برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گچساران/تصاویر

مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در شهرستان گچساران با حضور امام جمعه ،فرماندار ،مدیران ، کارکنان ادارات و جمع کثیری از مردم ولایت مدار شهرستان در کانون بسیج (حسینه ثارالله)برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در گچساران/تصاویر

اَفتونیوز|مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد در شهرستان گچساران با حضور امام جمعه ،فرماندار ،مدیران ، کارکنان ادارات و جمع کثیری از مردم ولایت مدار شهرستان در کانون بسیج (حسینه ثارالله)برگزار شد.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه شهر گچساران در این مراسم اظهار داشت: روز رحلت جانگداز امام راحل است و این روزها غمی که بر دل ملت ماست هم غم سنگین نبود امام هست و  هم این روزها داغ شهدای خدمت و رئیس جمهور است.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش با اشاره به قیام ۱۵ خرداد و فرستادن درود به روح همه شهدا و امام شهدا عنوان کرد:سی و چند سال است که ما از نعمت وجود ظاهری امام بزرگوار محرومیم و این بزرگداشت امام و ۱۵ خرداد برای این است که ما با راه امام و یاد امام آشنا شویم هم جوانان به این جلسات نیاز دارند و بزرگان برای اینکه لحظه ای از یاد ونام امام  خارج نشوند لذا این مجلس و مثال این مجلس ها برای توسعه ،پیشرفت و ادامه راه امام لازم و ضروری است.

وی در باب شخصیت امام تصریح کرد :کتاب ها و تحلیل های متعدد گفته های دیگران  در این زمینه هست و آن شعر مشهور( خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در کلام دیگران) ما امام را باید از دید کلام دیگران باید معرفی کنیم.

 

 

امام شخصیت ذو ابعاد بود ابعاد مختلف شخصیت امام را شاید هنوز نتوانستند و نتوانستیم درک کنیم امام در دوران خود یکی از سرآمدان تاریخ بوده است و هیچ وقت کسانی که سرآمد باشند نام و یادشان تحریف نخواهد شد و از یاد نخواهد رفت.

وی افزود:امام شخصیتی که هم فیلسوف هم عارف وعالم ،فقیه هم سیاستمدار اسلام شناش حق شناس و پرچمدار حق بود.

هاشمی منش خاطرنشان کرد :امام سه کار مهم را در کشور ما به عنوان وظیفه انجام داد و سه کار بزرگ را به عنوان تحولات زمان خود تا به امروز دنبال کرد این ها برای ما درس و عبرت است

وی ادامه داد :اگر دنبال مسیر،راه و اندیشه امام هستیم  که هستیم باید بتوانیم خودمان را در صراط مستقیمی که امام بزرگوار برای رساندن به این انقلاب عظیم الهی اصلی اش تلاش کرد،خون دل خورد این را ادامه دهیم.

خطیب جمعه گچساران گفت :به عنوان امام تحول بزرگ ترین تحول را در درون خود به وجود آورد.آن کسی که امیر نفس نشود امام نفس خود شود او می تواند امام دیگران شود‌.این نکته مهمی بود که در زندگی امام شاهد بودیم ،امام تحول ظاهری ایجاد کرد.

هاشمی منش گفت:امام در سطح کشور ،و در سطح امت های منطقه و در سطح جهان سه کار بسیار بزرگ را انجام داد که امروز برکات وجودی امام پیش از هر زمانی پیداست  امروز ثمره زحمت امام را در مسجدالاقصی و طوفان الاقصی ما مشاهده می کنیم امروز ثمره

وی افزود: کلام امام را در جاهای مختلف نسبت به انقلاب ،اسلام،خودی ها،غیرخودی ها ،نفاق و جریان های متعدد

امروز هم در درون و هم خارج از کشور مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به تحولاتی که امام انجام داد اظهار داشت:امام،انقلاب اسلامی را در کشور ما به وجود آورد انقلاب را مردم به وجود آوردند و امام هم به مردم اعتماد داشتند و فرمودند انقلاب به دست مردم بود و امروز هم مردم هستند  که این انقلاب را نگه داشتند اما امام‌ موسس و ایجاد کننده انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد:امام مردم سالاری را جایگزین حکومت سلطنت طلبی کرد.امام یک نظام دست نشانده و ذلیل در کشور را از زمین برداشت و از کشور دور کرد و یک نظام با عزت و اسلامی را حاکم کرد.یک حکومت اسلامی را پایه گذاری کرد و بنا نهاد.این انقلاب استبداد را از بین برد تبدیل به آزادی شد شرق و غرب را از کشور دور کرد و امروز شرق و غربند که به شکل دیگری به جمهوری اسلامی نزدیک شدند و می شوند و دارند منت جمهوری اسلامی در مسیرهای مختلف را می کشند.

هاشمی منش با اشاره به تحولات امام در منطقه تصریح کرد :امام امت های اسلام را بیدار کرد امام در کلام گوهربارشان  در فیضیه امت اسلام و علمای اسلام را خطاب قرار داد.

وی با اشاره به تلاش های امام برای تثبیت انقلاب تصریح کرد:برای تثبیت انقلاب اسلامی امام خون دل خورد ،امام تشکیلات راه انداخت موسسات و نهادهای مختلف برای تثبیت جمهوری اسلامی تشکیل داد و در همین حال بود که مرحله سوم  یعنی جنگ ۸ ساله رژیم بعثی بر علیه ایران اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد :دوران انفعال، بی تحرکی در دنیای اسلام که

دین را به سمت ضعف و نابودی می کشاند امام این نگاه را تغییر داد امروز به فرموده مقام معظم رهبری طوفان الاقصی دارد آمریکا و اسرائیل و غرب را ذوب می کند و این اثر کار امام است.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد:ملت های مسلمان را امام به راه انداخت صدای رهبران فلسطینی امروز در اقصی نقاط عالم بلند است یه وقت می گفتیم فلسطین متعلق به جهان اسلام است امروز فراتر از این نگاه می کنیم.امروز فلسطین متعلق به تمام دنیا است و این مهم است و کاری که امام شروع کرد نه برای انقلاب اسلامی بلکه برای اساس حکومت عظمی حضرت ولی عصر ارواحنا فدا امروز اساسش در جمهوری اسلامی ،یمن ،حزب الله ،عرق در سوریه و فلسطین پیداست.

هاشمی منش با اشاره به تحول سومی که امام به وجود آورد عنوان کرد: این تحول در سطح جهان است امام انقلاب اسلامی را برای جمهوری اسلامی و برای ایران اسلامی نخواست چنانچه امروز هم نگاه جمهوری اسلامی هم فقط برای کشور ایران نیست امام این حرکت را برای جهان آغاز کرد.امام فضای معنویت را در دنیا حتی برای کشورهای غیرمسلمان زنده کرد.

تا قبل از جمهوری اسلامی مصونیت لگدکوب پاها و چکمه های انسان های از خدا بی خبر بود امروز معنویت در عالم گُل کرد.

امروز ندای آزادی خواهی در عالم بلند شد.

وی ادامه داد :امروز ببینید در دانشگاه های کلمبیا و جاهای دیگر به نام امام و یاد امام و تحولی که امام در عالم آغاز کرد حرکت هایی آغاز شد این یعنی خبرهایی در راه است.

وی تصریح کرد: شهید مطهری وقتی در پاریس امام را دیدار کرد

گفت امام را در حالی دیدم مومن بود و آنچه باعث این تحولات شد ایمان امام بود ایمان به هدف و راهی که انتخاب کرده بود هدفش اسلام و ریشه کنی ظلم بود ایمان به هدف یعنی اینکه ایمان به راهش و  راهش مبارزه بود،ایمان به مردم را در امام مشاهده کردم.

از همه این ها بالاتر ایمان به پروردگار عالم .

وی افزود:امام ،ایمان به خدا داشت وقتی ایمان را در مسائل عینی،مبارزه ،استکبارستیزی،شخصی ،اقتصادی ،خدمتی،حزب و جناح ایمان را سرلوحه کارمان قرار دهیم می توانیم راه امام را دنبال کنیم.

ویبا اشاره به سخنان امروز مقام معظم رهبری تصریح کرد ؛ایمان را فقط یک جاهایی به کار می بریم مثل امروز که مقام معظم رهبری فرمود دلم به حال شهید رئیسی سوخت چون در زمان وجودش با آن همه اوصاف و ویژگی هایی که داشت نامی ازش برده نمی شد و تخریبش می کردند بالعکس می گفتند، و این این نفاق است.

وی ادامه داد:امروز ما با یک‌چنین نفاق هایی در عالم و کشور مواجه هستیم این ها کسانی هستند که در ظاهر که می شود دلشان خوش است که تعریف و تمجید از آن ها کنیم بالعکس در خلوت که می روند به شیاطین می گویند که ما با شما هستیم راه ما راه شماست ما کاری که شما می خواهید دنبال می کنیم این ها چنین افرادی هستند.

وی دلیل پیروزی امام را اینگونه تشریح کرد: لذا ایمان به خدا کار مهمی بود که امام را پیروز میدان کرد

وی ادامه داد:امید به آینده بود که امام را وارد این تحولات عظیم کرد.امام یک لحظه ناامید نشد امروز بعضی ها دنبال این هستند که هم ایمان را از مردم بگیرند و هم ناامیدی را در جامعه ترویج دهند این ها مخالفان صریح امام  و اندیشه امام  هستند.

خطیب جمعه گچساران با اشاره به اقدامات رئیس جمهور فقید اظهار داشت:ایمان و امید به آینده کار بزرگی است که شهید رئیسی آن را انجام داد ایشان   به مردم به انقلاب و راه امام و ولایت و ثامن الائمه،قرآن ، خدا ،به راه و مسیری که می رفت باور داشت و در راه مسیری که انتخاب کرده بود جان داد همین هم باورش بود و باورش شد.

هاشمی منش به اشاره به کاندیداهای ریاست جمهوری عنوان کرد:اما امروزه آن هایی که دنبال این هستند جای این شخصیت را پر کنند خودشان را محک بزنند کجای کارند چقدر باور به مردم دارید؟! مگر شماها نبودید و نیستید که در گوشه و کنار حرفی از مردم که نمی زنید تخریب مردم می کنید این با سیاست و اندیشه امام فاصله دارد چرا خودتان و مردم را به زحمت می اندازید چرا آرامشی که امروز جامعه ما دارد و افتخار به این آرامش دارد بعضی ها دنبال این هستند که ولو با حضورشان که احساس وظیفه کردند این آرامش را بر هم زنند بگذارید این آرامش ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد:بگذارید ایمان و باوری که امام به وجود آورد و امام عزیز مسلمین جهان حضرت آیت‌الله عظمی امام خامنه ای عزیز حرکت کند.این مسیر ادامه پیدا کند امید به آینده این شهید عزیز زنده کرد امید را در دل مردم زنده کرد این راه و مسیر امام است

وی بالاترین وظیفه امروز ما را شنیدن کلام امام دانست و خاطرنشان کرد؛ امام جسمش از بین ما رفته اما روح امام در کالبدی دیگر به نام خلف صالحش مقام معظم رهبری پدیدار است هر کس که می خواهد راه امام را بشنود و بشناسد باید دهانش،گوشش وجودش همه وقف این مسیری باشد که امام بزرگوار به عنوان میراث خودش برای ما مشخص کرده است و آن هم ولایت فقیه است.

وی افزود:امروز نظام جمهوری اسلامی نظام مقتدری است و این هم به برکت امام و رهبری عزیز است .این عزت را بعضی ها ندیدند بعضی ها دنبال بودند این عزت را به ذلت تبدیل کنند اما نتوانستند و به حول قوه الهی هم در آینده نخواهند توانست.

امام جمعه گچساران با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: ما در آستانه انتخابات هستیم انتخاباتی سرنوشت ساز انتخاباتی که از لحظه ی اول شهادت این شهدای عزیز وظیفه را بر ما و امثال ما دو چندان کرده است امروز انتخابات اگر چه مردم سالاری دینی و عزت نظام جمهوری است امروز انتخابات جمهوری اسلامی فقط و فقط برای مردمی ایران نیست بلکه انتخابی نیاز داریم که بتواند سیاست خارجی ،امت های اسلام را ،آزادی خواهان جهان را به آن مسیری که امام بزرگوار ترسیم کرده است نزدیک کند این وظیفه امروز ماست.

وی درپایان گفت:انشاالله خداوند توفیق حرکت در مسیر اهل بیت و امام بزرگوار و عمل به وصیت نامه سیاسی-الهی این مرد بزرگ الهی به همه ما رحمت بفرماید.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها