یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل تعاون روستایی استان: اگر انحرافاتی در توزیع آرد وجود دارد مردم گزارش دهند

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر انحرافاتی در توزیع آرد وجود دارد مردم به سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند تا به آن رسیدگی کنیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان: اگر انحرافاتی در توزیع آرد وجود دارد مردم گزارش دهند

علی‌بخش شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توزیع آرد در مناطق زیلایی برعهده اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد است و تأمین‌کننده آرد در مناطق روستایی برعهده شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: طبق مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان سهمیه هر نفر روستایی ماهیانه حدود ۷.۵ کیلو آرد در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد است که ماهیانه حدود ۷.۵ تا ۹ کیلو آرد به ازای یک نفر در بخش لوداب توزیع می‌شود.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه‌اندازی طرح هوشمندسازی نان، گفت: طرح هوشمند‌سازی نان سعی دارد تا از انحراف آرد به خارج از شبکه نانوایی‌ها جلوگیری کند که اطلاعات آرد خام‌بگیران روستایی در سامانه ثبت شده است. بر اساس فهرستی که خانه بهداشت، دهیاری و شورای روستا تأیید کرده است سهمیه کیسه‌های آرد روستائیان طبق آن لیست انجام می‌شود.
وی افزوذ: خوش‌نشینانی که تنها فصلی از سال در باغ روستایی سر می‌کنند درخواست سهمیه آرد دارند که طبق طرح هوشمندسازی به شهرنشینان آرد تعلق نمی‌گیرد.

شجاعی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ناظر توزیع‌کننده آرد در مناطق روستایی نیست و همچنین این سازمان هیچ نقشی در معرفی عاملان فروش آرد در روستا‌ها ندارد. این سازمان به عنوان حمل‌کننده و توزیع‌کننده هیچ نقشی در توزیع ندارد. هدف سازمان این است که آرد به دست مصرف‌کننده واقعی برساند.
وی بیان کرد: جهاد کشاورزی، دهیاری و شورای روستا ناظران توزیع آرد هستند و عاملان فروش آرد را مشخص می‌کنند. اگر انحرافاتی در توزیع آرد وجود دارد مردم به سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاع دهند تا به آن رسیدگی کنیم.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اینکه برخی مواقع گفته می‌شود منطقه بالا یا پایین بویراحمد آرد بیشتری دریافت می‌کنند، نادرست است. برخی از مناطقی که نزدیک به شهر هستند و از نانوایی‌ها نان تهیه می‌کنند آرد کمتری نسبت به مناطق دیگر درخواست می‌کنند.
شجاعی در پایان گفت: فرایند توزیع آرد روستایی، کاملاً سالم و تحت نظارت چندین اداره است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 سید 1403/2/20 9:10:12

    فساد در توزیع آرد بالاست هر روزنه ای را ببندی جایی دیگر باز میشود

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها