اَفتونیوز گزارش می‌دهد:


محور سرفاریاب به باغچه‌سادات به کجا رسید؟! / پیمانکار: به شرط تامین اعتبار، تا پایان سال تکمیل می‌شود

محور باغچه سادات به سرفاریاب سال هاست که مردم سرفاریاب چشم انتظار به پایان رسیدن این محور و اتصال به یاسوج هستند طبق گزارشات مردمی رسیده به دست این پایگاه خبری این محور علی رغم اینکه از سال گذشته به پیمانکار سپرده شده بود هنوز به اتمام نرسیده این پایگاه خبری در مصاحبه با پیمانکار طرح و رئیس اداره نظارت راه و شهرسازی آخرین روند پیشرفت این پروژه را جویا شده است.

محور سرفاریاب به باغچه‌سادات به کجا رسید؟! / پیمانکار: به شرط تامین اعتبار، تا پایان سال تکمیل می‌شود

اَفتونیوز| سال‌های زیادی است که مردم استان و به ویژه سرفاریاب چشم انتظار به پایان رسیدن محور باغچه سادات به سرفاریاب و اتصال به یاسوج هستند.

طبق گزارشات مردمی رسیده به پایگاه خبری افتونیوز، این محور علیرغم اینکه از سال گذشته به پیمانکار سپرده شده بود هنوز به اتمام نرسیده و برای پیگیری آخرین روند پیشرفت و چرایی عدم پایان این پروژه، با پیمانکار طرح و رئیس اداره نظارت راه و شهرسازی استان گفتگو کردیم.

«جبار کیانی‌پور» مدیرعامل شرکت عمرانی گدار و پیمانکار پروژه در این رابطه اظهار داشت: سال گذشته این پروژه اعتبار قابل توجهی نداشت و به همین خاطر عملیات اجرایی خوب پیش نرفت.

کیانی‌پور ادامه داد: امسال ظاهرا از دو تا سه محل، اعتبار گذاشتند و از یکی دوماه پیش خیلی جدی در حال کار هستیم و الان یکی دو انفجار هم داشتیم و اگر منابع تامین شود تلاش می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسد‌.

وی عنوان کرد: از نفت و سفر رئیس جمهور قول دادند پول برای این پروژه قرار دهند ولی پارسال اعتبار قابل ملاحظه‌ای نداشت که بتوان کار کرد و در حال حاضر در حال فعالیت هستیم.

وی تاکید کرد: برای پروژه قرار شد اعتبار مصوب بگذارند و کارفرما هم فشار آورده و ما هم در حال کار هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته چون سال شروع پروژه بود خیلی اعتبار قابل ملاحظه‌ای نداشت.

احسانی رئیس اداره نظارت راه و شهرسازی درباره این پروژه اظهار داشت: این طرح احداث راه اصلی باغچه سادات - سرفاریاب تکمیل واریانت آب حیات است و شرکت گدار (آقای کیانی‌پور) پیمانکار طرح است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد از ۱۴۰۱/۱۲ منعقد شده است و طول پروژه به طور کامل ۲/۸کیلومتر است که مقداری روکش آسفالت و مابقی خاکبرداری، انفجار و خاکریزی است.

پرداختی به پیمانکار تا الان(۵ خردادماه)  5یا 6 میلیارد اوراق بوده است که شاید دریافتی پیمانکار ۳ میلیارد بوده و مطالبات پیمانکار خیلی بیشتر است.

وی افزود: به قیمت روز کل اعتبار مورد نیاز پروژه ۸۵میلیاردتومان است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه را حدود ۴۵ درصد ذکر کرد و گفت: ما تلاش کردیم از نفت یک مقداری بودجه برای این محور به طور کلی گذاشتیم. اعتبار استانی نیز برای پروژه پیشنهاد شده است و این بستگی به این دارد که کی بیاید.

وی در مورد چگونگی تخصیص اعتبار عنوان کرد: تخصیص اعتبار به پیگیری مسئولین و مصوبات ریاست جمهوری دارد و این پروژه در مصوبات ریاست جمهوری دیده شده منتها هنوز اعتبارش تخصیص نشده است.

احسانی در رابطه با اینکه تخصیص پروژه به تلاش چه کسی بستگی دارد عنوان کرد: مسئولین یعنی نمایندگان مجلس و وضعیت کلی اعتبارات کشور در سال ۱۴۰۲ همه جا ضعیف بود و چند روز پیش هم کارشناس بودجه تهران را دعوت کردیم و یک مورد آن پروژه آب حیات بود و قول همکاری به ما دادند که تا برج ۵ اعتباراتی برای ما در نظر بگیرند پیشنهاد بودجه برای این محور دادیم که اگر تخصیص شود می‌توان کاری انجام داد.

وی در رابطه با اینکه آیا پروژه عقب افتاده یا خیر تصریح کرد: پروژه عقب نیفتاده و با توجه به طلبکاری پیمانکار، پروژه فعال است و با وجود طلبکاری، پیمانکار می‌توانست خاتمه پیمان دهد اما آقای کیانی‌پور یکی از پیمانکارانی است که معمولا کارها را به اتمام می‌رساند.

شهرستان چرام جز شهرستان های گردشگرپذیر است و می‌توان با اولویت قرار دادن محورهای مواصلاتی این شهرستان از طرفین زمینه جذب گردشگر را فراهم ساخت و به اقتصاد این شهرستان کمک کرد جا دارد که نگاه ویژه ای به پتانسیل های این شهرستان شود و تلاش ها برای خروج این شهرستان بیش از پیش باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 کشاورز 1403/3/23 15:41:29

    شک ندارم بودجه این پروژه جای دیگری هزینه شده است

    پاسخ
  • 2 بادیاد 1403/3/23 15:40:33

    حتما پیمانکار و مسئولین باید سهمی از این بودجه داشته باشن و بهور بخور کنن تا سالیان مدیدی این پروژه افتتاح بشه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها