یادداشت
گفتگو و گزارش

اقدام متفاوت یک رئیس دانشگاه/«جاودان‌سیرت» از آموزگار اول ابتدایی خود تقدیر کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در اقدامی زیبا از معلم پایه اول ابتدایی خود تجلیل کرد.

اقدام متفاوت یک رئیس دانشگاه/«جاودان‌سیرت» از آموزگار اول ابتدایی خود تقدیر کرد

اَفتونیوز| امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشست تجلیل از ۱۸ نفر  از اساتید دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

اتفاق جالب این نشست، تقدیر و تجلیل ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از معلم دوره ابتدایی خود بود.

در این جلسه دکتر سعید جاودان‌سیرت به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان از پیشکسوت حوزه تعلیم و تربیت جناب آقای «کاووس تابان‌سیرت» معلم دوره ابتدایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تقدیر کردند.

جاودان‌سیرت در این خصوص اظهار داشت؛ همواره آرزو داشتم از معلم اول ابتدایی خود استاد تابان‌سیرت تقدیر کنم.

وی در ادامه افزود، حدود ۵۰ سال پیش در مدرسه عشایری در منطقه «فیروزآباد یاسوج» به عنوان دانش آموز کلاس اول دبستان خدمت وی بودیم، بسیار جذاب و شوخ طبع و پیگیر امورات درسی دانش‌آموزان بودند.

وی ادامه داد، استاد تابان‌سیرت  گاهی همبازی ما می‌شد و از طریق کردار، گفتار، روش و منش خاص خود موجب ترغیب و تشویق دانش آموزان برای ادامه تحصیل می‌شدند.

جاودان‌سیرت در ادامه افزود، آموزگاران همواره الگو و قهرمان دانش‌آموزان هستند، حضور آقای تابان‌سیرت در کلاس درس، حال و هوای خاصی داشت و  عشق به کلاس درس و ادامه آن را مدیون راهنمایی و همت ایشان می‌دانم.

وی در ادامه خاطره‌ای از آموزگار دوره ابتدایی خود تعریف کرد و گفت: هیچگاه فراموش نمی‌کنم روزی از روزها سوالی از ریاضی پای تخته نوشت و مرا برای حل آن فرا خواند، با شور و شوق و اشتیاق خاصی پای تخته رفتم و در کمترین زمان ممکن مسئله را حل کردم، با اشاره استاد تابان‌سیرت بقیه دانش‌آموزان برایم دست زدند، آن روزها ما مدرسه نداشتیم و در سایه‌سار درختی که در میان درختها محو شده بود تخته سیاه را گذاشته و در حال درس خواندن بودیم.

متوجه حضور پدرم نشده بودم وقتی به سمت کلاس صورتم را برگرداندم پدرم را دیدم که به سمتم می‌آید ناخودآگاه به سمتش دویدم و او مرا در آغوش کشید و غرق در بوسه کرد و برایم دعا کرد و گفت امروز یکی از زیباترین روزهای زندگیم رقم خورد که تو را اینگونه آماده و درسخوان دیدم.

وی اضافه کرد، هنوز گرمی شانه‌های پدر را حس می‌کنم و از نبودن‌شان در این روز که از استاد کلاس اولم تجلیل کردم غبطه میخورم.

جاودان‌سیرت در پایان گفت، معلمان نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ دارند و جامعه موفق، جامعه‌ای است که در آن ارزش کار معلم ارج گذاشته شود.

در این نشست از سرکار حاجیه خانم «بی‌بی اقدس موسوی» همسر مرحوم «ابوالحسن حسینی» از معلمان و تلاشگران قدیمی فرهنگ و آموزش استان تجلیل بعمل آمد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 ناشناس 1403/2/26 19:54:6

    با سلام و وقت بخیر خدمت شما بابت این خبر. خدمت شما که عارضم دکتر جاودان سیرت الان تنها هدفشان از ریاست در دانشگاه علوم پزشکی کسب رزومه و حضور در انتخابات مجلس سال آینده میباشد مثل دکتر خرامین و بجز این هیچ برنامه و مدیریتی ندارند،ایشان تا امثال نیکویی ها را میزارند مدیر یعنی ضعیفن،یعنی سوءمدیریت دارند،امروز ساختمان اورژانس منطقه یک یاسوج که ۴۰ سال پیش ساخته شده بود و ایشان قبل از عید فقط بخاطر جم کردن رزومه،فورا اورژانس کشور را آوردند و پایگاه را سقف کاذب زدند و مثلا نو کردند،ولی متاسفانه امروز سقفش ریزش کرد و پایگاه تعطیل شد،شانسی همکاران ما آوردند این بود که ماموریت بودند و در پایگاه نبودند و یا اون لحظه خواب نبودند وگرنه به همین راحتی دوتا از همکارانمان را از دست میدادیم،بابا دست از سر این نظام و انقلاب بردارین،بابا نمیشه همه چی را مصادره کرد به اسم نظام و انقلاب،بنده خدا حداقل ۵ سال کار میکردی،تجربه کسب میکردی مدرک و سوادتم جای خود بعد میومدی اورژانس را مثل شهید جلیل نابود میکردی،فعلا هم خوبه تو ۸ ماه ۱۶ میلیارد بدهی ،اونجا تو ۸ ماه ۱۵۰ میلیارد بدهی درست کردی و دررفتی،نکن این کاراها را برادر انقلابی

    پاسخ
  • 2 دلشاد 1403/2/26 14:31:18

    جناب دکتر چرا ام ار ای بیمارستان شهید جلیل خرابه....خواهشن به فکر مردم مظلوم این استان باشید

    پاسخ
  • 3 ❤️ 1403/2/26 14:28:28

    روز معلم مبارک ولی جناب دکتر جاودان سیرت شما با انتصاب سرپرست اورژانس ۱۱۵ نه تنها اینکه به پرسنل ۱۱۵ بی احترامی کردین بلکه حاشیه و بی احترامی ها رو زیادتر کردین

    پاسخ
  • 4 علی احمدی 1403/2/19 10:55:32

    درود بر همه‌ی معلمان دلسوز و واقعی ایران زمین. اما سوالی ذهنم رو مشغول کرده، مگر دانشگاه علوم پزشکی ملک شخصی جناب آقای دکتر جاودان سیرت است که در این دانشگاه از آموزگار کلاس اول خود تقدیر می نماید؟ در صورت حاکمیت قانون، این عمل مصداق بارز استفاده از موقعیت شغلی محسوب می شود؛ چرا که ایشان در جایگاه حقوقی خود از معلم کلاس اول تجلیل کرده اند. متاسفانه ...

    پاسخ
  • 5 قباد اندیشمند 1403/2/18 12:21:7

    دکترجاودان سیرت،پزشکی دلسوز، مدیری توانا و شایسته ریاست دانشگاه... کاش اجازه و فرصت می دادند تاازتجربیات این مدیر دلسوز انقلابی به درستی استفاده می شد، شخصیت کاریزماو جذابی سی جناب دکتر جاودان سیرت

    پاسخ
  • 6 دهدشت 1403/2/17 21:43:55

    درود بر دکتر جاودان سیرت انقلابی ....ودلسوز ...یکبار خدمتش رسیدم دکتر توانا ودلسوزی است

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها