یادداشت
گفتگو و گزارش

هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ در یاسوج برگزار می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌زمین (کوچ) در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار می شود.

هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ در یاسوج برگزار می شود

سعید طالبی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره ملی از ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری تا یکم خردادماه آتی امسال در پارک ولایت یاسوج برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره ملی کوچ فرهنگ اقوام، عشایر ایران را با نماد کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

طالبی پور بیان کرد: برای شرکت در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین دعوت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری عشایری تاکید کرد کرد:یکی از راهکارهای مهم برای معرفی ظرفیت های استان برگزاری جشنواره‌ و همایش‌ها در سطح ملی است.

طالبی پور تصریح کرد:در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ،بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی‌شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبرداد و افزود: با همکاری سپاه فتح استان و به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر همزمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی پور ابراز کرد: معرفی آداب‌و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها از مهمترین اهداف جشنواره ملی عشایر در استان است.

۱۲ درصد از جمعیت ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد متشکل از ۱۲ هزار خانوار و با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

جامعه عشایری کهگیلویه و بویراحمد با یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین ۳۵ درصد صنایع ‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها