یادداشت
گفتگو و گزارش

دردنامه؛


مرثیه‌های ناتمام برای «زنان گوجه‌چین کهگیلویه»

این سرنوشت شوم کهگیلویه است که زنان و دختران اش یا در ایام تعطیلات در تنگ پیرزال به زیر پل سقوط مرگبار می کنند و یا در در جاده ای غیر استاندارد در دم جان میدهند، آه از این غم جانکاه؛ چرا با این حجم از غصه و درد نمیمیریم؟!

مرثیه‌های ناتمام برای «زنان گوجه‌چین کهگیلویه»

اَفتونیوز| صیاد خردمند در یادداشتی نوشت:

روز گذشته  زنان ۳۵ و ۴۰ ساله گوجه چینی  در حال عزیمت  به شهرستان بهبهان تصادف کرده و جان به جان آفرین تسلیم کردند. علاوه براین،  دو خانم ۳۳ و ۴۰ و یک مرد ۳۳ ساله از دیگر مصدومان این سانحه بودند.

حادثه تلخی که به سرنوشت محتوم مردم محروم کهگیلویه تبدیل شده است و  آنقدر از این محرومیت گفته شده که عملا تهی از معنا شده است.

شهرستانی که روز به روز توسط صاحبان امر در ابعاد مختلف ارتباطی، توسعه ای، زیر ساختی، صنعتی، کشاورزی و.... به عقب رانده می شود و عزت نفسی برای مردمان اش باقی نمانده است!

این حادثه در محور دهدشت _ خیرآباد رخ داد، آنجا که سال‌هاست فقط و فقط وعده داده می شود اما در عمل هیچ اتفاق جدیدی رخ نمیدهد، هر ساله خبر از آمدن بودجه می شود و افسوس و هیچ!

قربانیان این حادثه دو زن بودند که برای معاش خانواده ایثار کرده و رهسپار شهرستان همسایه برای گوجه چینی بودند اما اگر مسولان این شهرستان جرعه مطالبه گر و …. بودند، با داشتن این خاک حاصل خیز و احداث سد و  پمپاژ نیاز بود زن و مرد برای اجرت روز مزد راهی مزارع گوجه شوند؟

زنان گوجه چینی که اگر زبان باز کنند و  برایمان از گردن درد، کمردردش و پا درد بگویند باید از عرق شرم سر در گریبان فرو ببریم،  زنانی که  درد  امان شان را بریده ولی چاره‌ای جز این ندارند!

اما این سرنوشت شوم کهگیلویه است که زنان و دختران اش یا در ایام تعطیلات در تنگ پیرزال به زیر پل سقوط مرگبار می کنند و یا در در جاده ای غیر استاندارد در دم جان میدهند، آه از این غم جانکاه؛ چرا با این حجم از غصه و درد نمیمیریم؟!

کاش صورت تکیده و انگشتان ترک خورده این مادران و دختران کهگیلویه یک بار کابوس خوابهای شما نامسولان باشد و کاش آنگاه که آسوده خاطر منافع عمومی و جمعی این مردم را فدای اقلیت و حواریون خود میکردید لحظه ای به وجدان تان رجوع میکردید.

تا زمانی که یک تکه نان علت تن سپردن به این سختی و مشقت باشد باید منتظر تکرار این حوادث  دردناک بود. شاید اگر شرایط اشتغال عزتمند در کهگیلویه سروسامان لازم را بگیرد دیگر شاهد این نخواهیم بود که زنان و دختران حاضر شوند به بهای ناچیز به شهرستان همسایه بروند و جان خود را از دست بدهند. زنانی که آخرین تصویر زندگی شان مللو از درد، رنج و ملال است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 کوروش نادری 1403/3/13 16:40:47

    در جامعه عدالت محور این زنان و خانواده های آنان باید سهم شان را باید نه با گوجه چینی با بیمه بیکاری می‌گرفتند

    پاسخ
  • 2 گوجه چین 1403/3/11 12:20:39

    تحویل بگیر طلوع هفتم جناب سناتور

    پاسخ
  • 3 بیکار بدون پارتی 1403/3/11 10:43:30

    قابل توجه نماینده مجلس وبرادرش آ ه این مردم محروم شما را خواهد گرفت خدایا خودت شاهد باش که یه عده‌ای تو سه ماه 750میلیون حقوق میگیرن بعضی ها هم به خاطر بدبختی و فلاکت چه راحت کشته میشن خدایا ما منتظر عدالت تو هستیم در همین دنیا شک نکنید آه مردم گریبانگیر تان میشود نماینده

    پاسخ
  • 4 دهدشت 1403/3/11 10:39:53

    افتو نیوز فیش حقوقی جدید چه وابی ؟ کارمند ارشد شرکت گاز که اصلا سر کار نمیرود چقدر حقوق میگیره نگران هستیم که حقوق کم نشه

    پاسخ
  • 5 عادل آبادی 1403/3/11 10:0:45

    آقای افتو نیوز مغرض ومتعصب ، با این تحریریه ونویسندگانت خود را به کوری وکری نزن ، تا حالا موحد وتاجگردون را رودرروی هم می گذاشتی و به ذم خود خیانت موحد ورشنفکر رادر رد اعتبار نامه تاجگردون افشا ویاوه سرایی می کردی چرا در دفاع جانانه موحد وبهرامی از تاجگردون در جلسه دیروز چیزی ننوشتی ؟ ودوباره رفتی دنبال گوجه چینی زنان ؟ لطفاً منحرف نشو؟ حداقل بروازروی سایت های خبری دیگر مباحث روز را مرور کن یا به کلاس اکابر ونهضت سواد آموزی برو تا قدری خواندن ونوشتن خبری را یاد بگیری؟ توفقط یک کلمه را یاد گرفتی!!!! موحد موحد ای وای باز هم موحد وباز هم دنا ......... ؟

    پاسخ
    • 5 - 1 پرستار پاسخ به : عادل آبادی 1403/3/14 1:0:30

      کاش اندازه سر سوزن فهم و درک مطالب را داشتی ، خدایا از نادانی بندگانت به تو پناه میبریم.

  • 6 فرهنگی دهدشت 1403/3/11 5:11:32

    درود بر مدیر محترم سایت افتونیوز واستاد صیاد خردمند ...مطلب شما را خواندم قلبم درد گرفت ....بیست سال است که اقای موحد چمبر زده بر کهگیلویه و هر روز شاهد هزاران مصیبت ...اگر لطف احمدی نژاد نبود در استادیوم ورزشی دهدشت که مردم با میوه وکفش ب سوی موحد پرت کردند ب کشور گزارش نمیداد هنوز جاده جیل دهدشت که این اقا مال رو نام برده بود هنوز میبایست از جاده باشت میرفتیم یاسوج ....این چه کشوری است ک ایشان ب اب کهگیلوبه هم رحم نکرد ...مردم رای ندادن باز نوچه هاش بردنش مجلس باز درد باز رنج ...اقایان امنیتی اگر وجدان دارید واین مطلب را مطالعه میکنید چطور با این قدر خیانت امزوز در مجلس اعتبارنامه اش تایید شد ..با حقوق نجومی برادرش چند خانواده فقیر میتوانستند چند ماه زندگی کنند وب گوجه چینی وکارگری نروند..ادارات خدمات رسان ادارات کار وجهاد کشاورزی است ک قومیت بازی و خط بازی شده ک هم کارگران هم کشاورزان ب حق خود نمبرسن ایا کسی از معتمدی و کریمی سوال کرده ..ایا ایشان وزنه سنگینی برای نطام است ک حاکمیت این قدر براش هزینه میده .اقای موحد از خشم طبیعت بترس ..خداوند در همین انتخابات بی ابروت کرذ همه میدانند تمام دوران نمابندگی را با رانت و... ب مجلس راه یافتی نه رای مردم ....خدایا به حق خون بی گناهان مردان وزنان کهگیلوبه ک حقشون را پایمال کرد ..ذلیلش کن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها