یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ دو دستگاه متولی خرید گندم به خبر اَفتونیوز

مدیرکل تعاون روستایی و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان به خبر افتونیوز واکنش نشان دادند.

پاسخ دو دستگاه متولی خرید گندم به خبر اَفتونیوز

اَفتونیوز| این پایگاه خبری، گزارشی در خصوص صف طولانی خرید تضمینی گندم در شهر دهدشت منتشر کرد، پیرو این گزارش، علی بخش شجاعی مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد طی تماسی با خبرنگار افتونیوز در خصوص خبر صف‌های طولانی مراکز خرید گندم اظهار داشت؛  همانگونه که مستحضرید به دلیل بارشهای رحمت الهی در سال جاری به نوعی خرید به تعویق افتاد و علیرغم آمادگی کامل مراکز عملآ به دلیل رطوبت گندم امکان خرید در روزهای بارانی وجود نداشت.

وی تاکید کرد، همان گونه  که در تصاویر نیز کاملاً مشخص هست صف ها دو ردیفه که یک ردیف مرکز تعاون روستایی و ردیف دیگر مرکز اداره کل غله می‌باشد.

وی در ادامه افزود، یکی دیگر از عوامل تعلل در تخلیه محصول بارگیری بوسیله وانت های سایپا که هم ظرفیت کمی دارند و هم تخلیه بوسیله کارگر هست که خود زمانبر می باشد و  در طی این دوسال برای اولین بار هست که در کل کشور مرکزی بصورت شبانه روزی فعال باشد که آن هم مرکز خرید گندم تعاون روستایی کهگیلویه می باشد.

شجاعی تاکید کرد، شما از هر ساعتی از شبانه روز به مرکز خرید تعاون روستایی کهگیلویه مراجعه کنید خواهید دید که همکاران ما و جهادکشاورزی بصورت جهادی پای کار هستند که محصول مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری کنند تا نهایت همکاری با کشاورزان عزیز صورت پذیرد و کشاورزان عزیز دغدغه تحویل محصول خود را این مدیر در ادامه اضافه کرد،  همکاری و همدلی بسیار خوبی در تیم مجموعه جهادکشاورزی، تعاون روستایی و غله وجود دارد که رضایت کشاورزان عزیز حاصل شود.

در شهرستان بهمئی تا امروز رشد ۵۰ درصدی را نسبت به سال قبل داشتیم و بیش از عدد ۹۰ درصد محصول نیز به مراکز سیلو و کارخانه ارد حمل شده است.

پیش بینی می‌شود که در سایر مراکز نیز بالاتر از سال قبل خرید محصول داشته باشیم.

در خصوص کلزا نیز تاکنون میزان ۸۸۰ تن خرید محصول دانه کلزا داشتیم که تاکنون نسبت به سال گذشته ۱۵۰ تن افزایش خرید داشته ایم.

ابوالحسن صداقت کیش مدیر کل  شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار افتونیوز اظهار داشت؛  متاسفانه ما هر ساله در دهدشت  کمابیش با این مشکل رو به رو هستیم که دارای عوامل مختلفی است.

صداقت کیش گفت،  در هیچ نقطه ای از کشور تا ساعت ۳ نصف شب خرید صورت نمی‌گیرد و ساعت ۲۱ شب پایان خرید اعلام می شود،

وی در ادامه افزود، حتی در شهرستان گچساران نيز  ساعت ۲۱ شب اتمام کار همکاران ما اعلام می شود.

وی در ادامه در خصوص این مشکل اظهار داشت، در کهگیلویه  کشاورزان محترم با وانت و تراکتور بار خود را تحویل مرکز خرید می دهند و از آنجایی در هنگام تحویل بار، کامیون و وانت به یک اندازه زمان می‌برد سبب اتلاف زمان می شود.

 وی ادامه داد، در شهرستان گچساران اغلب کشاورزان بار خود را با کامیون به مراکز خرید تحویل می‌دهند و همین موضوع سرعت کار را بالا می‌برد.

صداقت کیش تاکید کرد، استفاده از خودروی شخصی و عدم استفاده از کامیون برای تحویل بار علت اصلی این قضیه است و ما تا زمانی که فرهنگ حمل گندم را در شهرستان تغییر ندهیم این مشکل همچنان باقی و پابرجاست.

وی در پایان گفت، ما آماده همکاری با بخش خصوصی برای تاسیس مراکز خرید هستیم تا از این قبیل مشکلات کاسته شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 کشاورز بدبخت 1403/3/9 15:6:26

    سلام اصلا براکشاورزا پول واریز میکند چقدر بیلیاقتین که نمیتونیدپول ماراواریز کنید

    پاسخ
  • 2 مثطفی 1403/3/9 5:20:2

    دروغ از تمام سرروروشون می‌باره مگر چندهزارکمباین کارمیکنه دراون منطقه که هزاران وسیله باری نوبت ایستاده چون درووپرکردن وتخلیه یک انبار کمباین حداقل یک ساعت و نیم می‌بره مسیر راه هم نیم ساعت درحالی که یک نیسان دربیست دقیقه با دوبارهالی میشه ‍‍کشاورزانمیفهمند چی میگم بقیه هم می‌بینند وحساب کتاب میکنند پس هزاران نفرمعطل دروغ جناب مدیر شدن بعدش گندم خیس ونمدارراهیچ‌دستگاهی درایران درونمیکند مگر دروغ مدیرجهاد کهکلویه

    پاسخ
  • 3 مرتضی 1403/3/8 21:28:15

    اقای جهاندیده جناب عالی رویه تخت خواب خوابی خبر از حال مردم نداری چه سختی میکشن شب روز روی صف پس خواهشن کسی نظر جناب عالی نخواسته وجدان کاری داشته باشین به درستی کارتون انجام بدین انجام نمیدین حرف زیادی نزنین

    پاسخ
  • 4 عباسی 1403/3/8 2:2:39

    سلام چه تاریخی پول گندم واریز می شود والله گرفتاریم نیاز داریم اگر می دونستیم قرار پول زحمت کشیدمون دیر به دستمون میرسه به دلال میفروختیم

    پاسخ
  • 5 دوریزگان 1403/3/7 16:37:54

    مدبران موحدی ..با رئییس بالاترشون دربخش کشاورزی همیشه مشکل افرین هستند نه مشکل گشا .....چرا زمان دکتر گوهرگانی ک تسلط کامل بر تمام ادارات کل زیر مجموعه اش داشت وبرداشت گندم خییلی بالاتر ار این موقع بود ..این مشکلات وجود نداشت ..مدیریت ضعیف مهندس خدارحم معتمدی پور باعث این مشکلات هست...انشاله زود بساطشون جمع میشه فرماندار قبلی دهدشت اقای موسوی دلش را صابون زده بود با مدرک کاردانی دینی عربی بره مدیر غله ک نشد

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها