سرنوشت مدیرکل محیط زیست استان چه می شود؟ عزل، استعفا یا محاکمه؟

قریب دو سال است اين رسانه به اشکال مختلف به ضعف های عملکردی عدیده این اداره کل می پردازد اما گوش شنوا و نگاه دلسوزانه ای آنها را نمی شنود.

سرنوشت مدیرکل محیط زیست استان چه می شود؟  عزل، استعفا یا محاکمه؟

اَفتونیوز| تنها چند ساعت پس از تعریف و تمجید بی دلیل مدیرکل محیط زیست از خود، هزاران هکتار از مناطق حفاظت شده استان نابود شد.

قریب دو سال است اين رسانه به اشکال مختلف به ضعف های عملکردی  عدیده این اداره کل می پردازد اما گوش شنوا و نگاه دلسوزانه ای آنها را نمی شنود.

 (کوه خائیز) اگر تحت حفاظت نبود و به واسطه خودِ مردم مدیریت، یا به امان خدا رها میشد، اینگونه خاکستر  و مردم استان و کشور را این‌گونه به عزا نمی نشاند.

مدیری که به جای عملکرد، مدام روی مدرک تحصیلی خود تاکید می کند اما در سایه کم توجهی ظرف چند روز یک کوه سیاهپوش می شود و از هر گونه اقدام مؤثری درمانده است، چرا باید این همه مدت بر مسند امور بماند؟

جاودان خرد مدیرکل  محیط زیست همین چند روز پیش گفته بود  موفق شده ۸۰درصد از آتش‌سوزی های مناطق حفاظت شده را کاهش دهد! آنگاه که وی در اواسط تیرماه این صحبت را مطرح می کند و نمی‌داند هنوز ۱۰ روز از تیرماه و مرداد و شهریور را در پیش دارد، این خودستایی های همراه با ساده اندیشی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟

پس از این افاضات، آن هم در تیرماه که تازه فصل آتش‌سوزی ها شروع شده  و فصل حساب پس دادن نرسیده بود ساعاتی نگذشت که با بی برنامگی  مسولان محیط زیست، منطقه حفاظت شده خائیز تا مرز سقوط رفت و اگر مردم و جوامع محلی و کوهنوردان و دلسوزان طبیعت نبودن به طول کامل نابود می شد!

کار به اینجا ختم نشد و ماجرا همچنان ادامه دارد و هم اکنون در منطقه حفاظت شده دنا حوالی میمند نیز آتش‌سوزی رخ داده است، منطقه حفاظت شده سیوک نیز طمعه آتش شده و اگر مهار نشود از خائیز بدتر به سر طبیعت و محیط زیست استان خواهد آمد.

اینک بدون اینکه بخواهیم همه کاسه کوزه ها را بر سر یک شخص خرد کنیم، از سازمان محیط زیست کشور و شخص استاندار، می‌پرسیم سرنوشت جاودان خرد چه می شود؟ و به کجا خواهد رسید، عزل، استعفا یا محاکمه؟!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 11 نظر

  • 1 ناشناس 1403/4/26 8:16:45

    سلام عرض ادب باییم منصفانه حرف بزنیم من با چندین مدیر کل کار کردم بهترین و پاک دست ترین و علمی ترین مدیر کل بوده

    پاسخ
  • 2 سیدمحمد فاطمی نیا 1403/4/26 0:54:3

    حاکمیت فقط به مسائل سیاسی و انتقادی توجه دارد و اکثر امورات کشور رها شده است .بی توجهی به محیط زیست و منابع طبیعی هم تنها یکی از نمونه های مسائل رها شده است.از دست یک نفر مثلا فلان مدیر کل چه کاری بر می آید؟! آقای استاندار پاسخ دهد چرا استانی که سکونت و اقامت بیگانگان افغانی در آن ممنوع است جولانگاه افاغنه است؟! خیلی ساده آیا آقای استاندار از حضور افاغنه رانتی دریافت میکند؟! اگر چنین نیست چرا با افاغنه ی غیر مجاز که کارگران و نان آوران بی پناه استان را به خاک سیاه نشانده اند برخورد قانونی نمیشود؟!

    پاسخ
  • 3 دنا محیط بان 1403/4/24 8:8:38

    وضعیت دنا از خائیز بدتره ، خدا به داد محیط زیست برسه با این مدیر کل بی تدبیر.

    پاسخ
  • 4 عادل آبادی 1403/4/24 1:50:45

    اینکه مدیران فعلی از ضعیف ترین مدیران تاریخ انقلاب هستند شکی نیست ، اما آیا باید آتش سوزی های عمدی مراتع را به ضعف مدیر ربط بدهیم افتو نیوز همیشه به دنبال ضعف مدیران می گردد .درموضوع آتش سوزی ها باید نظر کارشناسی وانصاف را نیز در نظر بگیریم .وقتی که یک نفر بی فرهنگ وبی وجدان عامدانه مراتع را آتش می زند وتا نیروهای آتش نشان برسند بخش وسیعی از جنگل ودرختان ازبین می رود آیا تقصیر مدیر است .در سطح استان خصوصاً مناطق گرمسیری بخش.وسیعی از زمین‌های گندم زار را آتش می زنند که متاسفانه فرجام بسیار بدی داشته است درکشورهای بسیار پیشرفته مثل آمریکا واروپا آتش سوزی جنگل ها بوقوع پیوسته وزمان بسیار طولانی نیز سپری شده تا آتش خاموش شود آیا درآن کشور ها با آن همه امکانات تقصیر از مدیر مربوطه بوده است .لطفاً اینگونه خسارات عمدی را به ضعف مدیریت ربط ندهید مدیر محیط زیست استان بضاعتش همبن است

    پاسخ
  • 5 کامبیز 1403/4/23 21:18:58

    سلام و عرض ادب خدمت نگارنده محترم.. امیدوارم نوشته ها و گفته ها مغرضانه نبوده باشه. مخاطب گرامی در این مورد مسئله آتش سوزی کمی اغراق کردید چرا که با توجه به وسعت مناطق ، تراکم بالای پوشش گیاهی ، هوای بیش از حد نرمال گرم ، کمبود نیروی انسانی و و ... چه کاری از دست شخص مدیر کل بر می آید. هر شخصی مدیر کل می بود هم شاید از این بدتر هم می‌شد. تمهیدات لازم از قبیل احداث جاده های آتش بر، آموزش نیروهای اطفای حریق خرید تجهیزات اطفای حریق، آموزش و فرهنگ سازی در حد توان و امکانات و و ... اندیشیده و انجام شد دیگر چه کاری از دست مدیر کل بر می آمد که انجام نشده باشد؟ لطفا شما راهکار بدید‌. با احترام حسین پور

    پاسخ
  • 6 عدالت 1403/4/23 18:14:35

    جناب افتونیوز والا من خوشم نمیاد از جاودان سیرت اما بر اساس وجدانی بخاییم حرف بزنیم بهترین مدیرکل محیط زیست خود ایشان بوده چرا بر علیه منابع طبیعی خبر نزدی که چندین ساله طبیعت این استان رو نابود کردن ایشان هیچ عملکردمفیدی نداشته

    پاسخ
  • 7 دنا 1403/4/23 17:32:27

    ....... به درد ی مسئول پاسگاه محیط بانی هم نمی خورد ظلم قرن مدیر کل شدن ایشون هست باید عزل و محاکمه بشه.

    پاسخ
  • 8 شهروند 1403/4/23 17:25:48

    چقدر غرض ورزانه حرف میزنید والا که ادم درباره دشمن خونی خودش هم اینطور حرف نمیزنه تاقبل دکترجاودان خرد کسی نمیدونس محیط زیستی هست اصلا.برای تک به تک حرفهایتان باید درمحضرخداپاسخگو باشید تمام اتش سوزی هاکوه هاتوسط عامل انسانی است وقتی بالگرد اب پاش نیست وهرچقدردرخواست میدهند بی فایده ست مگه مدیر کل میتونه باشلنگ بره کوه روخاموش کنه.دوساله از روی غرض ورزی حرف میزنید برای همینه که حرفتون خریدار نداره بی منطق نباشید.

    پاسخ
  • 9 دنا 1403/4/23 17:23:53

    با توجه به ناکارامدی جاودان خرد و سوختن هزاران هکتار پوشش جنگلی باید حتما طبق قانون محاکمه شود

    پاسخ
    • 9 - 1 عادل پاسخ به : دنا 1403/4/26 1:20:41

      حوادثی مانند : سوختن جنگل های استان ، خشکسالی ، سیل ، زلزله ، رعدوبرق وبرق گرفتگی تقصیر مدیرا منابع طبیعی ومحیط زیست استان کهگیلویه وبویراحمد واشخاصی مانند جاودان خرد نیست ، تقصیر دروغ گویی ، بی ایمانی ، بی وجدانی افرادی مثل جنابعالی است که بی حساب وکتاب وبدون سند به افراد ومدیران این مملکت واستان تهمت می زنید. انشاء اله که درپیش گاه خداوند عادل حساب پس بدهید

  • 10 محمد 1403/4/23 15:33:1

    یعنی هزاران هکتار منابع طبیعی سوخت اون مدیرکل منابع طبیعی کا سه سال از بازنشستگی‌ اش می گذرد رو چکار کردن که حالا بخواهند ایشون رو محاکمه کنند تازه مدیر منابع طبیعی ده ها نفر از فامیل و هم جناحی هایش رو بصورت غیره قانونی بکار گرفته و یا درپستهای کلیدی منصوب کرده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها