یادداشت
گفتگو و گزارش

قهرمانی کشتی کشور


فرنگی کار دهدشتی قهرمان کشور شد/تصاویر

علی اصغر صبوری زاده در وزن ۳۵ کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیرانی از اصفهان ،سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به فینال مسابقات راه یافت.

فرنگی کار دهدشتی قهرمان کشور شد/تصاویر

رقابت های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها کشتی‌گیران کهگیلویه و بویراحمد ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز را کسب کردند.

به گزارش افتونیوز؛ در روز نخست این مسابقات علی اصغر صبوری زاده در وزن ۳۵ کیلوگرم با غلبه بر کشتی گیرانی از اصفهان ،سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به فینال مسابقات راه یافت.

صبوری‌زاده در دیدار نهایی در یک کشتی بسیار خوب و هوشمندانه با نتیجه‌ی ۹ بر یک کشتی گیری از اروند را مغلوب کرد و با اقتدار مدال خوش‌رنگ طلا را برگردن آویخت و بر سکوی قهرمانی کشتی ایران ایستاد.

در روز دوم این مسابقات محمد پورابراهیمی دارنده مدال نقره استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد، در وزن ۳۸ کیلوگرم در فینال این مسابقات و در دیدار نهایی برابر کشتی گیری از خوزستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال طلای قهرمانی نونهالان فرنگی کشور شد.

پورابراهیمی پیش‌از فینال بر حریفانی از استان‌های اروند، اردبیل، خراسان رضوی و کردستان با اقتدار غلبه کرده بود.

علی‌اصغر صبوری زاده و محمد پورابراهیمی دو تن از کشتی‌گیران آینده ساز استان در باشگاه فرهنگی ورزشی تختی و زیر نظر کامران گرگانی، احمد آرامیان و چرامین تمرین می‌کنند‌.

آرمین قاسمی دیگر نماینده استان از شهرستان گچساران در وزن ۶۲ کیلوگرم و دارنده مدال برنز استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد در این مسابقات توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، توابع تهران، مازندران و گیلان و با شکست مقابل کشتی گیری از اروند بر سکوی سوم این مسابقات قرار گیرد و صاحب مدال برنز شود.

آرمین قاسمی در گچساران زیر نظر آقایان اکبر عبدی نسب و باقری تمرین می‌کند.

ایلیا خردمند واعظ نماینده‌ وزن ۱۰۰ کیلوگرم استان و دیگر کشتی‌گیر دهدشتی، دارنده مدال طلای استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ در شهر مشهد مقدس در این دوره از مسابقات با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های تهران، ایلام، البرز و خوزستان و شکست ناباورانه مقابل کشتی‌گیری از لرستان صاحب مدال برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

ایلیا خردمند در باشگاه دانشگاه آزاد دهدشت و زیر نظر سجاد جوشن، هادی پور و افتخاری تمرین می‌کند.

در پایان این رقابت‌ها تیم منتخب کشتی نونهالان فرنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال برنز بعد از استانهای مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس در مکان ششم تیمی قرار گرفت. کشتی‌گیران دهدشتی و کشتی کهگیلویه ثابت کردند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در آینده نزدیک افتخارات بیشتری برای استان کسب می‌کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها