آتش سوزی خائیز «خسارتی برابر بر با دهها بالگرد»

انتشار تصاویری از سوختن کبک و سنجاب ها و درختان در این منطقه بسیار دردناک و تلخ است و در حقیقت حجم آتش «خسارتی برابر بر با دهها بالگرد» وارد کرده است. در حالی که گفته می شود بخاطر سوخت همین بالگرد ها وزارت دفاع، طلبکار منابع طبیعی، سازمان جنگل ها و محیط زیست است و سرانه آنها حتی از پَس هزینه های سوخت بالگرد بر نمی آید.

آتش سوزی خائیز «خسارتی برابر بر با دهها بالگرد»

اَفتونیوز| سوختن قصه تکراری هرساله فصل گرما برای کوه خائیز است اما این باز ماجرا کمی تفاوت داشت چرا که عمق این فاجعه دور از تصور است.

مسولان در هنگام وقوع فاجعه قضیه را جدی نمی‌گیرند اما آنگاه قضیه دامنه دار شد و کل فضای شبکه های اجتماعی را درگیر خود کرد به یکباره تکاپو ها شروع می شود و همگی پای کوه می آیند با پاوربانک و گوشی به دست با هلی کوپتر به بالای کوه می‌روند.

در حین حادثه، آمارهای متناقض و متفاوتی از زبان فرماندار، مسولان بحران، محیط زیست، منابع طبیعی و دیگران مطرح می شود. 

اما فارغ از این مسائل راهبرد و استراتژی معینی در دستور کار مسئولان نیست، آنها نیز از مردم و گروه های مختلف درخواست کمک می کنند، گروه های محیط زیستی که سالانه در این میان تحرکات محسوسی ندارند و در نهایت بعد پایان آتش سوزی و مرحله پایش عوامل انسانی بعنوان علت فاجعه رخ داده معرفی می شود.

در این میان ما می‌مانیم و تغییرات محسوس اکولوژی کوه تا سالیان سال، قابل جبران نیست.

انتشار تصاویری از سوختن کبک و سنجاب ها و درختان در این منطقه بسیار دردناک و تلخ است و در حقیقت حجم آتش «خسارتی برابر بر با دهها بالگرد» وارد کرده است. در حالی که گفته می شود بخاطر سوخت همین بالگرد ها وزارت دفاع طلبکار در این سالها طلبکار منابع طبیعی، سازمان جنگل ها و محیط زیست است و سرانه آنها حتی از پَس هزینه های سوخت بالگرد بر نمی آید.

امروز بالاخره برای یک بار هم شده بحث تجهیزات اطفای حریق جدی گرفته شود و در ابعاد ملی و استانی این موضوع حل و فصل شود تا دیگر شاهد این خسارات جبران ناپذیر آتش سوزی ها نباشیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها