سفر رئیس دستگاه قضا به یاسوج با حواشی شروع شد/ از «پوشش عجیب» در مراسم استقبال تا «اخراج خبرنگاران» از سالن + جزییات و تصاویر

معمولا در سفر مقامات کشوری به استان، دختر یا دخترانی که در تشریفات استقبال حضور دارند با لباس لری استان (معروف به لباس کهگیلویه و بویراحمدی) حضور دارند اما لباسهایی که این دختر خانم پوشیده بود هیچ شباهتی به لباس محلی زنان استان نداشت.

سفر رئیس دستگاه قضا به یاسوج با حواشی شروع شد/ از «پوشش عجیب» در مراسم استقبال تا «اخراج خبرنگاران» از سالن + جزییات و تصاویر

اَفتونیوز| رئیس قوه قضائیه در سی‌ویکمین سفر استانی خود صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در رأس هیئت عالی قضایی، وارد «یاسوج» مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

محسنی اژه‌ای در فرودگاه مورد استقبال استاندار، رئیس دادگستری و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.

اما حواشی از همین مراسم استقبال شروع شد. برخی خبرنگاران با انتشار عکس دختر خانمی که برای اهدا دسته گل در فرودگاه یاسوج حضور داشت لباس و پوشش وی را عجیب دانستند.

معمولا در سفر مقامات کشوری به استان، دختر یا دخترانی که در تشریفات استقبال حضور دارند با لباس لری استان (معروف به لباس کهگیلویه و بویراحمدی) حضور دارند اما لباسهایی که این دختر خانم پوشیده بود هیچ شباهتی به لباس لری زنان استان نداشت.

دیدار با دانشجویان از دیگر برنامه هایی بود که محسنی اژه‌ای در آن شرکت کرد. این برنامه که در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار شد نیز همراه با حاشیه بود.

خبرنگارانی که از قبل در سالن حضور داشتند همگی به بیرون از سالن هدایت (اخراج) شدند و به زیرزمین همین سالن، که مکانی برای مطالعه دانشجویان است برده شدند. 

بندیرنیوز از رسانه های محلی استان در همین ارتباط نوشت: علیرغم صدور کارت تردد جهت رسانه های محلی کهگیلویه و بویراحمد به جلسات سخنرانی رسمی رئیس قوه قضائیه، تیم رسانه ای سفر در برخوردی دو گانه و تحقیرآمیز مبادرت به اخراج خبرنگاران از سالن اجتماعات دکتر عسکریان در دانشگاه دولتی یاسوج نمودند!

تیم رسانه ای (سفر رئیس قوه‌قضائیه) بر خلاف عرف متداول در سفرهای مقامات رسمی کشور وارد سالن عسکریان در دانشگاه شده و خواهان خروج خبرنگاران از سالن محل اجتماع دانشجویان شدند! پس از این حرمت شکنی نسبت به اهالی رسانه اعم از خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های خبری محلی که در انظار اساتید و دانشجویان زیر بارش باران در محوطه دانشگاه بلاتکلیف و تحقیر شده بودند، دعوت مجدد جهت حضور در زیر زمین این سالن بعمل آمد که جمعی از رسانه‌ها به نشانه اعتراض به برخورد تحقیرآمیز تیم رسانه‌ای سفر، از حضور در این سالن امتناع نمودند.

مدیر روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص به خبرنگار افتونیوز گفت: معمولا خبرنگاران با توجه به اینکه باید به اینترنت دسترسی داشته باشد و در مکانی باشند که بتوانند به راحتی و با آرامش اخبار خود را تهیه و ارسال کنند به همین دلیل جای جداگانه برای آنها در نظر گرفته شد اما آنها به اشتباه به داخل سالن رفتند.

محمدزاده گفت: معمولا جایگاه خبرنگاران در این نوع سفرها جداگانه است و با عذرخواهی از آنان به زیرزمین هدایت شدند و اکنون همه مشغول تهیه خبر بوده و مشکلی وجود ندارد.

این مسئول در پاسخ به این سوال که این مشکل در سفر دیگر روسای قوا مثل رئیس جمهور و رئیس مجلس به یاسوج وجود نداشت گفت: رئیس جمهور فرق دارد و سطح امنیتی رئیس قوه قضائیه بالاتر می رود البته قضاوتی در مورد سطح امنیتی دو رئیس قوه نمی‌کنیم اما حفاظت قوه قضائیه اینگونه تشخیص داده است.

وی در خصوص راه ندادن خبرنگاران حتی بدون تلفن همراه به سالن گفت: این مورد صحت ندارد و هر شخصی با این شرایط حفاظتی تعیین شده به سالن نیامد، خودخواسته بوده است.

عکس‌هایی که از حضور خبرنگاران در زیرزمین سالن عسکریان دانشگاه یاسوج منتشر شده نیز نشان می دهد یک شخص حفاظتی همراه با بی‌سیم در کنار آنها نشسته است و مشخص نیست دلیل این کار چه می باشد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 لر همشهری 1403/2/25 21:14:56

    باسلام و احترام ، وقتی خبرنگاران معزز جرأت نشر اخبار و موضوعات حقیقی به مردم را ندارند همچنین سئوالاتشون نیز دیکته شده و طوطی وار می باشد همون بهتر که در مراسمات و مجالس اینچنینی شرکت نکنند و حضور نداشته باشند امیدوارم حداقل درس کوچکی از این موضوع و رفتار گرفته باشند

    پاسخ
  • 2 غلامرضا سعادتی 1403/2/25 20:18:44

    بنظراین لباس گرجی روسی است چه ربطی به لباس تواریخ ما دارد..بهبهان سعادتی

    پاسخ
  • 3 یزدگرد 1403/2/25 14:53:50

    درود افتو این مطلب رو باید استانداری پاسخ بفرمایند ببینیم این پوشش رو از کجا گیر اوردند لباس لری زنان استان که اتفاقا ثبت ملی هم گردیده هیچگونه سنخیتی با این پوشش نداره اگر متولی این کار مورد استنتاق قرار نگیرد پس در استانداری رو گل بمالید ...

    پاسخ
  • 4 احمدعلی 1403/2/25 14:9:6

    سلام بیشتر مدل لباس به پاکستانی ها می خورد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها