یادداشت
گفتگو و گزارش

جو ارعاب و تهدید در آستانه ورود وزیر علوم به استان/ آیا کسی تخلفات رییس دانشگاه یاسوج را به «زلفی‌گل» می‌گوید؟!

از زمانی که حضور وزیر در یاسوج در سانه‌های استانی منتشر شد و حتی پیش از آن گفته می‌شود که فشار بر علیه اساتید منتقد و معترضان به ریاست بهادر کرمی به اوج خود رسیده است و حتی در این بین از همه اهرمهای قانونی و غیرقانونی و فشارهای پیدا و پنهان استفاده شده است.

جو ارعاب و تهدید در آستانه ورود وزیر علوم به استان/ آیا کسی تخلفات رییس دانشگاه یاسوج را به «زلفی‌گل» می‌گوید؟!

اَفتونیوز| همزمان با ورود وزیر به استان گزارش‌های مبنی بر فشار بر منتقدان و برخی از افرادی که ممکن است اعتراض‌های در حضور وزیر داشته باشند به گوش می‌رسد.

در حالی که حدود دو سال از ریاست بهادر کرمی در دانشگاه یاسوج می‌گذرد اینک وزیر علوم به دانشگاه آمده برای بازدید از کارهایی که انجام نشده است برای وزیر، برنامه‌های فشرده‌ای در نظر گرفته شده است که از نقاط مختلف دانشگاه امروز عصر نیز در برنامه تجلیل از اساتید به مناسبت روز معلم حضور یابد.

از زمانی که حضور وزیر در یاسوج در سانه‌های استانی منتشر شد و حتی پیش از آن گفته می‌شود که فشار بر علیه اساتید منتقد و معترضان به ریاست بهادر کرمی به اوج خود رسیده است و حتی در این بین از همه اهرمهای قانونی و غیرقانونی و فشارهای پیدا و پنهان استفاده شده است.

حتی گفته می‌شود که اساتید منتقد را از طریق فشار بر دوستان شان مجبور به سکوت کرده‌اند.

کرمی در مدت ریاست بر دانشگاه یاسوج اقداماتی انجام داده که خلاف قانون یا بدون طی شدن مراحل قانونی بوده و این موارد در کنار برخی رفتارهای غیرآکادمیک با اعضای هیئت علمی و کارمندان باعث شده انتقادهای زیادی به نحوه ریاست وی بر دانشگاه مادر استان وجود داشته باشد.

نامه دکتر ظریفی معاون آموزشی وقت دانشگاه در سال گذشته و همچنین استعفای! دکتر مرادی معاون اداری و مالی نشان از آن دارد که کار کردن با کرمی شرایط و ضوابطی دارد که این افراد احتمالا با استقلال رای‌ که داشتند خواسته ها و مواردی که رئیس آن گونه دوست داشت پیش نرفت و معاونان مجبور به کنار رفتن شدند تا راه برای کرمی و اقداماتی که می خواهد انجام دهد باز شود!

جذب غیرقانونی نیرو که عمدتا از اقوام رئیس، معاونان، افراد ذی‌نفوذ، رئیس اسبق دانشگاه و ... هستند، جذب عضو هیئت علمی در دانشگاه یاسوج بدون فراخوان و طی شدن مراحل قانونی، تبعیض‌های عجیب و غریب در خصوص آموزش، رفتارهای دوگانه با اعضای هیئت علمی منتقد، تعطیلی پروژه‌های عمرانی، تبدیل کمیسیون موارد خاص به ابزار و اهرم خاص رئیس، چینش نیروهای همراه و غیرمنتقد در کمیته و کمیسیونهای هئیت ممیزه و .... از جمله مواردی هست که صدای اعتراض در دانشگاه را به فریاد تبدیل کرده است. (افتونیوز به زودی پرونده های مستند از این موارد را بررسی می کند)

ماجرای وضعیت دانشجویان و وضعیت آموزشی و فرهنگی و ... آنان که خود «یکی داستانی است پر آب چشم»

در خصوص وضعیت کارمندان همین بس که آن چنان فضا بسته و پادگانی شده که آنان حتی به خود جرات گفتن آن را به رسانه ها نداشته اند.

اقدامی که رئیس دانشگاه به صورت فوری و اورژانسی انجام داده، مهندسی تنها برنامه ای است که وزیر به صورت عمومی در جمع اساتید حضور می یابد.

تا لحظه نگارش این مطلب‌، خبری از نشست عمومی دانشجویان با وزیر علوم نیست! دانشگاهی که متعلق به دانشجو است اما با آمدن این مقام عالی رتبه، احتمالا دیدار عمومی با دانشجویان در کار نباشد یا حداقل این نشست در حضور گزینشی چند دانشجوی همراه و موافق برگزار خواهد شد تا صحبت های باب طبع مسولان را بیان کنند!

قرار است عصر امروز مراسم تجلیل از مقام استاد در دانشگاه یاسوج برگزار شود که این جلسه با مهندسی کامل مسئولان دانشگاه، و گزینش سفت و سخت سخنرانان منتخب از بین اعضای هیئت علمی صورت گرفته است و اساتید منتقد هیچ مجالی برای سخن گفتن نداشته باشند.

آقای زلفی‌گل وزیر محترم علوم! حالا که پروژه‌ای برای افتتاح و چیز قابلی در چنته مسئولان دانشگاه برای ارائه نیست و به توصیه ما نیز عمل نکرده و خانواده را همراه نیاوردید که از «هوای بهشتی اردیبهشت یاسوج» مستفیض شوند! حداقل پای صحبت منتقدان وضع موجود دانشگاه و افرادی که حرف متفاوت با قرائت رسمی مسئولان دانشگاه دارند بنشینید که این سفر نتیجه‌ای به همراه داشته باشد.

خبرهای مرتبط


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 شیخ احمدی 1403/2/12 10:48:59

    سلام عجیب ترین اتفاق و نمایش بیشرمانه در زمان حضور وزیر محترم در دانشگاه، انتخاب دکتر کرمی و دوستان و مسولین دانشگاه یاسوج به عنوان استاد آموزشی برتر بود... یعنی کارگروهی برای انتخاب اساتید برتر تشکیل بشود و اعضا، خودشان و بقیه مدیران دانشگاه را انتخاب کنند که از دست وزیر کارت هدیه و لوح دریافت کنند! این وسط چندتا هیئت علمی هم بینشون قرار دادند... اعضای هیئت رئیسه در ترم 3 واحد درس می دهند و بعد می شوند استاد نمونه آموزشی! کارتهای هدیه ای که دریافت کرده اند مشکل شرعی داره و باید به بیت المال برگردانده بشود.. جلسه تقدیر از اساتید تبدیل شد به غارت بیت المال و تقدیر از کرمی و دوستان! حتی یکی از مدیران را فراموش کرده بودند و در همون جلسه سریع براش ردیفش کردند این هم لینک خبر و عکسهای حضرات: <a target='_blank' href='https://yu.ac.ir/fa/main/article/3204'>https://yu.ac.ir/fa/main/article/3204</a>

    پاسخ
  • 2 شهروند 1403/2/9 10:22:28

    خدایی با چه رویی پروژه های زمان ریاست های قبلی و سر دری که در زمان دکنر رحیمی ساخته و چند سال است افتتاح شده را مجددا افتتاح و به نام خود صادر میکنید ؟ مگر مردم این شهر چند سال است که این سردر را نمی بینند ؟

    پاسخ
    • 2 - 1 علی پاسخ به : شهروند 1403/2/11 10:0:50

      دقیقا!!! سر در در زمان رحیمی شروع شد و عریان آنرا تکمیل و افتتاح نمود. حالا که قرار بود وزیر بیاید برای هیچ! بر هیچ پیچیدند. ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ

  • 3 عدالت 1403/2/8 20:37:36

    دکتر کرمی چه تخلفی مرتکب شده چرا تهمت می زنید کار افتو نیوز شده نخبه کشی ؟؟؟ شما اگر تخلف ایشان را می دانید چرا به دادگاه یا دیوان عدالت اداری نمی فرستید ؟ همه انسانها نقاط قوت وضعف دارند هیچ کسی مطلق وخالص وبی اشتباه نیست اگر ضعف واعتبار تخلف است پس تمام مدیران باید هرروز تغییر کنند دکتر کرمی یکی از مدیران خوب حال حاضر استان است ایشان وام دار وعضو هیچ خط وخطوط سیاسی هم نیست .مدیر افتو نیوز از یک مرض حسادت رنج می برد چون به تعبیر آنها هیچ مدیر خوبی دراین استان وجود ندارد

    پاسخ
  • 4 یاسوج 1403/2/8 19:44:18

    پاسخ ب کارمن ....خدا را در نظر بگیر ..ما همانجا هستیم ...سفسطه ودغل بازی تا کی ..اقای کرمی .... موحد نمابنده کهگیلوبه ...حتما دهدشتی هستی ک تمجید و چاپلوسی رئیست را میکنی ....

    پاسخ
  • 5 علی 1403/2/8 19:12:54

    سایت سراسر کذب سراسر عقده سراسر متنهای بی مستند ساسر تهمت و افترا هیچوقت هیچی برای عرضه به مخاطب نداشتی جز حرفهای بی سر و ته.

    پاسخ
  • 6 کارمن 1403/2/8 14:8:11

    اگرما تو دانشگاهیم اکثریت کارکنان واساتید ازدکتر راضی هستن وبهترین رییس بوده تو این مدت خدمت من

    پاسخ
    • 6 - 1 سمیرا پاسخ به : کارمن 1403/2/8 20:23:57

      چیزی که ما می‌بینیم کاملا بر عکسه. ما که ندیدیم هیچ استاد و دانشجویی چشم دیدن این آدم ..... رو داشته باشه

  • 7 وطن 1403/2/8 13:14:12

    چرت و پرت پر از عقده و غرض

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها