شَلَم شُوربای تغییرات در اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد فردی دلسوز و متخصص می‌خواهد، اگر وضعیت این اداره کل مطلوب است، پس نیازی به تغییر مدیریت نیست، اگر هم باید نفس جدیدی در این اداره کل دمیده شود انتصاب فردی که هم اکنون از تصمیم گیرندگان کنونی سازمان است منطقی به نظر نمی‌رسد.

شَلَم شُوربای تغییرات در اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| این روزها اخبار و شنیده ها حکایت از تغییر تحولات در اداره کل محیط زیست استان دارد.

در روزهای اخیر یکی از  رسانه های استانی مدعی شده یکی معاونین اداره کل محیط زیست استان که بصورت خانوادگی در بحث خرید و فروش اسلحه شکاری فعالیت دارند از جمله گزینه های جدی جانشینی اسلام جاودان خرد است،  فارغ از صحت و سقم خبر  و اینکه داشتن مغازه فروش اسلحه شکاری با مدیریت محیط زیست استان منافات دارد یا نه ... ؛ اما ورای این موضوع استدلال روابط عمومی محیط زیست استان [شغل پدر ارتباطی با پسر ندارد. "مگر می‌شود گفت: پدری اقدامی انجام دهد چه خوب و چه بد به پای پسر نوشته شود و پسر نیز در آن سهیم است.] جالب توجه است!

 باید گفت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد فردی  دلسوز و متخصص می‌خواهد، اگر وضعیت این اداره کل مطلوب است، پس نیازی به تغییر مدیریت نیست، اگر هم باید نفس جدیدی در این اداره کل دمیده شود انتصاب فردی که هم اکنون  از تصمیم گیرندگان  کنونی سازمان است منطقی به نظر نمی‌رسد.

باید از تصمیم سازان  پرسید انتصاب فردی در رشته تحصیلی  " شیلات " می‌تواند حلال مشکلات حوزه تخصصی محیط زیست باشد؟

اما این همه ماجرا نیست گفته می شود دیگر گزینه این اداره کل فردی است که تحصیلات اش در حوزه حسابداری است!

طی   سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ فقط چهار قلاده پلنگ در مناطق گناوه لری، خائیز و تنگ مهریان تلف شدند.

اداره  محیط و زیست حتی در بحث آتش سوزی های پر تکرار فصل گرمای ی مزارع برنامه خاصی نداشته و هر ساله محیط زیست استان در آستانه ورود به گرما سیاه‌پوش می‌شود.

اداره کلی که پیشنهاد ساخت فیلم با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد را پس می زند! در حالی که می‌شد از این ظرفیت برای معرفی بیشتر و فرهنگ ساری محیط زیست بهره برد.

در کمال تاسف طی سال‌های اخیر ادارات محیط زیست و منابع طبیعی صرفا به مجرم انگاری روی آورده و در بحث آموزشی و راه های پیشگیری اقدامی ملموسی انجام نداده اند.

حال نیاز است که نیروی متخصص و باتجربه برای محیط زیست معرفی شود که ضمن اشراف کامل به مباحث و وظایف محیط زیست، خود نیز عاشقانه و فراتر از وظیفه سازمانی برای استان و کشور دلسوزانه زحمت بکشد و از طرفی با مدیریت علمی صحیح و ارتباط مستمر با مدیران ارشد کشوری در حوزه محیط زیست، اعتبارات مناسب و مکفی را برای استان جذب کند و تعامل سازنده‌ای نیز با مدیران ارشد استانداری،  مدیران کل به ویژه دستگاههای مرتبط با محیط زیست و استانهای همجوار داشته باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 همتا 1403/3/13 0:11:10

    ............. فردی بی حساب بی کتابی بود که نمیدانم سکان مدیریت را چطور به دست گرفت وابستگی اون به حاج زارعی ودرزمان روشنفکر پست گرفت گرچه جناب روشنفکر علت زمین خوردنش همین مدیران ....بوده وهست

    پاسخ
  • 2 همیار طبیعت 1403/3/12 13:48:30

    دکتر جاودان خرد انسانی پاک دست و متخصص می باشد در بیان مطالب و انتقادات انصاف را رعایت فرمایید

    پاسخ
  • 3 همیار محیط زیست 1403/3/12 13:47:0

    دکتر جاودان خرد انسانی پاک دست و متخصص می باشد لا اقل در بیان مطالب و انتقادات انصاف را رعایت فرمایید

    پاسخ
  • 4 کشیک 1403/3/11 23:39:8

    اینکه دستگاهی بدلیل مشکلات مدیریتی در وضعیت بحرانی باشد ونیازمند تغییر، بدترین نوع انتخاب مدیر ، انتخاب از همان تیم مدیرتی قبلی است ، این آقای معاون بشه مدیر ،فردا مدیر قبلی رابزاره معاون. اینکه نشد تغییر ،این جابجایی اتاق راخودشان هم می توانند توافقی انجام بدن. تغییر مدیریت یعنی تغییر شیوه، راهبرد وخط مشی ها، وبه تناسب آن تیم مدیریتی کارآمد وهمسو

    پاسخ
  • 5 مطلع 1403/3/11 23:30:31

    دیدگاه نگارنده در خصوص اینکه تیم مدیریتی فعلی امتحان پس داده اند وهرچه داشتند انجام دادن ،کاملا بجا ومنطقی است. مدیریت جدید نیازمند تفکر نو با علم وآگاهی کامل از وضعیت محیط،ز زیست استان ،منابع انسانی و ،،، می باشد به حول وقوه الهی با حضور موثر نمایندگان جدید و توجه ونگاه خاصی که با مقوله محیط،زیست دارند ، در زمان مناسب تصمیم درست گرفته خواهد شد.

    پاسخ
  • 6 سجاد 1403/3/11 21:42:57

    فقط اقای بهارسیرت انشانس سالم و دلسوز برای محیط زیست میتونه باشه

    پاسخ
  • 7 دنا 1403/3/11 21:10:36

    احتمالا تو به خاطر مانع شدن از ساخت فیلم و ده میلیارد میسوزی وگرنه مدیرکل فعلی فردی دلسوز پاک دست و فردی است که اهل زد وبند نیست و صرفا صداقت وایمان در وجود این فرد است

    پاسخ
    • 7 - 1 محیط بان پاسخ به : دنا 1403/3/12 14:2:8

      محیط زیست اصلا اوضاع خوبی نداره،هیچ برنامه ای در هیچ حوزه ای وجود نداره بالاخص در حوزه محیط زیست طبیعی. شکار گونه وحشی کل و بزه ،پلنگ و...نگران کننده است.گونه های گیاهی خوراکی و دارویی در حال نابودی است،وضعیت زیستگاه ها بحرانی است. مدیران فعلی حتی اسم بسیاری از مناطق را بلد نیستند چه رسد به رفتن به مناطق اگر سازمان حفاظت محیط زیست و طرفداران طبیعت چاره اندیشی نکنند بازي هاي کثیف سیاسی و کاشتن مدیرانی مشابه مدیران فعلی محیط زیست مخصوصا عرصه های طبیعی استان را به نابودی خواهد کشاند.

سایر اخبار
برگزدیدها