جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی به خبر «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج»

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خبر «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج» واکنش نشان داد.

جوابیه‌ی دانشگاه علوم پزشکی به خبر «کفن کردن نوزادان زنده دوقلو در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج»

در تاریخ۱۸ خرداد ۱۴۰۳، مادر بارداری در هفته ۲۳ بارداری معادل حدود ۵ ماه بارداری خود، با دردهای زایمانی به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج مراجعه و جهت اقدامات درمانی مورد نیاز بستری گردید و پس از به دنیا آمدن دو قلوهای نارس،نوزادان وی برای ادامه فرایندهای درمانی به بخش مراقبت های ویژه نوزادان انتقال داده شدند که متأسفانه به دلیل نارس بودن نوزادان، شانس حیات آن‌ها بسیار ضعیف بود. در پی این اتفاق خانواده  این نوزادان، که دچار تألمات روحی شدید شده بودند، شروع به مصاحبه با چند سایت محلی کرده که بی اخلاقی رسانه ای ودامن زدن بعضی فعالان اجتماعی باعث انتشار اکاذیب و شایعات بی‌اساسی در فضای مجازی  شد که  کادر درمان و مسئولین نظام را به ناحق مورد هتاکی و تهمت قرار داد.

پس از بررسی دقیق فرایند زایمان و بازبینی تصاویر دوربین‌های مدار بسته در کمیته ای با حضور نهادهای نظارتی، قضایی،امنیتی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی مشخص گردید که هیچگونه خطای علمی تاثیر گزاری دراین پرونده رویت نگردید،همچنین هیچ نوزادی به سردخانه منتقل نشده که بعداً زنده شودو تمامی اقدامات پزشکی به صورت علمی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی انجام شده بود.

همچنین در این جلسه تخصصی _علمی و امنیتی که در این خصوص در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تشکیل گردید، هیچ خطای تاثیرگذار علمی که منجر به تغییر نتایج گردد، بدست نیامد. اگرچه کل پرونده مذکور با تمام ابعاد امنیتی و درمانی به صورت ویژه با شکایت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مراجع قانونی مفتوح گردید و تمامی موارد هم توسط مدعی‌العموم و هم دانشگاه چه در خصوص حق بیمار، حق دستگاه و مسئولین و مسائل امنیتی شفاف، سریع و صریح بررسی شده و با متخلفین اعم از نشر دهندگان اکاذیب یا مقصران احتمالی کوتاهی نخواهد شد و برخورد صورت خواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی و حوزه امنیتی استان به جدیت تمام این مسئله را پیگیری نموده و تمامی افرادی که در فضای مجازی به شایعه‌پراکنی و نشر اکاذیب پرداخته‌اند، مورد بازخواست قانونی قرار خواهند گرفت.

از رسانه ها،عموم مردم و کاربران فضای مجازی تقاضا داریم تا با انتشار اطلاعات صحیح و مستند، از ایجاد تشویش و نگرانی بی‌مورد در جامعه خودداری نمایند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها