یادداشت
گفتگو و گزارش

دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال 1403 برگزار شد

دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال 1403 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار بویراحمد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از اعضا و نمایندگان ادارات برگزار شد.

دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال 1403 برگزار شد

دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال 1403 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار بویراحمد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از اعضا و نمایندگان ادارات با محوریت دستورالعمل اجرایی بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت، بررسی مصوبات جلسات گذشته و تشریح ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ دکتر سعید جاودان سیرت؛ رئیس دانشگاه گفت: 24 لغایت 30 اردیبهشت ماه به عنوان هفته ملی جمعیت و با شعار " نقش من در جوانی ایران" نامگذاری شده است.

وی اذعان داشت: تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادری، مقابله با مسئله سقط عمدی جنین، ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار و نیز تویج زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژی از جمله محور های موضوعی در هفته جمعیت است.

دکتر جاودان سیرت با بیان اینکه تبیلغات نقش موثری در تشویق خانواده ها به فرزندآوری دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حال حاضر در جامعه صورت پذیرد، تغیر فکر و نگرش جامعه نسبت به فرزند آوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها بخشی از این مهم را می تواند اجرا و محقق سازد و برای تحقق سایر بخش ها نیازمند حضور پررنگ سایر دستگاه ها و سازمان هایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، بانک ها و ... هستیم.

در ادامه فرماندار بویراحمد نیز عنوان کرد: امروزه، بحث جمعیت به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و پایه گذاری هیچ تمدنی بدون نیروی جوان مسیر نمی شود.

شهرام مهدوی مطلق ادامه داد: طبق برآیندهای صورت گرفته، جمعیت در وضعیت مطلوبی نیست و باید با گفتمان سازی، پیاده سازی گفتمان، فرهنگ سازی و تغیر نگرش جامعه در راستای بهبود وضعیت جامعه گام برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی به تنهای قادر به تحقق این مهم نیست و رشد جمعیت مستلزم برنامه ریزی و اجرایی سازی آنها توسط همه دستگاه ها، ارگان ها و نهادهای اجتماعی است.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها