یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت؛


پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید

جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان یک نهاد غیر سیاسی و تمام مردمی همواره تلاش می کند ورای رنگ، مذهب، جناح سیاسی گام برداشته حرکت کند

پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید

اَفتونیوز| محمد رخ فیروز از کارکنان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی که در اختیار این پایگاه خبری قرار داده است، نوشت:

امروزه  مفهوم [نقد و انتقاد]  در فضای ادارات و  سازمانها منشا خدمات بسیاری شده است، در واقع امروز نقد کردن و نقد شنیدن(صادقانه) از ضروریات و الزامات رشد و توسعه هر سازمانی است.

در واقع بدون هیچ گونه شعاری نقد دقیق و صادقانه می‌تواند سبب اصلاحیه رویه ها و نگرش های ناصحیح شود اما  این روزها در عصر قلم و رسانه شاهد بی انصافی ها و فعل های ناجوانمردانه هستیم،  در استانی که به واسطه عمق محرومیت دست به گریبان مشکلات و مسائل متعدد است، حضور رسانه و اهالی آن، می‌تواند در جهت توسعه و آبادانی حرکت کند و جامعه امروز را به سوی فردایی روشن تر سوق دهد.

جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان یک نهاد غیر سیاسی و تمام مردمی همواره تلاش می کند ورای رنگ، مذهب، جناح  سیاسی گام برداشته حرکت کند.

در این چند سال اخیر، هلال احمر استان در همه مصائب از زلزله، تا سیل مانسون و....تصادف زنجیره ای، بحران و بلای طبیعی و انسانی بر حسب مسولیت ذاتی خود در کنار مردم ایستاد، در هیج صحنه ای از حوادث یکی دو سال اخیر نبود که قرمز و سفید پوشان حضور فعال نداشته باشند.

ماهها قبل از انتخابات انبارهای خود را پلمپ کرد تا مبادا با شائبه های انتخاباتی عملکرد خود را مخدوش و اذهان افکار عمومی و جامعه را پریشان و مشوش کند.

آنگاه که هلی کوپتر اورژانس هوایی سقوط کرد و بعد از ماهها و عدم تعیین هلی کوپتر جایگزین آن، مسولان هلال احمر،  دست به کار شده و از سازمان مرکزی، هلی کوپتری را در اختیار اورژانس استان  قرار داند.

داروخانه، درمانگاه، به چرخه آمد، پایگاه های بین راهی افزایش یافت، علاوه بر بحث امداد رسانی، در خصوص جمع آوری کمک برای محرومان، توانبخشی و مدد رسانی این سازمان فعال بود.

هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد مدعی است مردم به این سازمان خوشنام اعتماد  دارند، نشان به آن نشان در هنگام مصائب و بحران ها، این سازمان بیشتر از دیگران مورد وثوق و احترام است، همین موضوع باعث شده توقعات نیز از هلال احمر استان به مراتب بیشتر سایر سازمان ها باشد.

تفاوت هلال احمر با سایر سازمان ها در این است که اسیر و درگیر بازی های سیاسی و قومی نیست و هر واحد وظیفه خود را می‌داند و در آن مسیر حرکت می کند، کافی است نگاهی به ترکیب مدیران استانی هلال احمر داشته باشید، کمتر سازمانی را مشاهده می کنید که در آن در انتخاب مدیران تکثر قومیتی و سیاسی تا این حد وجود داشته باشد، اینجا سازمانی تخصصی است و فرد غیر متخصص به  خود اجازه ورود به هر بخشی را نمی‌دهد.

بی شک آمدن هر مدیری رفتنی نیز دارد، کارنامه هر مدیری نیز شفاف و روشن است اما انتظار می‌رود برخی رسانه ها  و افراد حریم و حدود این سازمان غیر سیاسی را رعایت کرده و اخبار تراشی ها حواشی اضافه تولید نکنند تا این سازمان مهم و کارآمد از وظایف ذاتی خود به دور نیفتد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 احمد 1403/2/25 1:0:18

    مگرمی شود نهادیاسارمانی رادرکهگیلویه بویراحمد پیداکرد که قومیت وسیاست درعزل ونصب مدیرتاسرایدارنقس نداشته باشد فکرمی کنم این آقا توهین به شعورهمه مردم کرده یاخودش رابه. خواب زده

    پاسخ
  • 2 فرهنگی داوطلب 1403/2/12 7:57:21

    با همین فرافکنی هاتون و تبلیغات کذبتون دور قبل به مجلس رفتید و بویراحمد را ۴۰ سال با مدیران بی سواد و تعصبات قومی به عقب راندین، زمان فرافکنی ها و تهمت های واهی و برچسپ زدنتون به این و آن گذشت، انشاءالله ریشه ی تعصبات قوم گرایی برای ابد در این استان خشک خواهد شد و به تاریخ بویراحمد خواهد پیوست.

    پاسخ
  • 3 شعبانی 1403/2/11 21:2:59

    آن چیزی که رسانه های می‌گوید تا آن چیزی که با چشم میبینی فرق داده .منم رسانه و منتقد هلال احمر بودم ولی از نزدیک رفتم و خدمات این سازمان را دیدم .و واقعا شرمنده شدم.هلال احمر فوق العاده فعال و مردمی است

    پاسخ
  • 4 جاودان 1403/2/11 21:1:21

    خدا را در نظر بگیرید هلال احمر در یکی دوسال خوب توانست اعتماد عمومی را جلب کند . درود بر رخ فیروز جوان فعال پویا و پر تلاش و با انگیزه

    پاسخ
  • 5 کارمند 1403/2/11 20:58:59

    من مخالف فلاحی دوست هستم و چشم دیدنش را ندارم .ولی خدا میداند نسبت به جذب اعتبار و فعال سازی پروژه‌ای هلال احمر و توسعه زیرساخت های این سازمان فوق العاده فعال و پای کار است

    پاسخ
  • 6 احمدی 1403/2/11 16:13:5

    به نام خدا سلام خسته نباشی خدمت همه نیروهای سازمان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه خودم را با یک ضرب‌المثل شروع میکنم : آنکه در تاریکی نشسته به خوبی آنچه در روشنایی اتقاق می افتتد می بیند مردم از هر قشری که باشند عملکرد مسئولان را رسد می کنند ؛ وآنچه می ماند عملکرد مسئولان است زیرا مسئولیت ها به پایان خواهند رسید ، مقدار رضایت خلق خدا از عملکرد هر مسئول نشان قبولی یا رد شدن اوست هلال احمر سازمانی است مردمی باید در انجام وظایف خود بدور از هرگونه حزب وباید سیاسی عمل کند حتی در درون سیستم اداری در چارچوب قوانین سازمان‌ انجام وظیفه کند نه به ملاحظات سیاسی و رئیس و اقوام باشد

    پاسخ
  • 7 محرابی 1403/2/11 15:9:1

    من اگر جای آقای فلاحی دوست بودم داریوش محسنی را بعنوان نگهبان یا انبار دار شعبه بهمئی تبعید میکردم

    پاسخ
  • 8 نظری 1403/2/11 15:8:20

    آقای محسنی ۸ سال مدیرعامل بود و کارای خواصی نداشت مردم منطقه ازش به شدت گلایه داشتن و در سیستم مدیریت ۳ تا ۴ سال کافی است

    پاسخ
  • 9 رضاپور 1403/2/11 15:4:55

    من نمی‌دانم هلال احمر الان در چه شرایطی است ولی در دوران مدیریت مثنوی هلال احمر شده بود مرکز دفتر نمایندگی ولی فقیه و مراسمات فاتحه خونی

    پاسخ
  • 10 واقع بین دنا 1403/2/10 18:54:17

    آقای داریوش محسنیان به روشنفکر در این دوره رای نداد فردای انتخابات حکمش لغو شد بعد بفرما ما رنگ و لعاب سیاسی نداریم اتفاقا سیاسی ترین نهاد همین هلال احمر است.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها