اختصاصی اَفتونیوز


معاون «بورسیه‌ای استاندار» یا فعال ستادی جلیلی/ واکاوی عملکرد جانبدارانه و تبعیض‌آمیز «مرادعلی پیوند»

در این گزارش تلاش شده عملکرد پر سر و صدای معاون توسعه و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد.

معاون «بورسیه‌ای استاندار» یا فعال ستادی جلیلی/ واکاوی عملکرد جانبدارانه و تبعیض‌آمیز «مرادعلی پیوند»

اَفتونیوز| ماهیت قدرت  و رشد سیاسی در ایران بیش از اینکه بر مبنای شایستگی و صلاحیت باشد بیشتر بر قرابت و نزدیکی افراد به اربابان سیاسی استوار است، در حقیقت اربابان قدرت اند که حلقه ای تشکیل‌ داده و در ادامه هر جا، لنگر انداخته، حواریون را دور خود گرد می آورند، رابطه  مراد علی پیوند و ستار هدایت خواه نیز از این جنس ارتباطات است، در حقیقت شاید اگر هدایت خواه نبود احتمالا پیوند در یکی از مدارس متوسطه اول شهر یاسوج مشغول به تدریس ریاضی بود.

اما از قِبل نزدیکی به هدایت خواه در دولت احمدی نژاد، وی سکان دار فرمانداری دنا شد و بعدها خود را در لیست بورسیه های پر سرو صدای دانشگاه یاسوج جای داد، لیستی مساله داری که شمار زیادی از افراد با معدل های پایین را جذب دانشگاه کرد، در ابتدای دولت روحانی و دوره وزارت فرجی دانا، این افراد، جملگی از دانشگاه ها اخراج شدند اما بعدها با هر لطایف حیلی به دانشگاه برگشتند.

با شروع به کار دولت مرحوم  رئیسی،  هدایت خواه تلاش زیادی برای سپردن سکان استانداری به خلیفه خلقی پور کرد اما بنا به هر دلیلی احمدزاده توانست صندلی استانداری دولت انقلابی را بدست آورد، آمدن فردی همچون احمدزاده چندان به مذاق هدایت خواه خوش نیامد و از همان ابتدا اختلافات بین آنها دامنه دار شده و حتی به رسانه ها کشیده شد، چرا که هم هدایت خواه خود را قیم اصولگرایان استان می‌دانست و هم احمدزاده سعی داشت خود را فردی مستقل نشان دهد اما این درگیری ها موقتی بود چرا که قبل از سفر اول رئیس جمهور، استاندار از اعتراضات شدید حلقه اصولگرایان نزدیک به هدایت خواه بیم داشت و اینگونه بود که تنها چند هفته مانده به سفر رئیس جمهور فقید، به یکبار معاونت توسعه و منابع استانداری به مراد علی پیوند هدیه داده شد و عکس مشترک احمدزاده و پیوند منتشر شد  تا فعلا هدایت خواه و حامیان اش برای مدتی آرام بگیرند.

از همان ابتدای شروع به کار پیوند در استانداری وی تلاش زیادی  کرد تا خود را (استاندار در سایه) یا گزینه اصلی جایگزینی احمدزاده جا بزند و اینگونه بود که تحرکات وی حساسیت مجموعه نزدیک به استاندار را بیشتر و بیشتر کرد، ماجرا تا جایی پیش رفته که گفته می شد برخی رسانه و  نزدیکان پیوند حتی ابایی از حمله تند به احمدزاده نداشتند و در عوض آن مطالب،  پیوند در رسانه های نزدیک به استاندار به شدت نقد شد، دعوا در مقاطعی آنچنان بالا گرفت که تقریبا همه از این اختلافات خبر داشتند، رابطه شکراب پیوند و احمدزاده حتی به جلسه شورای اداری استان در حضور محسنی اژه ای کشیده شد، آنجا که احمدزاده برای چندین بار به معاون توسعه تذکر داد (هدفمند صحبت کند، خاطره گویی نکند و سخن را کوتاه کند) اما پیوند نیز گوشش بدهکار آن نهیب های پنهان احمدزاده نبود.

اما رد پای پیوند را می‌توان به وضوح در استخدام های طرح شهید زین الدین استانداری کهگیلویه و بویراحمد دید،  افرادی که بنا بود با داشتن خصیصه های نخبگی وارد سیستم وزارت کشور شوند اما این افراد همگی یا به استاندار و نماینده گچساران نزدیک بودند یا در حلقه اطرافیان هدایت خواه قرار داشتند و این رسانه در چند فقره به آنها پرداخت، مطالبی  که مورد استقبال طیف زیادی از اصولگرایان  و جریان انقلاب قرار گرفت و آنها نیز این نوع جذب نیرو را، تبعیض آمیز و ناعادلانه و ظلم به خون شهدا دانستند.

پیوند که در این سالها برای تسویه حساب های سیاسی از هیچ امری فروگذاری نمی‌کرد اعتراضات زیادی متوجه عملکرد او در بین  پرسنل استانداری بود، به گونه ای که همین رفتارها باعث شد جمعی از کارکنان  با سفره خالی در محوطه استانداری دست به یک تجمع صنفی بزنند.

پیوند که خود انقلابی و پیرو مکتب ناب امام میدانست  اما صرفا در راستای منافع یک جناح خاص قدم برمی‌داشت، در آخرین یادگار مدیریتی خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بر جای گذاشت، او قبل از انتخابات به یک باره غیب زد و به مرخصی  بلند مدت رفت و در این مدت مکررا در اطراف ستاد جلیلی روئیت شد و نقش یک فعال ستادی را ایفا میکرد و بعد از برگشت به محل خدمت جلساتی تحت عنوان جهاد تبیین ترتیب داد و از این شعار رهبری در راستای حمایت از جلیلی استفاده کرد و  یا در نشست اختتامیه ستاد جلیلی همه مدیران کل را برای کاندید مطلوب شان به خط کردند.

در این چهار دهه از عمر انقلاب انتخابات های زیادی برگزار شد و با وجود همه مسائلی که در انتخابات ها مطرح بود  اما هیچگاه مسائل اینگونه بیخ پیدا نمی‌کرد که سبب سلب اعتماد عمومی شود، امروز عملکرد تبعیض آمیز، جانبدارانه مدیرانی همچون پیوند، بسیاری را نسبت به عملکرد نظام بدبین کرده، به گونه ای که حتی سر و صدای  بسیاری از اصولگرایان و انقلابیون از این شرایط درآمد.

اینک، به معاون توسعه و منابع استانداری پیشنهاد می شود زودتر از موعد استعفا دهد و یکی از خواسته ها از دستگاه های قضایی و نظارتی این است که به حواشی و شائبه های حمایت های ویژه این مدیر از کاندید خاص رسیدگی شود تا ارزش ها و آرمان های انقلاب بیش از این قربانی عملکرد  نادرست برخی مدیران نشود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 10 نظر

  • 1 فرهنگی 1403/6/1 2:6:52

    مخلص سهم خواه

    پاسخ
  • 2 جانم فدای رهبرم 1403/5/30 2:5:41

    اما چه فایده وقتی هیچکسی نمیتونه کاری کنه چون حتی دستگاههای مربوطه هم میترسن از ترس پشت این دونفر حیف انقلابمون و شهدامون که هیچکس نیست حقشون رو بگیره و بعد اگر موساد به جایی نفوذ کنه میگن چطور تونست واقعا عجیبه که دستگاههای امنیتی و سیاسی چیزی نمیگن وکاری نمیکنن تا مردم ببینن سزای امثال اینها چه میشود

    پاسخ
  • 3 فدای رهبر 1403/4/24 11:12:43

    دکترپیوندازمخلص ترین وشجاع ترین نیروهای باسوادانقلاب وپیروخون پاک شهداوانقلاب می باشد. اززحمات این بزرگوارتقدیروتشکرمی گردد.

    پاسخ
    • 3 - 1 ناشناس پاسخ به : فدای رهبر 1403/5/3 7:28:36

      مخلص شهید قلم سید آوینی بود....بگذارید رسانه واقعیات را انعکاس دهد.....افراد زیادی داریم بدون نام ونشان در حال خدمت هستند....توصیه میکنم ازافراد باتقوایی که درمعرض عموم ودید مردم نیستند یاد بگیریم...فقط وفقط خدمت کنیم...همین وبس....

  • 4 ناشناس 1403/4/23 8:29:10

    شنیدن واقعیت برای خیلی ها سخته...هدف رسانه اطلاع رسانی است..ایشان حتی توانایی تعطیلی ادارات به واسطه گرمی هوا درروز پنجشنبه راهم ندارد چه برسد به معاونت وزین استانداری....باتشکر از سایت وزین افتو نیوز

    پاسخ
    • 4 - 1 امین پاسخ به : ناشناس 1403/4/24 8:33:1

      جناب آرام عزیز ... آرام باش که بوی سوزت دنیا را گرفته با این دست فرمون فک نکنم زیاد دوام بیاری کمی منطقی و با انصاف بنویس فردای قیامتی هست ...

  • 5 بابا 1403/4/21 17:56:48

    نونم این مقاله بالا بلند کی ازخیالات و توهمات خش دراورده چیزی که مشخص ادمین ای سایت زپرتی یا دوقرش زیر میزی گرفته یا ضربه اساسی از اون بنده خدا خورده این اولین مطابش برعلیه او طرف نیست قبلا هم مطلب زده

    پاسخ
  • 6 ahmad ganji 1403/4/20 18:18:15

    سلام عالی درود بر شما

    پاسخ
  • 7 محمد 1403/4/20 16:59:30

    افتو خبر واقعا ....... یا خودت را زدی به ........ در تهران معاون رییس جمهور مرخصی گرفت و برای جلیلی رییس ستاد شد اینجا هم پیوند قانونی مرخصی گرفت بعدشم شما کاره ای نیستی بگی استعفا بده

    پاسخ
  • 8 ابوالفضل 1403/4/20 15:31:44

    ایطو که استان پیش ایرع ترتروشک من دهس بهرامی نیس

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها