عدم فرصت‌سوزی با رای به پزشکیان؟

اکنون نیز بنظر می رسد شرایط کشور ما به گونه ای است که استمرار آن، وضعیت توده را روز به روز فلاکت بار تر می سازد

عدم فرصت‌سوزی با رای به پزشکیان؟

افتونیوز|  غریب واحدی‌پور

رونالد ریگان رئیس جمهور سرشناس وقت آمریکا در یکی از کارزارهای انتخاباتی خطاب به حضار گفتند که وضعیت کشور موجب شده است تا امشب نطق انتخاباتی را طبق معمول نه از روی نوشته، بلکه فی البداهه بیان کند و علی رغم اینکه عمری دموکرات بوده است،  اما امروز پس از حدود سه دهه فارغ از خط و خطوط حزبی سخن بگوید!!

در تشریح وضعیت بحرانی گفت که، هیچ ملتی در تاریخ با مالیاتی که به ثلث درآمد ملی اش رسیده است قادر به حفظ بقاء خودش نبوده است، حال آنکه اکنون از هر دلار آمریکا(هر دلار ۱۰۰سنت است)، ۳۷سنت آن سهم جمع کننده مالیات می شود!

بی شک تاریخ با بزرگترین شگفتی ثبت خواهد کرد که ملتی بیشترین چیز را برای از دست دادن داشتند، در حالیکه برای ممانعت از وقوع آن حداقل کار ممکن را انجام دادند.

مضافاً اینکه، به هزینه ای که هموطنان او از جمله با جان خودشان پرداخت کرده اند تا ملت آسوده باشند و به میراث تاریخی خودشان مباهات کنند اشاره کردند و بدین طریق به برجسته سازی رسالت خود و مسئولیت سنگین ملت شان در آن برهه خاص پرداختند!!

اکنون نیز بنظر می رسد شرایط کشور ما به گونه ای است که استمرار آن،  وضعیت توده را روز به روز فلاکت بار تر می سازد، زیرا امروز مالیاتی بمراتب بیش از حد متعارف به طرق مختلف از سبد خرید توده آسیب پذیر اخذ می شود،  به تعبیر یکی از نمایندگان مجلس قبلی، ویرانی آبادانی ها  قابلیت برجسته جماعتی شده است. در مجموع وضعیت از بسیاری جهات با آرمان شهدای انقلاب و جنگ که خونشان را برای آبیاری درخت انقلاب دادند، تفاوت چشمگیری دارد!

لذا، در این موقعیت بسیار خطیری که کاندیداهای جناح رقیب در سال های اخیر هر کدام به طریقی در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور حضور داشته اند، در نتیجه تفکر آنها از جمله عوامل خلق مشکلات فعلی بوده است.در نتیجه اعتماد دوباره به آنها، ضمن اینکه مصداق بارز «آزموده را دوباره آزمودن»است،  آنگونه که آلبرت اینشتین گفته اند، کار ناممکن رجوع به تفکر خلق کننده مشکل برای رفع آن نیز هست!

از اینرو، عقل سلیم ایجاب می کند که شرایط را درک کرده و حتی فارغ از دغدغه های جناحی و حزبی،  کسی  چون پزشکیان را برگزینیم که بی شک رئیس جمهوری در شأن ایران و ایرانی است، آزادی و عدالت را صادقانه پاس می دارد و به اتکای تخصص، صداقت و برخورداری از بانک عظیم نیروی انسانی کارآزموده از میان کارکشته های جناح های سیاسی مختلف قادر به درمان بخشی از درد و رنج مان خواهد بود.

پس هموطنان برخیزید و با حداقل کار خود یعنی رای به پزشکیان،  مانع فرصت سوزی و افزودن حسرت و افسوس دیگری به کلکسیون حسرت های تاریخی شوید!!

غریب واحدی پور

نویسنده و فعال سیاسی 

خبرهای مرتبط


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 علیپور 1403/4/10 9:17:48

    جمع کن بساطت را

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها