یادداشت
گفتگو و گزارش

یک دیدار جالب سیاسی در حاشیه یک برنامه فرهنگی/ روبوسی روشنفکر و هدایت‌خواه

در حاشیه نشست روز معلم هدایت خواه و روشنفکر باهم دیدار و احوالپرسی کردند.

یک دیدار جالب سیاسی در حاشیه یک برنامه فرهنگی/ روبوسی روشنفکر و هدایت‌خواه

اَفتونیوز| در روزهای که بغل کردن هواداران  خانم توسط شهاب حسینی سوپراستار سینما و سید حسین حسینی گلر باشگاه استقلال به سر تیتر رسانه ها و اخبار مهم تبدیل شده است، یک بغل کردن سیاسی در یاسوج نیز برای خود درخور توجه بود.

تصویر ابتدایی  در ماه‌های نزدیک به  انتخابات ۱۳۹۴ در یکی از روستاهای بخش لوداب گرفته شده است، آنجا که هدایت خواه و روشنفکر که هر دو کاندیدای انتخابات بویراحمد بودند ناغافل رودروی همدیگر قرار می‌گیرند اما در تصویر دوم

یک بغل کردن ویژه درحاشیه برنامه گرامیداشت "روز معلم" صورت گرفت، آنجا که ستار هدایت‌خواه لیدر اصولگرایان استان و مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد در حاشیه این نشست همدیگر را بغل کرده و باهم احوالپرسی کردند.

رابطه پر فراز نشیب این دو طی سالهای اخیر همواره یکی از  محورهای اصلی تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی بویراحمد، دنا و مارگون بوده و هست.

روشنفکر که روزگاری خود از حامیان هدایت‌خواه بود در ادوار بعدی از غلام‌محمد زارعی نماینده دو دوره بویراحمد در مجلس حمایت کرد و خود در نهایت سال ۱۳۹۴ رسما کاندیدا شد. وی از ابتدا عَلم را بر علیه هدایت‌خواه و تیم‌اش برداشت و آنها را انحصارطلب نامید.

اینک روشنفکر تقریبا در وضعیت مشابهی نسبت به هدایت‌خواه قرار دارد، او بعد از تجربه دو شکست و یک پیروزی بزودی کرسی بویراحمد در بهارستان را به «محمد بهرامی» واگذار می‌کند اما شواهد نشان می‌دهد وی از هم اکنون کاندیدای انتخابات آینده است و احتمالا برنامه‌ریزی‌های خاصی نیز صورت گرفته است.

در هر صورت قریب یک دهه از فاصله هر دو تصویر می‌گذرد در تصویر دوم  هر دو مسن‌تر شده اما همچنان سودای بهارستان در سر می‌پروراند.

در نهایت روز معلم بهانه ای بود برای دیدار چهره هایی که سال‌ها در کسوت معلمی فعالیت داشته و از منظر سیاسی گاهی هم راستا حرکت کرده  اند و مدت زمانی است که در مقابل همدیگر ایستاده اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 6 نظر

  • 1 امیری 1403/2/19 16:0:24

    درودبرندای وحدت که یه رنسانس سیاسی بوده که تاالان دراستان بی سابقه بوده وتمام احزاب متحدومثل برادردرکنارهم هستن. حتی الان که شکستشون دادنداتحادبیشتری رخ داده.درودبرندای وحدت درودبردکترروشنفکر.حتی باتمام وکم کاستی هاش هنوزدردل همه جا داردوخواهدداشت

    پاسخ
  • 2 د 1403/2/19 11:45:10

    تصویر اول در سی سخت است و ورودی مسجد جامع امام علی که در تصویر نیز ساختمان مسجد جامع مشخص است و برای شرکت هر دو کاندید در یک مراسم فاتحه خوانی

    پاسخ
  • 3 محمدحسین 1403/2/19 9:55:46

    زنده باد مهدی روشنفکر

    پاسخ
  • 4 عدالت 1403/2/19 9:55:27

    ندای وحدت با قدرت آینده رو ادامه خواهد داد

    پاسخ
  • 5 علی 1403/2/19 9:54:23

    سلام بنده یکی از منتقدان ندای وحدت جناب دکتر روشنفکر بودم اما این جریان برگرفته از قدرت مردمی هستش که قطعا ندای وحدت یک قدرت سیاسی در استان خواهد ماند و در آینده از این جریان بیشتر خواهیم شنید رهبری این جریان اگه برنامه اصولی داشته باشند قطعا ماندگاری آنها در راس قدرت استان تا سال ها خواهد ماندوهرشخصی که نماینده بشه از این جریان می تونه استفاده کنه برا حمایت از خود

    پاسخ
    • 5 - 1 تمام شد و به تاریخ پیوست پاسخ به : علی 1403/2/21 21:44:45

      تمام شد و به تاریخ پیوست

سایر اخبار
برگزدیدها