یادداشت
گفتگو و گزارش

مشقت «بی‌آبی» مردم دشمن‌زیاری کهگیلویه در مجاورت مارون!

بعد از ارسال کلیپی در فضای مجازی و آب شرب گل آلود چند روستای منطقه دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه خبرنگار اَفتونیوز طی تماسی با یکی از ساکنین این روستا وضعیت آب آشامیدنی این منطقه را جویا شد این شهروند اظهار داشت: دو سال است که وضعیت آب شرب روستای برآفتاب دشمن زیاری برای شرب و چای جالب نیست و حتی در تابستان بو می دهد اما این شدت گل آلودی و این حجم مربوط به این یکی دو روز است اما برای کیفیت کلی دو سال است معترضیم .

مشقت «بی‌آبی» مردم دشمن‌زیاری کهگیلویه در مجاورت مارون!

اَفتونیوز| بعد از ارسال کلیپی در فضای مجازی و آب شرب گل آلود چند روستای منطقه دشمن زیاری شهرستان کهگیلویه خبرنگار اَفتونیوز طی تماسی با یکی از ساکنین این روستا وضعیت آب آشامیدنی این منطقه را جویا شد این شهروند اظهار داشت: دو سال است که وضعیت آب شرب روستای برآفتاب دشمن زیاری برای شرب و چای جالب نیست و حتی در تابستان بو می دهد اما این شدت گل آلودی و این حجم مربوط به این یکی دو روز است اما برای کیفیت کلی دو سال است معترضیم .

خبرنگار اَفتونیوز طی تماسی با مدیریت آبفا شهرستان کهگیلویه علت را جویا شد. ویسی اظهار داشت : کیفیت آب باید بررسی شود و واحد کنترل کیفیت این اداره برای بررسی و انجام آزمایشات فیزیکی و شیمیایی باید به مکان مورد نظر ارسال شوند شاید علت شکستگی ثانویه باشد به هر صورت باید علت ریشه‌یابی شود.

خانم پناهی دهیار روستای برآفتاب در رابطه با اعتراضات مردم نسبت به کیفیت آب اظهار داشت: نامه کیفیت آب از طریق بهداشت ،فرمانداری و بخشداری زده شده و گفتند به لحاظ آشامیدنی مشکلی ندارد و حالا که املاح آب زیادتر شد دهیار این روستاهایی که از این آب استفاده میکردند مثل شیخان ،دشت‌بن، قلعه دختر و برآفتاب نامه پیگیری آن را زدند.

این آبی که امروز گل آلود است پمپاژ برق مشکل داشت و قطع شد امروز که آب اومد ابتدای اومدن آب این مشکل رخ داد حدود یک ساعت و بعد رنگ آب برگشت .

وی افزود : اعتراض مردم به علت وجود املاح در آب بوده است که بارها پیگیری شد و بخشدار مرکزی نیز پیگیر بود و امروز نیر با آبفای دهدشت صحبت کرده بودند و پیگیر هستند.

قبلا هم آب بررسی شده بود و آزمایش انجام شده بود و گفتند برای آشامیدن این آب مشکل ندارد و اما با توجه به اعتراض مجدد مردم باز پیگیری کردیم که بخشدار نیز در کنار ما پیگیر هست.

آب سالم حداقل نیاز مردم است که باید تامین باشد و اینکه مردم با وجود اینکه در کنار رود مارون قرار دارند از داشتن این نعمت بی بهره باشند جای سوال و ابهام است و باید مسئولین در پی تدابیری برای دسترسی عموم مردم  به آب آشامیدنی سالم باشند نه صرفا با سر و صدای رسانه ای قول بررسی بدهند.

رودخانه مارون از کنار این روستاهای منطقه دشمن زیاری می‌گذرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها