یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی افتونیوز


بذل و بخشش‌های قجری در ورزش و جوانان استان + اسناد

بر اساس اسنادی که به دست این پایگاه خبری رسیده است توزیع اعتبارات ورزشی در استان به شیوه موسوم به قجری انجام گرفته است.

بذل و بخشش‌های قجری در ورزش و جوانان استان + اسناد

اَفتونیوز| بذل و بخشش اعتبارات ورزشی در استان نه بر اساس عملکرد که آن گونه که بر اساس اسناد بیرون آمده از اداره کل ورزش و جوانان مشخص هست بر اساس معیارها و شاخص های دیگری بوده است.

در دوران پادشاهان قاجار، هر کس به شاه نزدیک‌تر بود و ارادت و ارتباط بیشتری داشت از بودجه و مال و مکنت و نعمت زیادی برخوردار می‌شد.

بعد از صد سال که از پایان دولت قاجاریه در ایران می گذرد گویا این شیوه توزیع بودجه در استان کهگیلویه و بویراحمد و در ورزش و جوانان کماکان ادامه دارد.

بر اساس این اسناد، مبالغ هنگفتی به برخی هیئت های ورزشی غیرفعال از جمله هیئت بوکس پرداخت شده که مشخص نیست دلیل و توجیه این نوع بذل و بخشش ها چه می تواند باشد( هر چند می توان گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه داشت)

از این اعتبارات فقط در یک سند، در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ مبلغ ۶۷۵ میلیون تومان به هیئت بوکس شهرستان بویراحمد پول پرداخت شده است. این مبلغ طبق معمول باید برای عملکرد سال گذشته این هیئت در بویراحمد پرداخت شده باشد. افتونیوز این موضوع را بررسی کرد. با تحقیق در این زمینه و جستجوی اخبار و مطالب رسانه ها و فدراسیون بوکس متوجه شدیم که هیئت بوکس استان و شهرستان بویراحمد نه تنها در سال ۱۴۰۲ که حتی در سه سال گذشته هیچ فعالیتی نداشته است. حتی به سایت فدراسیون بوکس نیز مراجعه کردیم و صفحه استان کاملا خالی بود.تنها یک خبر دعوت یک نونهال به اردوی تیم ملی در رسانه ها منتر شده است که آن هم معلوم نیست آیا هیئت بوکس به این بوکسور نونهال چیزی پرداخت کرده است یا نه. معنای ساده این هست هیئت بوکس در استان هیچ عملکرد و یا خبری نداشته که حتی برای متولی کشوری خود بفرستد. پس این مبلغ گزاف چرا به این هیئت پرداخت شده است؟

در سندی دیگر مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان به شش هیئت شهرستان گچساران و یک هیئت استانی پول پرداخت شده است. به طریق معمول این پول نیز طبیعتا برای عملکرد هیئت های مذکور در سال ۱۴۰۲ پرداخت شده است. بررسی های ما نشان می دهد برخی از این هیئت های ورزشی حتی سرپرست هم ندارند. به عنوان نمونه  هئیت والیبال استان تقریبا یکسال است که سرپرست نداشته و مشخص نیست، اسناد مالی و چک‌های این هیئت توسط کی صادر و پاس می شود!

در این گزارش نکات عجیب و غریب و مبهم کم نیست. در همین سند تخصیص پول، مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به هیئت قایقرانی استان تخصیص داده شده است. رصد فضای مجازی و سایتهای کشوری و استانی نشان می‌دهد آخرین خبر مهم این هیئت که قابلیت انتشار در رسانه‌ها را داشته مربوط به سال ۱۴۰۱ است که یکی از قایقرانان استان به اردوی تیم ملی دعوت شده است!

مگر سندی مبنی بر توزیع پول و مبلغ قابلی در اداره کل ورزش و جوانان استان هم هست که نام هیئت کبدی در آن نباشد؟!

هیئت کبدی گچساران نیز از این خوان گسترده بذل و بخشش های قجری ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است!

یا در مثالی دیگر می‌توان به هیئت پزشکی و ورزشی اشاره کرد. آخرین خبر مهمی که قابلیت انتشار به عنوان خبر اصلی در سایت این هیئت استانی را دارد مربوط به آبان ماه ۱۴۰۱ است. هر چند دو خبر دیگر در سال ۱۴۰۲ در سایت هست ولی قطعا برای خود این هیئت مهم نبوده که به عنوان خبر اصلی آن را منتشر نکرده است.

ضمن اینکه در عنوان فصل اعتبارات تخیصصی، نوشته شده توسعه ورزش بانوان، یعنی صرفا باید برای بانوان هزینه شود. آیا واقعا این گونه است؟

در سند دیگر که شاید اعداد و ارقام مبالغ خیلی بالا نباشد نیز برخی موارد به چشم می خورد که خیلی عجیب است. تخصیص بودجه ۵۰ میلیون تومانی به هیئت کوهنوردی لنده جای ابهام دارد. هیئت نجات غریق دنا نیز که احتمالا کسی در سی سخت نمی داند این هیئت وجود خارجی هم دارد یا نه از این بذل و بخشش ها بی نصیب نبوده است.

هیئت کبدی هم که طبق معمول در همه سندهای پرداخت مالی اداره کل ورزش و جوانان استان هست و اینجا هم حضور داره و این طبیعی هست و اگر نبود جای تعجب داشت! مبلغ بالایی نسبت به بقیه هیئتها در این سند گرفته است(۴۰ میلیون تومان)

اَفتونیوز در تحقیقات خود در خصوص هیئت همگانی به موارد بسیار جالبی رسید که خود باید در یک مطلب جداگانه به آن پرداخت و فقط اشاره ای به آن می کنیم.

هیئت همگانی استان که هیچ، حتی شعار حک شده بر هدر سایت فدراسیون هیئتهای همگانی کشور مربوط به شعار سال ۱۴۰۱ است و آخرین خبر این فدراسیون مربوط به اسفند ۱۴۰۲ می باشد.

بنظر می رسد احتیاج به تخصص خاصی نیست و افراد عادی با کمی دقت در لیست توزیع پول و اعتبارات اداره کل ورزش و جوانان استان می توانند به مسایل پشت پرده و ابهامات آن پی ببرند.

سوالی که از به اذهان می رسد و نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و ذی حسابی باید جواب بدهند این هست که از نظر شما همه چی درست هست؟ هیچ خبری نیست؟ شما حواستون به همه چی هست؟! از ورزش و جوانان استان سوال نکردید که هیئتی که بخش آقایان آن چندان فعال نیست چرا باید از اعتبارات توسعه ورزش بانوان که صرفا باید برای بانوان هزینه شود، سهم ببرد؟!

این سایت خبری آماده انتشار توضیحات اداره کل ورزش و جوانان استان و نهادهای نظارتی که نام آنها برده شده است،  می باشد.

مدارک و مستندات مطلب:

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 13 نظر

  • 1 باشت باوی 1403/3/9 2:6:39

    مدبران ورزش جوانان و جهاد کشاورزی ک دهدستی هستند ومنتصب ب موحد ..ن بدرد کهگلیوبه خوردن ن استان فقط قوم گرایی وخط بازی ...همین رسانه مردمی افتونیوز خلاف های دوسارمان را اعلام نمود ...اقایان بازرسی چکار کردید ....

    پاسخ
  • 2 لنده 1403/3/9 2:0:15

    اقای دهقان ....خودش را ب موحد اویزان کرده ....دستگاه های امنیتی و نظارتی مگر خذا را فراموش کردید چرا برخورد نمیکنبد .....درود لر مدیر افتونیوز ‌...ب خدا با این گرارشات دقیق وکارشناسی چرا سازمان بازرسی وزود نمیکند ...

    پاسخ
  • 3 کبدی 1403/3/8 15:15:15

    دو سال و نیم هست که هییت کبدی شهرستان گچساران یک ریال دریافتی نداشته و بخاطر همین خبر ی پرینت گردش حساب امروز گرفتم و به دادگاه بردم،تا مشخص بشه اگه پولی اومده چرا به ما کمک نشده،ویا عامل این خبر کذب رو جریمه کنیم تا با اذهان عمومی بازی نکنن،مربیان ما دوساله یک ریال دستمزد دریافت نکردن ولی بعضی هیئت ها ظاهراً رکورد زدن،تا آخر پیچای شکایتمان هستیم،هم از سایت افتو نیوز بخاطر خبر دروغ و هم از عاملین نشر این خبر در اداره کل ورزش و جوانان استان

    پاسخ
  • 4 خیرخواه 1403/3/8 12:57:56

    کیه که تمام اسناد اداری این اداره کل را تحویل این سایت میدهد ؟کار هم به صحت و غلطش هم نداریم تمام ادارات پرداختی دارند به پیمانکار و کارکنان و.....موارد متعدد دیگر.معلوم هست چند نفر آدم بدخواه مدیر و چندتن از هیاتهای ورزشی در این اداره ، را به شدت دنبال تخریبشان هستند.و در پستی و فرومایگی با این سایت گوی سبقت ر از همه ربوده اند.مدیر اگر عرضه داشته باشد باید ایشان راشناسایی و برخورد قاطع نماید و شکایت از مسئول خائن سایت افتونیوز را در مراجع قضایی پیگیری نماید.مگه هیات ورزشی ویا موارد دیگر هوا به جای پول و اعتبار مصرف کنند؟ چه قد شما با تخریب دیگران دلتان خنک میشود؟بعلاوه شما خودتان معصوم هستید؟

    پاسخ
  • 5 حرف حق 1403/3/7 22:14:6

    جناب آرام کجای کاری معاون .... طبقه فوقانی اداره ورزش بویراحمد. دو واحدآپارتمان اداره را چند ساله درآن سکونت دارد. خودش یه واحد و پسرش واحد دیگری پول آب و برق و گازش را هم سازمان می دهد. خود وی پلاک قرمز سازمان هم در امورات شخصی استفاده می کنه. هر کاری بخواد میکنه. باید کارمند این داره باشی تا درد دل ما را درک کنی

    پاسخ
  • 6 اداره کل ورزش 1403/3/7 22:10:36

    .................... با .... تبانی می‌کند. لعنت بر فساد لعنت بر حق کشی لعنت خدا بر مدیر فاسد

    پاسخ
  • 7 گپ حق 1403/3/7 22:7:53

    خونه سه طبقه در یک ماه بسازی معلومه که باید از هئیت ها پول بگیری معاون .... ظرف یک ماه سه طبقه خونه تو سروک بنا کرده ..... کجایی دستگاههای نظارتی. شب ها چطور سر رو بالش میزارید

    پاسخ
  • 8 خدای بزرگ 1403/3/7 22:5:31

    ذیحساب اداره کل انسان بزرگ و پاکی است. از تبانی های معاون .... اطلاع دارد اما سکوت کرده. روایت داریم در برابر حق کشی و جرم و تخلف سکوت کنی ، شریک در آن جرم هستی

    پاسخ
  • 9 درد دل 1403/3/7 22:2:41

    .... معاون .... متاسفانه ورزش استان را به دکه معامله تبدیل کرده کو دستگاه نظارتی مگه قحط رجاله که یه معلم ابتدایی که حتی لباس ورزشی در عمرش نپوشیده الان معاون .... شده. تاسف برای ورزش استان

    پاسخ
  • 10 هیات ورزشی بی بهره از غارت 1403/3/7 19:14:38

    افتونبوز خودت را خسته نکن هر دم از این باغ خبری می‌رسد کشور را غارت کردند بردند کک کسی گزیده نشد تو میگی ورزش استان هم استاندار میداند هم وزارت ورزش وهم دستگاههای نظارتی ولی.........

    پاسخ
  • 11 مالک 1403/3/7 15:26:23

    لطفاً درخصوص وضعیت اماکن ورزشی هم تحقیقات کنید قرار داد. قیمت کارشناسی. پرداختی ها و.... متوجه می‌شوید که چکارهایی که نکردند وضعیت سوئیت های ورزشی که در اختیار کارکنان آن اداره می باشد کارمندی دارند که بیش ار ده سال ساکنه در سوئیت یا دو تا سوئیت تحویلشه... از دوستان آقای ع د

    پاسخ
  • 12 شولیز 1403/3/7 15:20:40

    غارته بهر ایکنن بی ....

    پاسخ
    • 12 - 1 تاک. تنها پاسخ به : شولیز 1403/3/7 15:43:43

      آخ تا قیومت کسی نیست بداد این ورزش.... آقای استاندار نگاهی به ورزش...

سایر اخبار
برگزدیدها