یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟

استانداری که با عکس " برنامه کهگیلویه وبویراحمد" برای اداره استان انتخاب شده بود، ظاهرا چارچوبی برای اداره استان و برنامه ای برای آن نداشت تا شاهد این باشیم که در آمارها و رویدادها، " قطار پسرفت" از " قطار پیشرفت" پیشی بگیرد.

آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟

اَفتونیوز| محمد نجفی نژاد فعال اجتماعی در یادداشتی خطاب به سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد نوشت: 

تقریبا دو سال و شش ماه قبل بود که احمد زاده سکان استانداری کهگیلویه وبویراحمد را بر عهده گرفت وکورسوی امیدی برای تغییر ( و نه تحول) سوسو میزد.

اما هرچه گذشت این کورسوی امید به جای پررنگ تر شدن رو به زوال نهاد و امیدها را به نا امیدی نسبت به تغییر در روندها و پیشرفت استان تبدیل کرد.

حالا اما بعد از گذشت این مدت شاهدیم که قرار گرفتن در مسیر سیلابِ انتصابات قبیله ای وابسته ی به نمایندگان، آورده های قبلی را نیز در خود غرق کرده و به سراشیبی ناکارآمدی کشاند.

گرچه در برهه هایی بحث عزل یا استعفای مشارالیه مطرح شد ولی دست منفعت طلبان جریانی و گروهی، در کنار خودفروختگی  رسانه ای برخی رسانه ها، باعث شد که استاندار در میان هیاهو و فریاد مردم همچنان بر کرسی مسئولیت بماند.

هیاهو و فریادی که بر سر ناکارآمدی در بخش های گوناگون و مدیران وابسته ی خسته و ناکارآمد به صدا درآمد تا از درجازدن و به نوعی عقب گرد در بخش های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و... ابراز نارضایتی کرده باشد.

استانداری که با عکس " برنامه کهگیلویه وبویراحمد" برای اداره استان انتخاب شده بود، ظاهرا چارچوبی برای اداره استان و برنامه ای برای آن نداشت تا شاهد این باشیم که در آمارها و رویدادها، " قطار پسرفت" از " قطار پیشرفت" پیشی بگیرد.

نگاهی به وضعیت پروژه سینما مرکز استان (عدم)،تالار مرکزی یاسوج(۱۵ ساله)، مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی مرکز شهر یاسوج (۷ساله)، پل چهارم بشار( ۸ ساله)،  پارکینگ طبقاتی هفت تیر یاسوج(چند ساله)، پل مهریان یاسوج(۳ساله) ، پروژه تله کابین یاسوج (۱۰ ساله)، تقاطع غیر همسطح مهریان (۳ ساله)، لاین دوم پل سوم بشار (نامعلوم)،  راه آهن یاسوج (نامعلوم)، هتل ورزش یاسوج (۱۷ ساله)، بلاتکلیفی ۲۰ هزار متر زمین مجتمع تجاری فرهنگی در قلب شهر ‎یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد گویای عملکرد ایشان در بحث عمرانی بوده است و از مابقی شهرستان ها علی الحساب فاکتور گرفته می شود چرا که مشت نمونه خروار است.

رتبه یک تا سه خودکشی در استان، افزایش طلاق (خبر نگران کننده ای از طلاق در یکی از شهرستان‌های کوچک استان داده شد که آمار طلاق در این شهرستان ۹۹ درصد است) ، اعتیاد ( ۱۲ هزار معتاد در استان) ، افزایش ۴۵ درصدی جرائم اینترنتی، مقام اول تا سوم کهگیلویه و بویراحمد در جمعیت کیفری، وضعیت نگران کننده شرب خمر در استان و... از دلایلی است که می توان گفت برنامه منسجمی برای آسیب های اجتماعی و بحث فرهنگی وجود نداشته است.

نگاهی به حوزه اقتصادی به عنوان بزرگترین مطالبه مردم و موضوعاتی از قبیل:

وزیر کار: در  کهکیلویه و بویر احمد با بیکاری شدید روبرو هستیم.

رتبه نخست کهگیلویه و بویراحمد در تورّم (سال۱۴۰۱)

طبق آمار مرکز آمار ایران نرخ تورم اردیبهشت استان کهگیلویه وبویراحمد ۵۱.۹ درصد است که دارای دررتبه چهاردهم کشوروتورم این استان از تهران مرکز کشور بیشتر وبالاتر است.

رتبه آخر در اعطای وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

وزیر اقتصاد: در کهگیلویه وبویراحمد ۴.۵ تا ۵ درصد حجم از سپرده‌ها را در استان سرمایه گذاری می‌کنند و باقی را به سایر استان‌ها ارسال می کنند.

این آمارها و صحبت ها نشان دهنده وضعیت در حوزه اقتصادی می باشد و سخن راندن در این موضوع اسراف و اتلاف کلمات است.

کسب رتبه آخر نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان متوسطه دوم رشته های ریاضی و تجربی برای استان کهگیلویه وبویراحمد از سوی وزارت آموزش و پرورش و از طرفی حذف سهمیه برخی مناطق محروم و عشایری کهگیلویه و بویراحمد از جذب در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، نبود معلم در مدارس ابتدایی گاها تا یک ماه و مسائل آموزش و پرورش که خود بهتر از آن آگاه هستند نشان دهنده وضعیت آموزشی در استان است.

تبدیل شدن دانشگاه علوم پزشکی به محلی برای جدال سیاسیون و صاحبان قدرت، افشای دلیل کنار گذاشتن غلام نژاد در نامه او ( عدم انتصابات سفارشی)، گلایه های مردمی از کمبود دارو در ایام گوناگون، گلایه ها از وضعیت بیمارستان ها، خدمات ضعیف در برخی مراکز بهداشتی و درمانی و... نیز وضعیت بخش درمانی استان را نشان می دهد.

افتضاح برگشت بودجه، سکوت در برابر سد تنگ سرخ، مماشات در برابر غارت خرسان ۳، حرکت لاک پشتی در برابر سد آبریز،  پروژه های عمرانی بر زمین مانده، رتبه های بد حوزه اقتصادی، وضعیت نارحت کننده آموزشی و تربیتی ، رهاشدگی حوزه فرهنگی، نسیان ورزشی، انتصابات انفعالی و سفارشی ، ماندگاری مدیران ناکارآمد قبلی و... همه و همه نشان هایی از یک بیماری در کهگیلویه وبویراحمد دارد.

بیماری ای که جز با جراحی و گاه تعویض یک مدیر آن هم در سطح کلان نمیتوان امیدی به درمان آن داشت و در این مورد باید به سراغ خود استاندار رفت.

همه آمارها خبر از لزوم خداحافظی با استانداری دارد که ارکان مدیریتی او اینک اسیر ناکارآمدی شده اند و استان محروم ما را در محرومیت بیشتر فرو می برد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 گچسارانی 1403/2/9 8:7:32

    ارزوی مابرکناری استانداره استاندارغیره بومی همیشه بهتربوده ضعیفترازاین استاندارتابه حال نبوده

    پاسخ
  • 2 شهاب دارابی 1403/2/9 8:7:19

    استاندار در انتخابات اول شده ...تاسف برای دولتی که ایشان و تیم همراهش مدیریت استان را بعهده دارند البته از آقای رئیسی انتظار همین است

    پاسخ
  • 3 شهروند 1403/2/9 3:13:45

    مه ساده ای؟!!! احمد الگریانی به این سادگی ول کن نیست،شده بره جلو وزیر کشور گریه و زاری کنه صندلی را از دست نمیده،نظر شخصیه شاید اشتباه باشه!!!

    پاسخ
  • 4 یاسوج 1403/2/6 4:13:52

    به نظر میاد برای استاندار ما عقبگرد فرهنگی و اقتصادی استان هیچ اهمیتی ندارد.ایشون شانی برای خودش باقی نگذاشت و صراحتا تبلیغاتچی یکی از نمایندگان و باند منتسبش شده بود که شکست سختی هم متحمل شدند.سردار اسدی بهترین گزینه برای جایگزینی استاندار هستن.

    پاسخ
  • 5 لطف الله شیخی 1403/2/6 2:6:34

    جاده روستایی طسوج (امامزاده گلبار) شهرستان چرام که چندسال از انقلاب می گذارد که هنوز هنوز برای یک بودجه پنج کیلومتری ، اما کدام مسئول دلسوز یک نگاه هم کند به این روستا آیا نه حق مردم که دسترسی به جاده داشته باشند

    پاسخ
  • 6 بنوان 1403/2/6 1:43:53

    استاندار نمایشی و عکس گیر استاندار گریه کن مثل صدیقی استاندار نابلد سریعتر انصرافیت روبده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها