راز نهفته حمایت «سرد» قالیباف از جلیلی

حامیان و رأی دهندگان به محمد باقر قالیباف را نمی توان صرفأ اصولگرا نامید و غالب این افراد اصولگرایان و اصلاح طلبان مستقل و همچنین مستقلینی هستند که احتمالا به تکنوکرات بودن قالیباف رأی داده بودند. بنابراین با اعلام حمایت رسمی قالیباف از جلیلی این حمایت برای حامیان و افراد سرشناس حامی وی به عنوان یک حجت و حتمیت مورد توجه واقع نشد و افراد سرشناسی که با ایدیولوژی جلیلی سنخیتی نداشتند به اردوگاه پزشکیان پیوستند

راز نهفته حمایت «سرد» قالیباف از جلیلی

"سجاد تقی پور" فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی نوشت:

بنظر می رسد حمایت قالیباف از جلیلی صرفأ یک حمایت ایدئولوژیک بر پایه و مبنای روتین اصولگرا بودن و انقلابی بودن باشد و وی چندان راغب به گسیل همه ظرفیت های خود جهت حمایت از جلیلی نباشد.

حامیان و رأی دهندگان به محمد باقر قالیباف را نمی توان صرفأ اصولگرا نامید و غالب این افراد اصولگرایان و اصلاح طلبان مستقل و همچنین مستقلینی هستند که احتمالا به تکنوکرات بودن قالیباف رأی داده بودند.

بنابراین با اعلام حمایت رسمی قالیباف از جلیلی این حمایت برای حامیان و افراد سرشناس حامی وی به عنوان یک حجت و حتمیت مورد توجه واقع نشد و افراد سرشناسی که با ایدیولوژی جلیلی سنخیتی نداشتند به اردوگاه پزشکیان پیوستند و تا روز انتخابات این طیف بیشتر شده و روند افزایشی خواهد بود.

طبق بررسی ها و اطلاعات بدست آمده تعدادی از سرتیم ها و لیدرهای ستادی سرشناس قالیباف بدون موضع گیری علنی به پزشکیان پیوسته اند یا موضع بی طرفی گرفته اند.

شاید یکی از دلایل این روی گردانی ها بطن و ریشه  جریان سیاسی جلیلی باشد که با مزه و چاشنی پایداری ها به مشام همه می رسد و افرادی از این جبهه  که حول و محور جلیلی حاضرند ، دارای دیدگاههای خاص و عجیب و غریب بوده و  چندان مقبولیتی در جامعه ندارند.

احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت:

در پشت اعلام حمایت محمدباقر قالیباف از سعید جلیلی به نظرم رازی نهفته باشد، وگرنه با حساب دو دو تا چهار تا، چطور ممکن است آقای قالیباف این نکته را نداند که اگر حلقهٔ قدرت پایداری‌ها تکمیل شود با خود او چه رفتاری خواهند کرد؟

بنظر می رسد با نزدیک شدن به روز انتخابات و دوقطبی پزشکیان و جلیلی و ترسی که از تفکرات خاص جریان نزدیک به جلیلی در موضوعات مختلف در جامعه وجود دارد حتی خیلی از کسانیکه در دور اول انتخابات تمایل به رای دادن نداشته اند برای غالب نشدن جو و خفقان ناشی از این جریان سیاسی در دور دوم انتخابات مشارکت کنند و با رأی دادن به پزشکیان از حاکم شدن جریان عجیب الخلقه پایداری و مشاورانی چون بانکی پور، ثابتی ها و رسایی ها جلوگیری کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ایرانی 1403/4/11 13:55:7

    ان شاءالله و به حول و قوه الهی جلیلی پیروز میدان خواهد بود.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها