یک فعال سیاسی اصلاح طلب در کهگیلویه؛


مردم نمی‌بایست فریب زهد ظاهری و حمد دروغین مؤمنان بی‌دین را بخورند!

گردیان جعفری: در همایش ستاد مردمی پزشکیان با بیانی کوبنده و احساسی، از مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور گفت و تاکید کرد: "ما نباید فریب زهد ظاهری و حمد و ثنای دروغین مؤمنان بی‌دین را بخوریم.

مردم نمی‌بایست فریب زهد ظاهری و حمد  دروغین مؤمنان بی‌دین را بخورند!

گردیان جعفری از فعالین اصلاح طلب کهگیلویه در همایش ستاد مردمی پزشکیان اظهار داشت: خداوند بلند کردن صدا را دوست ندارد و فرموده، صدایت را بلند نکن مگر از کسی که به او ستم شده باشد؛ یعنی اگر متوجه ظلم شدی، باید صدایت را بلند کنی.

وی تصریح کرد:برخی گلایه‌مند هستند که پزشکیان بیش از حد حزب‌اللهی و مذهبی است، اما این نتیجه فقدان دانش و معرفت دینی است که جامعه ما را بی‌اخلاق کرده است. بینش دینی با احساس دینی متفاوت است. آلبرت انیشتین که اتم را شکافت، گفت: "شاه فنر تحقیقات علمی، بینش مذهبی است."

احساس مذهبی مولد داعش و طالبان و باند مخوف سعید امامی است و فاجعه‌بار. معلم شهید علی شریعتی می‌گوید: یک انسان مسئول در برابر جامعه مدعی رسالتی برای مردم، مجاهدی در برابر عقیده می‌گوید: زندگی شخصی را بر دو اصل منفی استوار کند؛ اول نداشته باشد نه پست و مقام و نه مکنت و ثروت؛ دوم نخواهد تا برای به دست آوردنش نلغزد. استغنای طبع، روحیه قناعت و پارسای او پشتوانه، آزادگی، رادمردی و استقلال پایمردی است و این معنای زهد انقلابی است. من هرجا از فاطمه و علی، حسن و حسین گفتم، از منش دکتر پزشکیان است؛ هرجا تخریب و نقد کردم، به حساب خودم بنویسید.

صدای رسای همه اولین فریاد مقابل استبداد دیکتاتوری، استبداد دینی است. خدا می‌داند بر ما اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان دردمند، علی‌الخصوص بعد از ۲ خرداد، چقدر ظلم شد و نامهربانی دیدیم. تهمت و افترا و بهتان شنیدیم و ما یا از ترس جان، زبان در کام فرو بردیم یا از خوف اینکه ایرانمان ویران نشود، روزه سکوت گرفتیم. اما یقین داریم که اگر حاکمی از جاده انصاف و عدالت خارج شود، با دست خود تیشه به ریشه خود می‌زند و استیصال حاکمیت را تسریع می‌بخشد. ما نیز با اعتقاد و باور این اصول تاریخی و اجتماعی، با کیمیای صبر این بلا را تحمل کردیم.

در این خانه فاطمه است؛ صدای مظلومیت تمامی زنان عالم. زندگی پر غصه زنان در کشور جمهوری اسلامی حدیث تازه‌ای نیست؛ از عدم حضور در فعالیت‌های اجتماعی و هنری تا حضور در استادیوم‌های ورزشی. سوال منطقی این است: بالاخره بانوان نیمی از جمعیت این کشور هستند یا نیستند؟ اگر هستند، توان دارند، تحصیلات، احساس و تخصص دارند، امانت‌دار هستند. انصافا از مردها دست پاک‌ترند. به ندرت شنیده شده بانویی در اداره‌ای مرتکب اختلاس شده باشد. در انقلاب، زن زندگی و آزادی مردم هم نشان دادند که از ما مردان جسورتر هستند. اما چرا حق ثبت نام برای ریاست‌جمهوری ندارند؟

در این مسیر که انتخاب کرده‌ایم، نباید از هارت‌ و پورت، برق چکمه و تازیانه قزلباش‌های زمان هراسید. مهم‌تر از همه تأکید می‌کنم خصوصاً به جوانان: ما فریب خوردیم، شما فریب نخورید. نمی‌بایست فریب زهد ظاهری و حمد و ثنای دروغین مؤمنان بی‌دین، پیشانی سوخته‌های بی‌ایمان را بخوریم. وقتی از پورمحمدی در مناظره شنیدم که به یکی از کاندیداها گفت تو FATF را امضا نکردی و گفتی تا روحانی هست امضا نمی‌کنم، کله‌ام سوت کشید که بعضی از آدم‌ها چقدر تمامیت‌خواه و بی‌تقوا هستند که حاضرند سرنوشت یک ملت را فدای امیال و اغراض شخصی خود کنند.

ما نباید فریب زهد ظاهری و حمد و ثنای دروغین مؤمنان بی‌دین، کاسبان دین و قصابان اخلاق را بخوریم. شیادانی که اگر سرشان درد آمد، راهی بیمارستان‌های پزشکی بن، برلین، پاریس، لندن و نیویورک می‌شوند و ما را حواله به امامزاده‌ها می‌دهند. اصلاحات مشت‌ها را باز می‌کند و پته‌ها را روی آب می‌ریزد تا رسوا و رو سیاه شود هر آن‌چه در آن غرق است.

هم‌چنان‌که علی در کنار محمد خاتم ماند تا با نور نبوت، شریعت را از دهلیزهای تاریک به سرای نور هدایت کند، ما نیز در کنار محمد خاتمی خواهیم ماند تا با گفتمان تمدن‌ها و رویکرد اصلاح‌طلبی، تاریخ و فرهنگ ایران را بار دیگر درخشان کنیم. جوانان، خواهران، برادران، بدانید که وعده خداوند سبحان حق است.

اما چرا پزشکیان؟ باز هم از شریعتی بگویم: شریعتی عاشق ابوذر است. ابوذر در اسلام نماد مبارزه با مدیریت قومی و قبیله‌ای و اشرافی‌گری است. شریعتی می‌گوید: ایدئولوژی انقلاب اسلامی نماد شخصیتش ابوذر است و فرهنگ اسلامی شخصیتی چون بوعلی‌سینا تربیت می‌کند. بوعلی‌سینا حکیم بود، ادب و متانت داشت. فرهنگ نظام جمهوری اسلامی نماد شخصیتش محمد خاتمی است. چقدر به این آدم جفا شد و چقدر صبور بود. ایدئولوژی انقلابی نظام جمهوری اسلامی نماد شخصیتش مسعود پزشکیان است. پزشکیان پزشک فوق تخصص جراحی قلب است و می‌توانست میلیاردها تومان درآمد کسب کند، اما برای خودش رسالت اخلاقی داشت. او ماند تا به وطن خدمت کند.

من در طول هفت، هشت سال دولت خاتمی مسئول امور آموزشی بچه‌های شاهد بودم. زن شهیدی بود که در سن نوزده سالگی شوهرش را از دست داد اما عفت خود را حفظ کرد. ازدواج مجدد نکرد، در حالی‌ که حسن جمال هم داشت و گفت من یا شوهرم پیمان بسته ام

مسعود پزشکیان در این حادثه مقصر بوده و از آن زمان تاکنون با پایبندی به پیمانی که با همسرش بسته بود، به اخلاق و تعهدات انسانی پایبند مانده است. این نمونه‌ای از فضائل و کمالات انسانی اوست که وی را شایسته‌ی جایگاه ریاست جمهوری کرده است.

در این راستا، از همه هموطنان عزیز دعوت می‌شود تا عصر روز هشتم تیرماه به پای صندوق‌های رأی بیایند و با رأی خود به افتخار ایرانی بودن و باور به مذهب مترقی شیعه، از مسعود پزشکیان حمایت کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 گلستان 1403/4/8 4:17:25

    باسلام. آقای جعفری چونکه آقای پزشکیان ازدواج نکردند وپایبند همسرمرحومشان بودند لایق ریاست جمهوریست؟؟ در دوران ریاست آقای پزشکیان درعلوم پزشکی چه حقی از دانشجویان که پایمال نشد؟؟ کلیپهای بداخلاقی این آقا رواگر سرچ کنید هست. حتی درخصوص حقوق ودرآمد دکترها درایران رفتارهای متناقص ایشون. وحتی دخترشون که در پتروشیمی جم. من هم بلدم حرف از اسلام وقرآن بزنم ولی وقتی بهش عمل نمیکنم وناعدالتی میکنم چه فایده ای داره. دردولت اصلاحات روحانی هرساله وزیرانش بیش از۷۰ سکه پاداش باکلی مزایا می‌گرفتند. درخوداستان شما چند هزار نفر کل سرمایه یک عمر تلاش را یک ماهه دربورس به یغما بردند. ازبرادر روحانی ،جهانگیری،معاون بانک مرکزی ،داماد وزیرتعاون،دختروزیرصنعت،ریس سازمان غذاودارو،رییس سازمان هلال احمر.رییس سازمان جنگلها ،مدیرعامل سایپا وایرانخودرو،مدیرهلدینگ عظام. بابک زنجانی مدیرعامل پشتیبانی دام، سه مدیر سابق وزارت بهداشت. شاهکارهای وزیر امورخارجه ووزیرناکارآمد نفت.و... وحتی وزیر مسکن وراه که حتی در طول بیش از ۶سال یک مسکن درست نکرد برای جوانان وحتی طرز برخوردشون با خبرنگاران وسانحه دلخراش قطارتبریز به مشهد . اینها همه از شاهکارهای دولت اصلاحات که شما وامثال شما سنگش روبه سینه میزنید. واقعا بااین سطح ازتجربه درتعجبیم روچه حسابی دنیا وآخرتتون روبرای اینطورانسانهای مفسدی میبندین وحتی حمایت میکنید؟؟؟ خداوند رحمت کنه شهید رییسی عزیز رو که بااین‌همه تهمت و افترا کوچکترین بداخلاقی نکرد. شما چشمتون روروهمه چیز بسته اید خودتون روبه اون راه زدید. شما جناب جعفری باید جواب این همه ناحقی روپس بدین.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها