالص «85 میلیون تومانی» یک مدیر در علوم پزشکی+سند

حقوق نجومی «77 میلیون تومانی» یک مدیر در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج + سند

حقوق نجومی «66میلیون تومانی» در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد (+ سند)

حقوق نجومی «۶۱ میلیون تومانی» در شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد! + سند

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 مسعود 1403/2/8 18:31:26

    دار و دسته .... فاسد هستند ، از مسئولین انتظار داریم با این فساد روشن برخورد کنند...

    پاسخ
  • 2 محاکمه 1403/2/5 17:3:36

    موحد و نوچه ها باید محاکمه بشن، بخاطر .... به بیت المال و مردم تا نمرده محاکمش کنید

    پاسخ
  • 3 دهدشت 1403/2/5 0:29:25

    پاسخ ب ط..... .....چند گرفتی براش بنویسی.....جیره خوار نوکر صفت ...تا امثال مثل تو هستند کهگیلویه روز خوش نمیبیند ....چاپلوسی کردی فردا برو چندر قازی بگبر بعد برو برن ب بدن .....لاشخور

    پاسخ
  • 4 جوان بی پول 1403/2/4 11:22:24

    خدا غضب نباره؟ ابریم حقوق نجومی ایسونه و سگار موند ایکشه؟؟ واقعا که مو اگر بیست ایسم حداقل سگارم ماالبرو بی پ یه سگار خوبی بکش م ایخی بیش و کسی حداقل خوت سگار درست و درمونی بکش!

    پاسخ
  • 5 چرام 1403/2/4 11:11:22

    ابراهیم فقیر اگه حقوقش نجومی بود یه کت و شلوار نو می خرید یه کت تن ش مال ۲۰سال پیش رنگ ش کلا رفته

    پاسخ
  • 6 طبیب زاده 1403/2/4 11:6:19

    نوش جونش ، می‌تونه ،لیاقتش داره،شما هم اگه می تونید برید بگیرید، حلال حلال ابراهیم خان

    پاسخ
    • 6 - 1 همت پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/5 1:15:32

      جیره خوار.خفه شو

    • 6 - 2 سرباز ولایت پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/4 14:1:7

      لطفا بازرسی استانداری خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد شفاف سازی کنند

    • 6 - 3 سد آبریز پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/4 13:58:29

      بدبخت وکهگیلویه که تو هم منش گپ ایزنی

    • 6 - 4 حقوق بگیر پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/4 13:56:28

      آخ تا قیامت خوش به حال خودش دوماه حقوق 550میلیون تومن.چه کار مفیدی انجام میدهد؟چه نفعی از ایشان به کهگیلویه بدبخت میرسد.

    • 6 - 5 امیر حسین پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/4 13:53:17

      واقعا با این همه اسناد چرا سازمان بازرسی وحراست شرکت گاز به این موضوع ورود نمی کنند.مردم منتظر اقدامات نهاد های نظارتی هستند

    • 6 - 6 دهدشت پاسخ به : طبیب زاده 1403/2/4 13:51:49

      تو هم زبون درآوردی بدبخت وکهگیلویه

سایر اخبار
برگزدیدها