جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود

از ظهر امروز اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. رئیسی، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (یعنی دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بودند.

جدیدترین اخبار از سانحه بالگرد رئیس جمهور/ بروز رسانی می شود

اَفتونیوز| از ساعت ۱۶ اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است.

در کاروان همراه رئیسی، ۳ هلیکوپتر حضور داشته‌اند که دو هلیکوپتر که برخی وزرا و مسئولان در آن بودند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده بود.

چنان که از تصاویر منتشر شده فهمیده می شود، بالگرد رییس جمهور به کوه برخورد کرده و متلاشی شده است.

آیت‌الله رئیسی به شهادت رسید

 

آیت الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان به همراه هیأت همراه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی روز گذشته 30 اردیبهشت‌ماه پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در ساعت 13 و 30 دقیقه در مسیر بازگشت به تبریز در شرایط نامطلوب آب‌وهوایی دچار سانحه شد.این بالگرد علاوه بر رئیس جمهور، حامل وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان، امام جمعه تبریز سید محمدعلی آل‌هاشم و استاندار آذربایجان شرقی مالک رحمتی، جمعی از محافظان و خدمه پرواز نیز بود.پس از آن وقوع این حادثه ۷۳ تیم امدادی، برای جست‌وجوی بالگرد حادثه‌دیده به همراه تجهیزات پیشرفته و تخصصی در منطقه حضور پیدا کردند.شرایط جوی منطقه و صعب العبور بودن، شناسایی محل وقوع سانحه را با دشواری مواجه کرده بود به همین دلیل، کار تیم‌های امدادی برای رسیدن به منطقه با سختی همراه شد.نیروهای امدادی پس از ساعت‌ها جست‌وجو برای یافتن بالگرد رئیس جمهور، حدود ساعت 5 و 30 دقیقه صبح 31 اردیبهشت‌ماه 1403 به بقایای بالگرد رسیدند؛ با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

تحلیل اولیه تصاویر کوادکوپتر حاکی است که کابین بالگرد رئیس جمهور سوخته است.

هنوز خبر رسمی درباره سرنوشت رییس جمهور و همراهان و سرنشینان بالگرد منتشر نشده است/. فرارو

ادعای رجانیوز درباره به شهادت رسیدن همه سرنشینان بالگرد رئیسی /زیرنویس شبکه خبر: شواهدی از زنده بودن افراد مشاهده نمی شود

رجانیوز درخصوص پیدا شدن لاشه بالگرد حامل رئیسی نوشت: احتمال شهادت همه سرنشینان وجود دارد.

به گزارش اَفتونیوز، دقایقی پیش رجانیوز، مدعی شد متأسفانه احتمال شهادت همه سرنشینان بالگرد سانحه دیده رئیسی وجود دارد.

برخی دیگر از کانال ها نیز خبر داده اند که تا این لحظه آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد به دست نیامده است.

همچنین با مشخص شدن محل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و بر اساس زیرنویس شبکه خبر تاکنون شواهدی از زنده بودن افراد مشاهده نمی شود.

هلال احمر: محل حادثه پیدا شد اما آثاری از زنده بودن سرنشینان نیست /نیروهای امدادی به بقیه بالگرد حامل رئیسی و همراهان رسیده اند./ تصاویر توسط کوادکوپترها و دوربین ها به دست می رسد.

اولین تصاویر از لاشه بالگرد رئیس جمهور

احتمال شهادت همه سرنشینان بالگرد وجود دارد.

 

فرمانده سپاه عاشورا:  سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد

فرمانده سپاه عاشورا : تا دقایقی دیگر به بالگرد می‌رسیم؛ فعلاً هیچ چیز درباره سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تائید کرد.

اعزام ۲ هواپیما، بالگرد و ۵۰ نیروی امداد از روسیه

دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با معاون‌اول رئیس‌جمهور: با دستور پوتین تا ساعتی دیگر دو فروند هواپیمای پیشرفته با بالگردهای ویژه به همراه ۵۰ نیروی امداد حرفه‌ای کوهستان به تبریز اعزام خواهد شد.

آخرین خبرهای نیمه‌شب

بخش خبری ساعت ۲۴ شبکه خبر، اعلام کرد هنوز تیم‌های اعزامی خبری از پیداشدن بالگرد مخابره نکرده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا [فرماندهی استان آذربایجان شرقی] در گفت‌گوی زنده‌ای با شبکه ۳ سیما، از تماس تلفنی با آیت‌الله آل‌هاشم خبر داد و گفت ایشان اعلام کردند ما سانحه دیده‌ایم، کمک برسانید.

رسانه‌های غربی اعلام کردند اتحادیه اروپا سامانه ماهواره‌ای کوپرنیک را برای ره‌گیری بالگرد سانحه‌دیده فعال کرده است.

تماس امام جمعه تبریز با امدادگران

صفری، معاون وزیر امور خارجه گفت: دو بار با آقای آل هاشم (امام جمعه تبریز) تماس برقرار شده و ایشان گفته بودند من حالم بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم.

تیتر بحث برانگیز روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد در صفحه اول خود فرضیه سقوط بالگرد رئیس جمهور را مطرح کرد.

این در حالی است که در تلویزیون و سایر خبرگزاری‌های دولت اعلام شده که حادثه بالگرد رئیسی، سانحه بوده است.

اظهارات متفاوت مسولان 

محسن منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی که در منطقه جستجوست به شبکه خبر ایران گفت که بعد از سانحه با یکی از سرنشینان و کادر پرواز هلیکوپتر ارتباط برقرار شده است.
او گفت: «از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری این است که با یکی از سرنشینان هلیکوپتر و یک کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.»
اما دبیر کل جمعیت هلال احمر همچنین در واکنش به اظهارات معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره برقراری تماس با سرنشینان هلی‌کوپتر سانحه‌دیده، به خبرگزاری ایرنا گفت: «گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم که در حال بررسی صحت و سقم آن هستیم.»

مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی: تا فردا شب در محل موردنظر پیش بینی مه و بارش باران وجود دارد
حبیب عبدلی، مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی: 
با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و تداوم آن تا اواخر سه شنبه وضعیت جوی منطقه غالبا ابری و مه آلود، گاهی همراه با رگبار باران و رعد و برق و در برخی ساعات همراه با وزش باد تا نسبتا شدید پیش بینی می شود که با توجه به تداوم فعالیت سامانه و کوهستانی بودن منطقه احتمال بارش تگرگ و صاعقه دور از انتظار نبوده و احتمال بارش برف وصاعقه  پیش بینی می شود.
تا فردا شب در محل موردنظر پیش بینی مه و بارش باران وجود دارد./ مهر
 

فرمانده کل سپاه به محل سانحه بالگرد رئیس‌جمهور رفت

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پس از سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور، به منطقه رفت تا ضمن بررسی محل، دستورات را برای تسریع در جست‌وجو صادر کند.هم‌اکنون نشست ستاد بحران با حضور جمعی از وزرا، فرمانده کل سپاه، معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مسئولان در ستاد مس سونگون درحال برگزاری است.‌

خبر جدیدی از بالگرد وجود ندارد

هوای منطقه جنگل‌ی پیرداوود شهرستان ورزقان در زمان بروز سانحه بسیار نامساعد و مه شدیدی حاکم بوده است. گروه‌های امدادی از استانها مجاور حاضر شدند. به صورت پیاده عملیات جست‌وجو ادامه دارد. تا الان خبر جدیدی به دست ما نرسیده است.

 درخواست هلیکوپتر دید در شب ایران از ترکیه

سازمان مدیریت بحران ترکیه اعلام کرد: ایران از طریق وزارت خارجه درخواست هلیکوپتر جستجو و نجات دید در شب از کشورمان داشت.  ۳۲ پرسنل جستجو و نجات کوهنورد و ۶ وسیله نقلیه از مدیریت استانی وان و ارزروم  حرکت کردند./ هم میهن

تکذیب پیدا شدن هلی کوپتر

 وزیر نیرو خبر یافتن بالگرد را تکذیب کرد و گفت هنوز خبر موثقی به دست ما نرسیده است.

هلال‌احمر: اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان صحت ندارد./ ایرنا

معاون اجرایی رئیس جمهور از نحوه حادثه بالگرد رئیس جمهور و همراهانشان روایت کرد و گفت:‌ از نقاط امیدوار کننده موضوع این بوده که هم با یکی از سرنشینان هلی‌کوپتر و هم با عزیزان کادر پرواز ارتباط برقرار شده است.

خبرگزاری مهر از دلیل سقوط بالگرد پرده برداشت

خبرگزاری مهر، دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور را شرایط بد جوی اعلام کرد و ضمن اعلام این خبر نوشت: امدادگران به محل حادثه نزدیک شده‌اند و مجروحیت یا شهادت سرنشینان، قابل تایید نیست.

قطع تعطیلات جو بایدن به دنبال حادثه بالگرد رئیسی

جو بایدن رئیس جمهور امریکا با قطع تعطیلات خود به کاخ سفید بازگشت تا گزارش های فوری درباره حادثه بالگرد رئیسی را دریافت کند/ اسکای نیوز عربی- عصرایران 

حضور ۳ وزیر در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

آخرین گزارش خبرنگار تسنیم: وزرای نفت، راه و شهرسازی‌ و نیرو هم اکنون در محل سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور حضور دارند و وزیر کشور نیز پس از حضور در تبریز بلافاصله جلسه ستاد مدیریت بحران را تشکیل داده و پیگیر امور هستند.

مقام معظم رهبری: همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند

مقام معظم رهبری امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران‌کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: 

امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمتگزار دعا کنند. 

ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید./ تسنیم

سخنگوی دولت: تاکنون هیچ خبر جدیدی نیست

بهادری جهرمی: شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد. در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همین خصوص گفت: از همۀ امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌های ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی برای امدادرسانی و جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان استفاده شود.نیروهای مسلح از همان ساعات اولیه در منطقه حضور یافته و مشغول تفحص هستند.

عالیشوندی؛ رئیس اتاق عملیلات جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: ۴۰ تیم عملیاتی همراه با تجهیزات لازم و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره شرایط جوی در این منطقه تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی نامساعد، امکان حرکت بالگرد و پهباد وجود ندارد.

عالیشوندی یادآور شد: ۴ نیروهای عملیاتی به  مختصات محل حادثه نزدیک شدند.

 بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که تیم‌های امدادی و پیاده اورژانس آذربایجان شرقی به محل وقوع حادثه برای بالگرد کاروان همراه رئیس جمهوری اعزام شده‌اند.

او ادامه داد:‌ به محض اعلام این حادثه تیم‌ اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شد اما متاسفانه به دلیل مه‌گرفتگی شدید امکان امدادرسانی و پرواز وجود نداشت. همزمان هشت دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام شده و تیم‌های امدادی و پیاده نیز به همراه کوله‌پشتی به محل اعزام شده و ارزیابی و گشت‌زنی را آغاز کردند. تاکنون تیم‌های اعزامی از اورژانس به منطقه ورزقان آثاری دست پیدا نکرده‌اند و جستجوها ادامه دارد.

روایت خبرنگار محلی از ورزقان

در منطقه سانحه برای بالگرد رئیس جمهور به شدت هوا مه‌آلود و بد است و شعاع دید به یک متر هم نمی‌رسد.

‌ هم‌اکنون تیم‌های مردمی، هلال احمر، بسیج، سپاه و اهالی روستاها اطراف در حال جستجو هستند، اما شرایط آب و هوایی اجازه پیش روی نمی‌دهد

در منطقه هیچ گونه ارتباط اینترنتی برقرار نیست.

فارس نوشت: خبرنگار فارس که همراه یکی از این گروه‌هاست مشاهدات خود را این‌گونه روایت می‌کند:جستجو تیم‌های امدادی در حوالی معدن مس سونگون ادامه دارد.مه در منطقه بسیار شدید و غلیظ است و دید افقی کمتر از ۵ متر است.باران نیز در منطقه در حال باریدن است.منطقه مورد جست‌وجو کوهستانی و جنگلی است و همین مساله سرعت عملیات جستجو را کند کرده است.

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور

 نیروهای امدادی هلال احمر و نیروهای کمکی نظامی و انتظامی از همان ابتدای گزارش سانحه برای بالگرد رئیس جمهور، عملیات گسترده ای برای یافتن این بالگرد آغاز کرده‌اند.

افراد محلی میگویند که به دلیل فضای مه آلود منطقه، هنوز وضعیت بالگرد مشخص نیست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و نیز در بالگرد حامل رئیس جمهور‌ حضور داشته‌اند.

آقایان محرابیان و‌ بذرپاش، وزرای نیرو و راه که در بالگردهای دیگر حضور داشته اند، سالم به مقصد رسیده‌اند.

 احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگوی زنده تلویزیونی دربارۀ «فرود سخت» بالگرد حامل رئیس‌جمهور در منطقه جلفا، گفت: با همراهان رئیس‌جمهور ارتباط بوده اما چون برقراری ارتباطات در آن منطقه سخت است، منتظریم که گروه‌های امدادی زودتر به نقطۀ نشست بالگرد برسند و اطلاعات بیشتری به ما بدهند. گروه های امدادی در جلفا در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: یکی از بالگردها مجبور به فرود سخت شد که گروه های امدادی در دو طرف منطقه در حال حرکت هستند که با توجه به نامناسب بودند هوا زمان می برد تا ماموریت خود را کامل کنند.وحیدی تاکید کرد: منطقه پیچیده است و ارتباطات سخت است و منتظر رسیدن نیرو های امدادی به منطقه هستیم تا نتیجه را اعلام کنیم.

در همین رابطه سایت انتخاب نوشت: 

برخی اخبار حاکی از آن است که بالگرد حامل رئیسی، رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته اند تماسی با مرکز برقرار کنند و بدین جهت امیدواری برای پایان این حادثه بدون تلفات جانی افزایش یافته است.


خبرگزاری کیهان نیز خبری که درباره سلامتی رئیس جمهور ایران منتشر کرده بود، حذف کرد.

ایرنا: رئیس سازمان هلال احمر کشور عازم تبریز شد
کولیوند به همراه بابک محمودی رییس سازمان امداد برای قرار گرفتن از روند جستجو بالگرد رییس جمهور عازم تبریز شد.

با وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در استان آذربایجان شرقی، تیم‌‌های جست‌وجوی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. 

با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری، تیم‌های امدادی به همراه پهپادها و دیگر تجهیزات لازم از سوی جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شده‌ و در حال جست‌وجو هستند. 

محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان اعلام شده است. این محل جنگلی، صعب‌العبور و در حال حاضر مه‌آلود است.


 اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل سانحه رئیس‌جمهور
ایلنا نوشت: رییس سازمان امداد و نجات کشور از اعزام پهباد و تیم‌های امدادی از چهار استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و ادربیل به محل حادثه فرود سخت بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهانش خبر داد.

  خبر در حال تکمیل …



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مبارز 1403/2/31 1:16:11

    حالا بریم برای یه انتخاب درست

    پاسخ
  • 2 نازنین خسروی 1403/2/30 18:52:50

    به امید مادرمون حضرت زهرا پیدا میشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها