انتصاب فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج باشت/ درخواست امام جمعه از جانشین سپاه فتح چه بود؟

جلسه تکریم ومعارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه باشت با حضور فرماندهان و مسئولان استانی و شهرستانی و شورای تأمین و اداری ، بسیجیان و خانواده معظم شهدا در حسینیه چهارده معصوم برگزار شد.

انتصاب فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج باشت/ درخواست امام جمعه از جانشین سپاه فتح چه بود؟

اَفتونیوز| جلسه تکریم و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه باشت با حضور فرماندهان و مسئولان استانی و شهرستانی و شورای تأمین و اداری ، بسیجیان و خانواده  معظم شهدا  در حسینیه چهارده معصوم برگزار شد.

امام جمعه باشت در این مراسم اظهار داشت: از واجباتی که امروز ما باید خیلی به آن توجه کنیم  جهاد تبیین است که حضرت آقا فرمودند واجب قطعی و فوری است.

حجت الاسلام امید گنجه‌ای درباره دلیل واجب بودن جهاد تببیین تصریح کرد: در دنیا واقعیاتی است که آن واقعیات بعضا تصویرش در ذهن ما خلاف آن واقعیت است.

وی عنوان کرد: روانشناسان می گویند در بین حواس انسان خطاپذیرترین حواس شنوایی و گوش است. امیرالمومنین می گوید بین حق و باطل ۴ انگشت فاصله است از وی پرسیدند یعنی چه؟ امیرالمومنین ۴ انگشت را بین چشم و گوش قرار داد و فرمود چشم حق است و گوش باطل یعنی چیزی که انسان با چشم خود می بیند حق این است که شما بگویید دیدم.

وی ادامه داد: اما امروزه شما در روزگاری زندگی می کنید که واسطه بین دیدن و واقعیت یک واسطه معیوبی است و تصویر، خبر و خبرگزاری‌ها آن چیزی که خودشان روایت می کنند به خورد ما می دهند تصویر را به ما نشان می دهند ولی در این تصویر همه واقعیات وجود ندارد.

امام جمعه باشت خاطرنشان کرد: جنگ روانی در طول تاریخ بود و امروز نیز هست امروزه مدیریت‌ها از طریق خبر و سریال است.

وی تصریح کرد: لذا وقتی حضرت آقا می فرماید جهاد تبیین واجب قطعی و فوری از این جهت است. ما تقریبا در رسانه مغلوب هستیم حداقل باید ذهن‌هایی که زمین دشمن شده و اشغال شده باید روی آن ها کار کنیم و روشنگری کنیم.

وی عنوان کرد: در اسلام، نسبت به منبع خبر بسیار حساسیت وجود دارد در قرآن می‌گوید اگر فاسق به شما خبر داد به آن اعتماد نکن یک قاعده کلی است از شگردهای دنیای غرب همین است مثلا بی بی سی می گوید در روز تاسوعا میگوید شهادت حضرت ابوالفضل  العباس برادر ناتنی امام حسین تسلیت، یعنی از یک طرف می خواهد تسلیت بگوید که بله ما با شما همدردیم و از طرف دیگر می گوید برادر ناتنی و اینگونه شیطنت می‌کند در حالی که ارتباط میان امام حسین و حضرت عباس از دو برادر تنی هم فراتر بود.

وی ادامه داد:این شیطنت ها در زمان امیرالمومنین هم بود.

امام جمعه باشت درباره هماهنگی دستگاه ها تصریح کرد: نهاد ما با سپاه یک جسم و دو عنوان هستند و یک چیز هستند و همه منشاء به رهبری باز می گردد مثل ما که هم پدر و هم فرزند هستیم و یک جسم هستیم.

وی افزود: باید در بین اقشار مختلف وحدت و وحدت باشد و همه کنار هم هستیم.

وی عنوان کرد: چتر امامت جمعه و سپاه مال همه است. اینکه کسی تصور کند سپاه چتر یک نهاد خاص است اشتباه است شما سیاست رهبری را نگاه کنید خیلی از افرادی که جلسه مقام معظم رهبری شرکت می کنند در یک دوره‌ای حرف‌هایی را به کنایه به مقام معظم انقلاب می گفتند ولی ایجاب می کند در کشور وحدت باشد در شهر هم باید وحدت باشه که ما انشاءالله این را محقق خواهیم کرد.

امام جمعه باشت در پایان گفت: یک درخواست از سردار عزیزمان داریم ما مهمان‌نوازیم و غریبه‌ها را بهتر احترام می‌کنیم ولی انتظار داریم نیروهای با کفایت و با تقوای ما در سایر شهرستان‌ها به عنوان فرمانده به عنوان جانشین حضور داشته باشند، در کل استان ما فرمانده ناحیه نداریم حتما در بین این دوستانی که در باشت یا گچساران هست گزینش شود و  این انتظار مردم باشت است.

سردار مثنوی جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به تقارن جلسه تکریم و معارفه با سوگ از دست دادن شهدای خدمت اظهار داشت: رئیس جمهور محترم و افرادی که همراه ایشان بودند همه الگو هستند و اولین مولفه ای که در همه این عزیزان وجود داشت خدامحور بودن و اتصال به قدرت لایزال الهی است .

سردار مثنوی ادامه داد: دومین شاخصی که در رفتار شهدا موج میزد شاخص مقاومت و ایستادگی است رفتار رئیس جمهور محترم را نگاه کنید در سختی ها در مقابل تهمت ها در مقابل قدرت های خارجی همه نشان از مقاومت و ایستادگی است.

وی عنوان کرد: راهبرد اصلی انقلاب در داخل و خارج در مواجهه با نظام کفر و نظام سلطه مقاومت و ایستادگی است و این راهبرد در رفتار رئیس جمهور وجود دارد و این مسبوق به سابقه است همانگونه که حاج قاسم ،شهید بهشتی و رجایی عمل کردند.

وی تصریح کرد: مردمی بودن و مردم یاری یکی از مولفه هاست امروز یکی از  راهبردهای اصلی انقلاب در مواجهه با مسائل  نظام این است که به سمت مردم برویم از مردم کمک بخواهیم مردم را یاری کنیم.

وی افزود: ساده زیستی یک مولفه است همسایه مادر رئیس جمهور اذعان میکرد که من نمیدونستم این خانه ،خانه مادر رئیس جمهور است خیلی می خواهد انسان خودساخته باشد و خداباور باشد که اینگونه باشد.

وی ادامه داد: در سبک زندگی دیدیم در ریاست قوه قضائیه و ریاست جمهوری ساده زیستی و بی تکلفی را دیدیم.

وی عنوان کرد: اخلاق محوری و داشتن تقوای سیاسی و فردی ویژگی دیگر است چقدر به این افراد حتی امام جمعه شهید توهین شد در مسئولیت های قبلی توهین شد.

وی تاکید کرد:این ها ویژگی هایی بود که باید راهبرد شود.

وی خاطرنشان کرد: باور عمیق به ما می توانیم بحث جدی ما در واگذاری مسئولیت ها همین است که اگر مسئولیتی را می پذیریم اگر به این باور عهد داشته باشیم قطعا به جایی میرسیم رئیس جمهور در شرایطی مسئولیت کشور را پذیرفت  که خزانه خالی بود ۱۰۰۱ تنگنامعیشتی،اجتماعی،مجازی‌و... برای نظام وجود داشت با این نگاه ما می توانیم که در بیانیه گام دوم بود آمد و مسئولیت را پذیرفت.

سردارمثنوی عنوان کرد:در کار جهادی خستگی ناپذیر بودند و فرمایش مقام معظم رهبری بود واقعا رئیس جمهور محترم و وزیر محترم امور خارجه در کار خستگی ناپذیر بودند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه محور بودن ،توجه به اقتضائات،ولایت مداری و ولایت پذیری و ولایت مداری در رفتار

جانشین سپاه فتح استان تصریح کرد: تلفیق سیاست و دیانت که امروز این شهدا یک مدل راهبردی این ویژگی هستند.

وی ادامه داد: هر کس می خواهد مسئولیت بگیرد حتما باید این ها را نصب العین قرار دهد و از این ها استفاده کند.

سردار مثنوی عنوان کرد: از برادر عزیزم جناب سرهنگ غلامشاهی تشکر میکنم که اخلاق‌مدار و اهل برنامه بودند و سعه‌صدر داشتند و علی رغم تمام تنگناها در این شهرستان مسئولیت را پذیرفتند و به خوبی انجام وظیفه کردند و از زحماتشان در فرماندهی این سپاه تشکر می کنیم و برای ایشان در مسئولیت جدید در مجموعه اشراف و فرماندهی کل سپاه آرزوی توفیق داریم و برایشان آرزو داریم انشاءالله که بهترین ها رقم بخورد و شکل بگیرد  و از اخلاق ایشان و صبوری ایشان و خانواده خود و خانمشان تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: از برادر عزیزم جناب سرگرد عبدی پور که مسئولیت کار را در مدتی که در فراق و نبود سرهنگ غلامشاهی تحمیل شدند و به خوبی انجام وظیفه کردند و هم از در این مقطعی که سپری شد اتفاق بزرگی در این شهرستان رقم خورد اجلاسیه ۹۳ شهید گرانقدر که در این شهرستان برگزار و همه برای این اجلاسیه زحمت کشیدند.

وی تصریح کرد: نگاه ما برای انتخاب مسئولیت به ظرفیت بومی است و بنا به مصالح و معذوریت‌ها گاهی معطوف به افراد نیست مثلا اقای عبدی‌پور جانشین بود و اتفاق نمی‌افتد و گاهی خردجمعی و کلی سپاه بر این مورد محقق نمی شود گاهی مصالح کلی شهرستان و استان اجازه نمی‌دهد اتفاقی بیفتد و این ناظر به ضعف فرد نیست.

وی ادامه داد: من در این مکان مقدس و در حضور بزرگان شهرستان قسم یاد می کنم که آنچه اتفاق افتاد غیر از این نبود و مصلحت این برادر و شهرستان به گونه دیگری رقم خورد.

وی عنوان کرد: به برادر عزیز شریفی که به این سمت منصوب شدند تبریک می‌گویم و از همه عزیزانی که این زمینه را مهیا کردند که این تغییر و تحول در شهرستان انجام گیرد و هر چند با تاخیر رخ داد تشکر می کنم.

وی خاطرنشان کرد:سلام برادر عزیزم سردار خرمدل را به جمع عزیزان میرسانم ماموریتی برای فردا صبح تهران پیش آمد و بنده را ماموریت کردند این ماموریت را انجام دهم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها