یادداشت
گفتگو و گزارش

خبر خوب رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛


دستگاه ارزشمند ۱۵۰ میلیارد تومانی برای درمان انواع سرطان وارد استان شد

جاودان سیرت تاکید کرد: اهمیت دستگاه رادیو تراپی در آن است که نیاز به عمل جراحی را در بسیاری از سرطان ها از بین می‌برد و شرایط بهبودی را در بسیاری از موارد بالا می‌برد.

دستگاه ارزشمند ۱۵۰ میلیارد تومانی برای درمان انواع سرطان وارد استان شد

اَفتونیوز| امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار اَفتونیوز اظهار داشت، خوشبختانه دستگاه الکتا یا رادیوتراپی در بروز ترین ورژن برای اولین بار  وارد استان  کردیم.

وی خاطر نشان کرد،  با عنایت به سفر مقام عالی وزارت، مکان استفاده این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی تعیین و کلنگ زنی شده است.

وی در ادامه افزود، مطالعات خاک شناسی، انجام پذیرفته ، مشاور آن تعیین شده و اعتبار آن در سفر دوم ریاست جمهوری  پیش بینی شده است.

جاودان سیرت در ادامه گفت، این دستگاه خدمات متعددی به مردم ارائه میدهد و در بحث سرطان به ویژه سرطان حنجره، نواحی مری و … دارای اهمیت ویژه ای است.

این مدیر سلامت و  درمان تاکید کرد، اهمیت دستگاه رادیو تراپی در آن است که نیاز به عمل جراحی را در بسیاری از سرطان ها از بین می‌برد و شرایط بهبودی را در بسیاری از موارد بالا می‌برد.

وی تصریح کرد، از آنجایی که جلسات رادیو تراپی بیماران معمولا  پرشمار و هزینه بر  است و مردم استان ما ناچار به رجوع به استان های همجوار می شدند، هزینه رفت و آمد و ایاب و ذهاب آنها سرسام آور می‌شد اما امروز با آمدن این دستگاه به استان هزینه های درمانی به شدت کاهش پیدا می کند.

دکتر جاودان سیرت با اشاره به زمان احداث ساختمان این مرکز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازه رادیوتراپی یک سازه منحصربه فرد است که باید 10 متر در زیر زمین ساخته شود و قطر دیوارهای سازه باید 3 متر باشد لذا پروسه ای زمانبر است و امیدواریم کمتر از یکسال به بهره برداری برسد.

وی در پایان گفت، برای خرید این دستگاه اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شد و امید داریم در یک سال آینده این دستگاه به بهره برداری کامل رسیده و مردم از خدمات آن استفاده ببرند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها