یادداشت
گفتگو و گزارش

اقدام نیک ِیک مدیرکل ِ جوان/ داستان کتاب‌های متفاوتی که به زندان دهدشت رسید

این قلم هیچ گاه مجیز گو و متملق نبوده و تا توانسته تیغ انتقاد بر صورت ناکارآمدان کشیده است، منش و مشی سیاسی صاحب قلم نیز شاید فرسنگ ها با این مدیر جوان فاصله دارد، اما مگر می شود از نجابت، فرهنگ دوستی و حمایت های بی شائبه مدیری چون جبارنژاد را نگفت و ستایش نکرد.

اقدام نیک ِیک مدیرکل ِ جوان/ داستان کتاب‌های متفاوتی که به زندان دهدشت رسید

اَفتونیوز| بسیار زیباست در زمانه ای که اغلب مدیران در پشت میز نشسته و مشغول کارهای روتین اداری خود هستند یک مدیرکل جوان و خوش‌فکر اقدامی نوآورانه و خلاق انجام میدهد، صحبت بر سر محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های استان است.

این قلم هیچ گاه مجیز گو و متملق نبوده و تا توانسته تیغ انتقاد بر صورت ناکارآمدان  کشیده است، منش و مشی سیاسی صاحبِ این قلم نیز شاید فرسنگ ها با نگاه سیاسی مدیر جوان فاصله دارد، اما مگر می شود از نجابت، فرهنگ دوستی و حمایت های بی شائبه مدیری چون جبارنژاد را  ستایش نکرد.

اما ماجرا چیست؟  از طریق واسطه متوجه شدیم بخش زیادی از زندانیان زندان دهدشت علاقه مند به کتاب هستند، به گفته یکی از شاهدان یک رمان ممکن است در طول روز بین چند نفر دست به دست شود، مخلص کلام این دوست به ما گفت اگر ممکن است به طریقی ممکن تعدادی کتاب برای زندانیان فراهم کنیم، البته مسولان زندان دهدشت در این امر هیچ گاه کم کاری و فروگذاری نکرده اند و بصورت ماهیانه و سالانه کتابهای را به قفسه کتابخانه زندان منتقل کرده اند.

ماجرا را به محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه های استان درمیان گذاشتیم او با اشتیاق گفت از علائق مطالعاتی زندانیان دهدشت پرسید و در نهایت گفت در چندین مرحله کتاب‌هایی در حوزه ادبیات داستانی و رمان، شعر، تاریخ، روانشناسی و انگیزشی، دین و معنویت به زندان ارسال می کند.

در نهایت سه روز پیش، مدیرکل کتابخانه های استان به همراه دو نفر از همکاران فاز اول حدود ۲۰۰ کتاب را با خود به کتابخانه زندان دهدشت بردند.

مسول کتابخانه های استان وعده داد بزودی سامانه کتابخانه را در این زندان فعال خواهد کرد تا متناسب با ذائقه فرهنگی خواننده ها کتاب ارسال کند و آمار دقیقی از کتاب خوان های زندان داشته باشد و در فصول مختلف از این علاقمندان تجلیل کند.

خلاصه کلام در میانه همه انتقاداتی که به کم کاری ها و اهمال مدیران به رشته نگارش درمی آوریم، می بایست برخی مدیران نجیب و کارآمد چون محسن جبارنژاد را ستایش می کنیم، تا محکوم به تمایز قائل نبودن میان مدیران خوب و بد نباشیم، بی شک  مدیرکل کتابخانه های استان نیز مانند هر مدیر دیگری  دارای نقاط ضعف و کاستی هایی نیز در کارنامه اش  هست اما در این میان ما سعی کرده جانب انصاف را رعایت کرده و نیمه پر لیوان را ببینیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 بی نام 1403/2/8 6:53:16

    سلام این کار که از وظایف ذاتی این نهاد میباشد انتظار داری شرکت برق یا شرکت گاز در زندان کتابخانه ایجاد کند؟

    پاسخ
  • 2 سرو 1403/2/7 21:31:0

    مشکلات زندانیان با ایجاد اشتغال پایدار حل میشه ،این کتاب های صرفا برای درست کردن لول استفاده میشه

    پاسخ
  • 3 سعید محمدی 1403/2/7 21:0:58

    به نام خدا سلام ارائه خدمات به کتابخانه های زندان در وظایف کتابخانه های عمومی تعریف شده است که متاسفانه در کشور ما و مخصوصا استان ما فراموش شده است که نه مسئولین زندان‌ها پیگری کردند و نه کتابخانه های عمومی در جهت این انجام وظیفه تلاشی کردند. این اقدام مدیر کل کتابخانه ها را تحسین می کنیم. امیدوارم این اقدام در همه زندانهای استان انجام و ادامه دار باشد.

    پاسخ
    • 3 - 1 کارشناس پاسخ به : سعید محمدی 1403/2/8 7:19:22

      باسلام و احترام زندانهای استان از جمله زندان مرکزی مادوان ، کانون اصلاح و تربیت مادوان ، زندان اندیشه دهدشت و زندان گلستان تربیت گچساران هریک دارای کتابخانه هستند و اداره کتابخانه عمومی استان بصورت مشارکتی آنها را اداره می‌کند و در تامین تجهیزات و.منابع برای آنها سهیم می باشد بدلیل محدودیت هایی که در زندان ها وجود دارد از جمله عدم دسترسی به نت و سیستم متاسفانه امکان استفاده از نرم افزار کتابخانه ها بصورت آنلاین وجود ندارد و همین مسئله باعث شده زندانیان کمتر به منابع بروز دسترسی داشته داشته باشند هرچند منابع برای آنها بصورت دوره ای از طرف نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال می‌شود.

سایر اخبار
برگزدیدها