یادداشت
گفتگو و گزارش

وعده های استاندار و نماینده در کلنگ زنی مینی پالایشگاه کهگیلویه


موحد: با هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم/ معاون اجرایی رئیس جمهور: مجوزهای لازم گرفته شد/ استاندار: بیش از سیصد نفر شاغل می شوند

مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون لیتر در روز عصر امروز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری و برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.

موحد: با هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم/ معاون اجرایی رئیس جمهور: مجوزهای لازم گرفته شد/ استاندار: بیش از سیصد نفر شاغل می شوند

اَفتونیوز| مینی پالایشگاه دهدشت با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون لیتر در روز عصر امروز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهوری و برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.

ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و ۴۰۰ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد و ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۹ لیتری بنزین در پالایشگاه دیده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین خواستار آغاز عملیات اجرایی این طرح بزرگ اقتصادی در کمترین زمان ممکن شد و گفت: مینی‌پالایشگاه دهدشت ظرفیت اشتغال ۵۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم و خروجی اشتغال مستقیم نهایی آن بیش از ۳۰۰ نفر است.

 

 

سید‌علی احمدزاده با بیان اینکه مجوز پایانی پروژه در استان بوده و مشکلی در این زمینه نداریم، افزود: مسئولان استانی ملزم به همکاری با سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای هستند و هیچ کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

سید محمد موحد عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت، افزود: در مقابل هیچ سرمایه گذاری تعارف نداریم و هرجایی ببینیم مسیر درست نیست، آن پروژه از طرح های تعریف شده خارج می شود و تاکید ما بر پروژه های ثمر بخش برای مردم است.

 

وی ابراز داشت: باید دنبال کلنگ زنی طرح هایی باشیم که مردم ثمره آن را ببینند.

موحد با بیان اینکه دولت، دولت امید است، عنوان کرد: باید تعهدات عملیات اجرایی پالایشگاه از فردا آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم در انتخابات نشان دادند تمام قد پای نظام هستند، گفت: انتظار می رود موانع توسعه برطرف و پیگیری برای تحقق سایر پروژه ها را نیز داشته باشیم.

 

حسین زین الدین در حاشیه آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت را ۱۰ هزار بشکه بنزین عنوان کرد و گفت: این تعداد معادل هزار و ۴۰۰ تن و یک میلیون و ۵۹۰ لیتر تولید در طول روز است. وی تولیدات این پالایشگاه را بنزین و گازوئیل یورو، مقداری گاز مایع ام پی جی و ۵ درصد مازوت سنگین دانست و افزود: این مازوت بصورت کک در میاد و مصرف سوخت دارد. کارفرما و صاحب امتیاز پالایشگاه نفت خام کهگیلویه از دسترسی به آب رودخانه خیر آباد و نزدیک بودن به خوراک نفت خامی که وزارت نفت از محل  خانه امیدیه به ما می‌دهد به عنوان دو دلیل احداث این پالایشگاه عنوان کرد.زین الدین به نبود خط لوله اشاره کرد و گفت: ما به این دلیل مجبور هستیم نفت خام خود را به وسیله تانکر و ماشین بیاوریم که بایستی در یک نقطه ای باشیم که کوتاه ترین مسیر را با محل تحویل نفت خام داشته باشد. وی به منطقه کم برخودار کهگیلویه اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوای این منطقه مطلوب است و جوانان آن استعداد کار دارند، با احداث این پالایشگاه اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود. زین الدین با توجه به حجم این پالایشگاه، گفت: با این حجم در این پالایشگاه ۱۵۰ نفر به صورت در سه شیفت مشغول به کار خواهند شد و تا قبل از اشتغال زایی برای احداث و راه‌اندازی حدودا ۵۰۰ نفر به کار گرفته می‌شود. وی فقط با بیان اینکه این یک پالایشگاه تنها نیست بلکه پترو پالایش است، گفت: در پترو پالایش محصولات اصلی مانند بنزین و گازوئیل که تولید می‌شود بعد از محصولات اصلی یک سری محصولات نفتی دیگری مانند وازلین، پارافین و... مواد مختلفی ک از نفت درست می‌شود انجامش می‌گیرد.

 

 

 

زین الدین پیشرفت کار را وابسته به روحیه مردم، وزارت نفت و دولت دانست و افزود: باید با ما همکاری های لازم انجام گیرد.اگر راه اندازی شود می‌تونه زمینه کار بیشتری فراهم کند و وقتی این پالایشگاه در این جا ایجاد شود یک سری تاسیسات و امکانات حاشیه ای خود ب خود در این جا ایجاد خواهد شد مانند ساخت یک هتل در اطراف این مکان، ساخت یک درمانگاه، فروشگاه های خدماتی و.. احداث پمپ بنزین و...در این منطقه تحرکی ایجاد خواهد کرد و این تحرک بالای یک میلیون اشتغال ایجاد خواهد کرد

محسن منصوری در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت اظهار کرد: اتفاقات بزرگی در حوزه های مختلف در حال انجام است و کشور به مسیر پیشرفت است. وی خاطرنشان کرد: شاید روزگاری از کهگیلویه و بویر احمد به عنوان منطقه محروم یاد می شد اما امروز باید با افتخار بگوییم که کارهای بزرگی در حوزه‌های اشتغال، کشاورزی، صنعتی، عمرانی و.. در حال انجام است. منصوری خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور پروژه های فراوانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.وی روند کار پتروشیمی دهدشت و پروژه های عمرانی، آب و راه را مطلوب دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد از هر جهت دارای ظرفیت است. منصوری افزود: در برهه هایی نسبت به به‌کارگیری این ظرفیت ها شاید نارسایی هایی وجود داشت اما عزم دولت آقای رئیسی تمام این ظرفیت ها و ذخایر و منابع خدادادی رو به نفع مردم استفاده کنیم و کارهای بزرگی که سال‌ها معطل شده را بتوانیم مدیریت کنیم. 

 

 

 

وی پتروشیمی گچساران را یادآور شد و افزود: این پروژه سال‌ها معطل مانده بود که رئیس جمهور محترم دستور دادند نزدیک به هفده هزار میلیارد تومان منابع در طول یک سال اختصاص پیدا کرد تا پروژه تکمیل شود و همین کار باید در پتروشیمی دهدشت تکرار شود.معاون اجرایی رئیس جمهور به احداث مینی پالایشگاه دهدشت اشاره کرد و گفت: مجوزات اصلی از جمله مجوز وزارت نفت مجوز محیط زیست واگذاری زمین و سایر حوزه ها انجام شده است.منصوری با بیان اینکه ما یک نسبتی با بخش خصوصی داریم و آن هم نسبت حمایتگری و هدایتگری و نظارت است، افزود: از شما حمایت خواهیم کرد و هم‌زمان نظارت هم می‌شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه پروژه باید به بهترین شکل پیش رود، گفت: کشور وقت آزمون و خطا ندارد، اینکه بعد از دو سال ببینیم به هر دلیلی کار پیش نرفته اجحاف در حق مردم است.منصوری افزود: فرآیند عملیاتی این پروژه هرچه سریع‌تر آغاز شود تا مردم ببینند حجم کار و تجهیز و فعالیت کارگاه خودش نشان دهنده ظرفیت و جدیت کار است.

[ تصاویر خبر را در باکس پایین بصورت کشویی مشاهده کنید]



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 فیلگاه دهدشت 1403/2/16 13:42:43

    تاریخ نشان داده .... برای رسیدن ب اهداف شوم خود مطلقا در خدمت پیمانکاران وسرمایه گذاران است ...مثل انتخابات ۱۴۰۲ک پیمانکاران خورستانی با پول زر ..و دست اندرکاران....... با زور اداری ......... را برگزار کردند ....اخ وبخت کهگیلوبه

    پاسخ
  • 2 انا 1403/2/11 13:30:23

    هی اووف وی ای دیندای سال مرد منش درومیه

    پاسخ
  • 3 سرباز ولایت 1403/2/10 22:20:43

    باز هم وعده های پوشالی موحد .....تو اگر عرضه داشتی همین مکان جای سیکل ترکیبی بود ک دوره قبل نتوانستی حفظش کتی ...خیلی دروغ گفتی ...مثل 1000روره پتروشیمی سال 80....دانشگاه صنعمت معدن چرام ....فسفات چرام ...جاده پاتاوه دهدشت ....چ قولی ک ندادی ...خودت هم میدانی با حمایت دوستانت افتضاحات کهگیلویه را بردی ....ابروی نظام را بردی ....ب خدا ما طرفداران جمهوری اسلامی دلگیر ونگران هستبم ...این اقای موحد غیراز رانت چ کاری انجام داد ک ابن قدر مردم کهگیلویه از نظام دلزده شده اند ...حنات رنگی ندارد ...اقای موحد ..کاش جمهوری اسلامی خود را برای افراد نادان هزینه نکند ........

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها