یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرعامل شرکت برق استان؛


مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت.

مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

اَفتونیوز| رسول روستایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصرف برق در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 مگاوات معادل 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که این روند در صورت عدم رعایت مشترکین بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میزان پیک مصرف در 12 خردادماه سال گذشته 427 مکاوات بود که این میزان امسال به 577 مگاوات رسید، عنوان کرد: این میزان افزایش مربوط به تمامی شهرستان‌ها اعم از سردسیری و گرمسیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مصرف را مربوط به شهرستان گچساران به میزان 165 مگاوات با افزایش 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد و افزود: همچنین میزان مصرف برق در شهرستان2های سردسیری بویراحمد و دنا 107 مگاوات بوده که افزایش 6 درصدی دارد و در شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه، لنده، چرام و باشت به ترتیب  71،30،26، 18 و 41 مگاوات بوده که نسبت به مدت مشابه 26 تا پنج درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه قطع برق خانگی در برنامه شرکت توانیر در تابستان امسال در برنامه این شرکت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که مشترکان چهار برابر الگو مصرف داشته باشند پس از یادآوری و اخطار، برق آنان قطع می‌شود. همچنین استفاده‌های غیرمجاز برق جریمه‌های زیادی برای مشترکان دارد به طوری که اخذ 100 برابری هزینه برق یارانه‌ای، ضبط دستگاه‌ها و جریمه‌های نقدی، امحای ماینر‌های غیراستاندارد و حبس در انتظار سودجویان خواهد بود.

روستایی تصریح کرد: 85 درصد مصرف برق استان خانگی بوده که در این راستا همراهی شهروندان و مشترکان برق می‌تواند زمینه عبور بدون خاموشی از تابستان گرم را فراهم کند و صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق با اقدام‌هایی مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی، لباسشویی، اتو و موکول کردن برنامه‌ها به ساعات دیگر، کمک شایانی به کاهش مصرف برق می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای مشترکان برق در استان، یادآور شد: در قالب این مشوق‌ها مشترکان خانگی با کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته پاداش و همچنین جایزه دریافت کنند.

وی اظهار داشت: زمان پیک مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد از ساعت‌ 13 تا 18 و 20 تا 23 بوده که انتظار می‌رود مشترکان برق در زمان پیک به خاموش کردن وسایل برقی پُرمصرف خود اقدام کنند زیرا آمار رشد کم‌سابقه مصرف برق هشدار قطع مشترکان پرمصرف و همچنین نیاز به خاموشی‌های با برنامه را به دنبال خواهد داشت، به همین دلیل ضروری است مشترکان نسبت به مدیریت مصرف حساس باشند



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها