یادداشت
گفتگو و گزارش

حذف برنامه‌های جوان و نوجوان از صداوسیمای استان/ روزمره و تکراری مثل شبکه دنا !

بارها نوشته شد جامعه هدف شبکه استانی بیشتر معطوف به علایق گروه های سنی بالاتر است و برنامه‌های این شبکه برای جوانان و نوجوانان هیچ گونه جذابیتی ندارد، آنگاه که قضیه چند مجری تکراری و در همان کلیشه‌های قدیمی خلاصه شود دیگر انتظار خاصی نمی‌توان داشت.

حذف برنامه‌های جوان و نوجوان از صداوسیمای استان/ روزمره و تکراری مثل شبکه دنا !

اَفتونیوز| بارها نوشته شد جامعه هدف شبکه استانی بیشتر معطوف به علایق گروه های سنی بالاتر است و برنامه‌های این شبکه  برای جوانان و نوجوانان هیچ گونه جذابیتی ندارد، آنگاه که قضیه چند مجری تکراری و در همان کلیشه‌های قدیمی خلاصه شود دیگر انتظار خاصی نمی‌توان داشت.

در حقیقت، صدا و سیمای استان به شدت درگیر یک روزمرگی مفرط شده و میلی برای خروج از این قالب ساخته شده ندارد. حتی هانن اخبار استانی هم که اندک جذابیتی داشت نیز با پرداختن و پوشش خبرهایی که سطحی و دغدغه جامعه نیستند را هم به سطح نازلی رسانده است

اما براساس اطلاعات بدست آمده  در سال ۱۴۰۲، صداوسیما که وظیفه اطلاع‌رسانی و تشویق و ترغیب نسل جوان را در زمینه‌های مختلف بر عهده  دارد، متاسفانه ویژه برنامه‌ای برای  نسل جدید،  بخصوص در زمینه ورزش نداشته و جوانان زیادی در این استان در رشته‌های ورزشی حضور فعال در میادین ملی و بین المللی داشته و دارند و هر ساله برنامه زنده‌ای به نام «همراه با ورزش» به مسائل  ورزشی استان ورود می‌کرد.

در این برنامه، رشته‌های ورزش و مشکلات آن با حضور روسای هیئت‌های ورزشی از شبکه دنا پخش می‌شد ولی در سال ۱۴۰۲ هیچ برنامه ای پخش نشد، در واقع به نظر می‌رسد این شبکه حتی از وظیفه حداقلی خود نیز سرباز زده است.

دلیل این موضوع بر ما پوشیده است، اینکه آیا در سال ۱۴۰۲، این شبکه  ازطرف اداره ورزش، حمایتی نشده یا چیز دیگری... باید مسئولان سازمان پاسخ دهند!

پیش هر قضاوتی اگر این موضوع به عدم حمایت مالی ورزش و جوانان برمی‌گردد موضوع بغرنج‌تر می‌شود، یعنی صداوسیما برای نسل نوجوان و جوان ما باید با پول کار کند و اگر اداره‌ای پول پرداخت نکند دیگر برای مردم نباید برنامه متناسب با علایق آنها تولید کرد؟ یعنی شبکه تلویزیونی نیز تابع منطق سود آوری است؟ آیا ضرورتا  ادارات باید با صداوسیما قرارداد داشته باشند؟ شاید مدیرکل اداره ای نسبت به این موضوع بی‌توجه باشد ایا صداوسیما نیز باید نسبت به این موضوع و وظایف حاکمیتی خود هم بی‌تفاوت باشد؟

فارغ از هر اما و اگر و صغری و کبری چینی‌ها، مسئولان صدا و سیمای استان پاسخ دهند چرا نسبت به برنامه‌های  نوجوان و جوان به ویژه در حوزه ورزش غفلت شده است؟ اما برنامه‌های تکراری شویل دنا و خانواده که با مجریان و آیتم‌های تکراری همیشه در حال پخش هستند؟

شبکه استانی که اسیر زنجیره  مجریان تکراری( علیزاده، تقی زاده و‌ عادل‌زاده است) چرا چاره‌ای برای برون‌رفت از شرایط موجود نمی‌کند؟ چرا در برنامه‌های مختلف از مجریان جدید استفاده نشود تا خون تازه در کنداکتور این شبکه دمیده نمی‌شود؟  

مدیران صدا و سیمای استان، طرح و ایده جدیدی در این سال‌ها برای برنامه‌های متنوع نداشته و همان برنامه‌های تکراری هر ساله در حال پخش هستند، مدیران شبکه اگر توان ساخت برنامه جدیدی ندارند ، چرا  این شبکه همچنان  ۲۴ ساعته فعالیت دارد؟ چرا از توان هنرمندان توانمند هم‌استانی در خارج از صداوسیما  در زمینه‌های مختلف از جمله مجری و....کمتر استفاده می‌شود؟

همه این موارد از جمله دغدغه‌ها و پرسش‌هایی است که حول صدا و سیمای استان وجود دارد و در افکار عمومی و پیدا و پنهان در خصوص آن صحبت می‌شود و انتظار برای یکبار هم شده مدیران این شبکه  پاسخگوی آن ها باشند.

در پایان، از همه صاحبنظران برای نقد تخصصی، محتوایی و کارشناسی شبکه دنا استقبال میکنیم و این رسانه آماده انتشار مطالب آنها می باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 دوستدار عدالت 1403/2/18 0:46:4

    متاسفانه شبکه دنا عند تکراری شدن برنامه ها بدون طرح و ایده جدید هستش در حالیکه جوانان توانمند و هنرمند جهت تهیه برناممه های مختلف جذاب همراه با مجریان توانا داشته و داریم ولی عده ای فکر می کنند این رسانه مال خودشون هست و جای دیگران را نمی دهند و معمولا سکوی پرتاب مدیران و افراد زیادی بوده که اینکاره نبودند و در این سازمان به جاهای بالاتر رسیدند و این استان هم جایگاه آزمایشگاهی را دارد که هر کس میاد اینجا و تمام آزمایش های لازم را انجام میده و وقتی کاربلد شد و از فرصت ها و جایگاههای این دیار به خوبی بهره مند شد به راحتی از اینجا به استان های دیگر میروند و هم استانی های توانمند ما هم باید در بی توجهی ها بمانند

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها