یادداشت
گفتگو و گزارش

صحبت های جدید نماینده کهگیلویه در خصوص پتروشیمی چرام، سد آبریز و محور لنده _ تشان/ تذکر موحد به مدیران چرامی چه بود؟

نشست شورای اداری نماینده کهگیلویه در شهرستان های بهمئی و چرام بصورت جداگانه برگزار شد.

صحبت های  جدید نماینده کهگیلویه در خصوص پتروشیمی چرام، سد آبریز و محور لنده _ تشان/ تذکر موحد به مدیران چرامی چه بود؟

حجت الاسلام موحد گفت: در قانون اساسی مسئولیت قوای مختلف مشخص است و وظیفه نماینده قانونگذاری است اما برخی تمام مسائل را به نماینده ربط می دهند و هرگونه کمبودی را پای نماینده می نویسند که این نگاه باید تغییر نماید.

موحد اظهارکرد:با مقایسه پبشرفت کنونی این طرح با ادوار گذشته مشخص می کند که سرعت کار رضایت بخش است.

حجت الاسلام موحد ادامه داد:  اعتبار آب منطقه ای دراستان ۸۰۰مبلیارد تومان است و از این رقم بیش از ۴۰۰ میلیاردتومان درحوزه کهگیلویه بزرگ وبویژه در بهمیی اختصاص پیداکرده است.

موحد افزود:ما به این اعتبارات هم قانع نشدیم و از اعتبارات تنش ابی باهمکاری وزیر نیرو نیز به این پروژه کمک کردیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید همه واقعیت هاراببینیم، بطوریکه از مهندس منصوری معاون رییس جمهور، صدمبلیاردتومان برای راه روستایی اعتبارگرفتیم که هفت میلیاردتخصیص دادندوبقیه اندرخم یک کوچه است و سازمان مدیریت باید بررسی وپیگیری نماید.

وی به دو پروژه تشان به لنده و لیکک به جایزان هم اشاره کرد وگفت: باتوجه به ضرورت احداث این دوجاده  و سایر پروژه های جاده ای برای برون رفت بهمئی،همواره در اولویت و پیگیری قرار دارند.

وی تصریح کرد: ردیف اعتباری پروژه جاده تشان لنده که دارای مجوز ماده ۲۳ هست و همچنین سد آبریز باپیگیری دوباره در بودجه قرار گرفت و نگذاشتیم که دربودجه امسال حذف گردند.

موحد به حوزه ورزش وجوانان نیز پرداخت و گفت:ورزشکاران ما بااعتبارات اخذشده مشکل ایاب وذهاب ندارند و در این حوزه هم خود مسئولان ورزش وجوانان شهرستان باید پیگیری کنید.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مدیرعامل گاز کشور، عملیات گازرسانی به محدود روستاهای فاقد گاز در حوزه انتخابیه انجام می گیرد.

وی بااشاره به روند احداث پتروشیمی دهدشت خاطرنشان کرد:پیشرفت پروژه در گذشته حدود ۲۲درصد بود که در سالهای اخیر به حدود ۴۷درصد رسیده است.

صبح امروز (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)شورای اداری شهرستان چرام با حضور سید محمد موحد نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی با اشاره به رواج یک نوع گفتمان نامیمون در کهگیلویه بزرگ تاکید کرد : در حوزه کهگیلویه بزرگ عموما نوع گفتمان و درخواست ها نه در حوزه بویراحمد و نه گچساران وجود ندارد تا برسد به بقیه شهرستان ها و کشور و مدیران شهرستان دلایل را همه می دانند و برای بیان مشکلات حوزه کاری ما مدیران بالادست را داریم من نگرانم این تبدیل به سنت بدی شود که به عنوان ماندگار نامیمون بماند که این در مدیریت کشور کار بسیار خطرناکی است.

وی با ذکر مثالی گفت :چه کسی باید سر مدیر راهداری استان داد بزند حتما باید فرماندار و مدیر و بخشدار باشد و نمونه های دیگر که همه را در این جلسه یادداشت کردم.

موحد گفت :مسائلی که همه ما به نوعی درگیر آن هستیم و چالش داریم هر کس در حوزه کاری خودش باید پبگیری از مدیران بالادست داشته باشد.

وی افزود:من نماینده از آقایان بیشتر می دوم و بعداز جلسه به تمام وزارتخانه ها و سازمان ها می روم بلکه یه مقداری از مشکلات حل کنم تازه این در بخش عمرانی است و در حوزه اشتغال هم وجود دارد که ما مرتب درگیر فسفات و پتروشیمی هستیم که چهارتا شغلی ایجاد شود و زندگی مردم رونق بگیرد.

موحد گفت: چرا کسی سوال نمی کند چرا پتروشیمی چرام تاکنون انجام نگرفته و کلنگ زنی نشده است ؟سرمایه گذار می گوید آقایی که میخواهی پتروشیمی بزنی اگر می خواهی من ۴۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری کنم و بازگشت سرمایه ام را ببینم با ۸ماه خوراک گاز برگشت پذیر نیست و حداقل باید ۱۰ماه خوراک گاز بدهند تا سرمایه گذاری کنند و اجازه صادرات محصولاتش را هم بدهند.

وی با اشاره به آینده شهرستان چرام گفت: من آنچه را تا الان می بینم شهرستان چرام را دارای بارقه امید خوبی می بینم و امیدوارم یک حوزه اشتغال پایدار و کاملا امیدوار کننده ای پیش بیاید هم در حوزه فسفات و پتروشیمی به سمتی برویم که مردم از نگرانی دربیایند.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 دهدشت 1403/2/20 15:46:29

    سنتاتور پوشالی وپیر ..افتضاحات کهگیلویه ....منتظر انتقام طبیعت باش .....اقای موحد

    پاسخ
    • 1 - 1 سکته پاسخ به : دهدشت 1403/2/22 8:34:42

      بیچاره اینقدر حرص نخور ای ترسم خط افتو نیوز از اسم سناتور دق کنین ؟

  • 2 حسین طاهری چرام 1403/2/20 13:59:14

    بشنوید ولی باور نکنید .به شیطون گفتند عاقبتت بخیر گفت مشکل ایبنم

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها